اخبار

بازیگران فیلم قدمگاه با خلاصه داستان

5/5 - (1 امتیاز)

بازیگران فیلم قدمگاه با خلاصه داستان

فیلم قدمگاه فیلمی درام به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور است که در آن بازیگران زیادی نقش آفرینی کرده اند. هنرمندانی همچون رضا کیانیان، بابک حمیدیان، زهره حمیدی و بسیاری دیگر از بازیگران کشورمان حضور داشته اند. در ادامه قصد دارم به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان فیلم بپردازم. با مجله پیک نت همراه باشید…

بازیگران فیلم قدمگاه با خلاصه داستان

«قدمگاه» عنوان فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان، محصول مشترک شبکه اول سيما و بنياد سينمايی فارابی در سال 1382 می باشد.

نگارش فیلمنامه این فیلم بر عهده محمدرضایی راد بوده و فیلمبرداری آن در شهر نطنز صورت گرفته است.

 فیلم «قدمگاه» سیمرغ بلورین در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر و در هشتمین دوره جشن خانه سینما تندیس زرین بهترین فیلم‌نامه را کسب کرده است.

خلاصه داستان

رحمان پسری سرراهی است که از همان کودکی در روستا زندگی کرده و بزرگ شده است.

هر سال در نیمه شعبان او برای ادای نذر ده ساله اش  که امسال آخرین سال آن است  راهی قدمگاه می شود. اما با رسیدن به این زیارتگاه رحمان خوابی می بیند که زندگی او را متحول می کند.

او برای یافتن پدر و مادرش دوباره به روستا برمی گردد. روستاییان با دیدن رحمان آشفته می شوند و سعی می کنند او راضی به بازگشت به قدمگاه شود، اما رحمان نمی پذیرد. رحمان خوابی را که دیده می گوید و مردهای روستا او را مسخره می کنند.

از آن طرف ایوب که با ناپدری اش زندگی می کند به تدریج از گفته های او و اهالی روستا پی به راز زندگی رحمان می برد؛ این که رحمان درست روز نیمه شعبان متولد شده و مادرش زنی به نام گوهر بوده که مورد قهر و غضب زنان و مردان روستا قرار گرفته و با ضرب و شتم آنها کشته شده، زیرا اهالی روستا به زندگی و تولد بچه گوهر شک کرده بودند.

از سویی نیز بعضی اعتقاد داشتند که رحمان حرامزاده نیست و با دعاها و نذر و نیازش مادرش گوهر به دنیا آمده و در واقع گوهر بی گناه کشته شده است. رحمان که از طریق ایوب پی به این راز برده زندگی اش دگرگون می شود و …

اسامی بازیگران فیلم قدمگاه

اسامی بازیگران فیلم قدمگاه

بازیگر نقش
رضا کیانیان حاج خالقی
فرامرز صدیقی
بابک حمیدیان رحمان
زهره حمیدی
صغری عبیسی
محمدرضا داودنژاد
علیرضا اوسیوند
رامونا شاه
محمدرضا حسین زاده
صالح میرزا آقایی
بهمن صادق پور فرد
نگار جواهریان
شیرین صمدی
مهسا کرامتی
محمد علی اشرفی
حافظ وقار
نسرین غلامی
رضا کریمی عراقی
سعید حریری
سید مهدی مدنی
آسیه قاسمی
فائزه دهقانی دولت آبادی
محمد مهدی یگانه

فیلم قدمگاه

سایر عوامل فیلم

برخی از عوامل تولید فیلم سینمایی «قدمگاه» عبارتند از دستیار کارگردان و برنامه ریز: مانفرد اسماعیلی، عکس: حافظ احمدی، صداگذاری و ترکیب صدا: محسن روشن، صدابردار همزمان: عباس رستگارپور، طراح صحنه و لباس: سیامک احصایی، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، مدیر تولید: مرتضی متولی، موسیقی: محمدرضا علیقلی، تدوین: بهرام دهقانی، نویسنده فیلمنامه: محمدرضایی راد، مدیر فیلمبرداری: حسن کریمی، تهیه کنده: محمدرضا تخت کشیان، کارگردان: محمد مهدی عسگرپور.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا