فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال بعد از آزادی با عکس و بیوگرافی + داستان

2.7/5 - (24 امتیاز)
اسامی بازیگران سریال بعد از آزادی با عکس و بیوگرافی + داستان

سریال بعد از آزادی به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر و با هنرنمایی بازیگران پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون و جمعی دیگر از هنرمندان جوان تئاتری برای شبکه یک سیما تولید شده است. در ادامه قصد دارم به معرفی تمام این بازیگران و خلاصه داستان سریال بپردازم.

اسامی بازیگران سریال بعد از آزادی با عکس و بیوگرافی + داستان

«بعد از آزادی»، عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کنندگی سعید سعدی، محصول سال 1399 گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست.

نویسندگی این سریال 34 قسمتی توسط خانم نیلوفر محلوجی انجام شده است.

سریال «بعد از آزادی» در زمان حال اتفاق می‌افتد و گذری هم به گذشته می زند برای همین دکورسازی هایی برای آن انجام شده است. مثل خانه منوچهر،‌ خانه فروغ، خانه اسماعیل، کلانتری، ‌قهوه‌خانه،‌ نانوایی و … که همگی در محله‌ای به نام محله افغانی‌ها قرار دارند از جمله دکورهای این گروه هستند.

در این سریال به مباحث روز اجتماعی پرداخته می شود و تصویرگر هنجارهای اجتماعی در جامعه که گریبانگیر همه مردم است، می‌پردازد.

کسب و کار، مباحث اقتصادی و اجتماعی در سریال در هم تنیده شده‌ است. همچنین یکی از موضوعات سریال که به آن هم تاکید زیادی شده، متکی بودن به خود است.

خلاصه داستان سریال بعد از آزادی

سریال بعد از آزادی روایتگر قصه خانواده‌ای است که متکی به خودشان هستند و اعضای خانواده سعی می‌کنند در کنار هم از پس مشکلات‌شان بربیایند.

این سریال روایتگر زندگی خانواده ای در دوران جنگ است و در خلاصه داستان آن آمده است: هر روز با عطر گل‌های باغ‌های شهریار از خواب بلند می‌شدم، مادرم خدابیامرز یه باغچه خوشگل داشت که همیشه سرش گرم بود؛ بنده خدا اکثر مواقع تنها بود؛ بابام که راننده بیابون بود صبح تا شب پشت نفتکش‌اش دنده عوض و بنزین جابه‌جا می‌کرد.

راه نزدیکش چهار پنج ساعت ترافیک انبار ری تا پمپ بنزینای جنوب و مرکز تهران بود. صبح‌ها زودتر می‌رفت تا بار بهتر بهش بخوره؛ اگه هوا سرد بود و مشکلی برای مناطق سردسیر پیش نمی‌اومد، بارش رو عوض می‌کردن و می‌فرستادنش سمت همدان، آذربایجان، کردستان، چه می‌دونم استان‌های سردسیر و برف‌گیر.

این آخریا زیاد حالش میزون نبود، خودش چیزی نمی‌گفت، ولی ماها که می‌فهمیدیم. توی خونه‌ای که پدر مادر توش نباشه هیچی نمی‌تونه جاشونو پر کنه…

بازیگران سریال بعد از آزادی

بازیگران سریال بعد از آزادی

اسامی بازیگران سریال بعد از آزادینقش ها
اصغر همت 
رضا داوودنژادمحسن
اندیشه فولادوندسیمین
مرتضی اسماعیل کاشانیعارف
سام کبودوندسهیل
المیرا دهقانی شیدا
رویا جاویدنیا فروغ
حسین باشه آهنگر 
آزاده مهدیزاده 
الناز اسماعیلی 
ارشا اقدسی 
شهریار فرد 
خسرو شهراز 
قاسم زارع 
امید روحانی 
سعیده عرب 
حسن نجاریان 
مختار سائقی 
هدایت الله سجادی 
حسن لبافی 
صفر کشکولی 
حسین ملکی 
حشمت آرمیده 
بهروز پیروزیان 
محمد صدیقی مهر 
ابراهیم برزیده 
بهنام مومنی 
مهری السادات آل آقا 
علی نجاریان 
سارا شاهرودیان 
رامین سیاردشتی 
لادن قناد 
آلاله زارع طلبمهشید

بازیگران افغانستانی:

  • محمد موسی اکبری
  • عبدالصبور خالقی
  • نادیا پروانی
  • سبحان حسینی

بازیگران خردسال:

  • نیوشا علیپور
  • کارن جیحانی
  • سامین وحید محمدی

بیوگرافی بازیگران سریال بعد از آزادی

اصغر همت

اصغر همت

اصغر همت متولد ۲۷ آذر ۱۳۳۱، بازیگر سینما و تئاتر می‌باشد.

او از دوران کودکی به تئاترهای تخت حوضی و تعزیه علاقه داشت و از دوران دبیرستان به فعالیت در تئاتر در این زمینه‌ها روی آورد. وی در سال ۱۳۵۹ در رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

اصغر همت همسر افسر اسدی بازیگر است.

افسر اسدی متولد 26 دی ماه سال 1336 در میانه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و چهره پرداز می باشد. او دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

رضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد

رضا داوود نژاد  متولد 29 اردیبهشت سال 1359 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون  و فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما است.

او یک خواهر بزرگتر به نام زهرا و یک برادر کوچکتر به نام علی دارد. وی مدرک دیپلم انسانی دارد.

همسر داوود نژاد غزل بدیعی خواهر بازیگر مرحوم عسل بدیعی است.

اندیشه فولادوند

اندیشه فولادوند

اندیشه فولادوند بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد  ۷ مهر سال ۱۳۶۲ در تهران، و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی فلسفه می باشد.

او در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده ، پدرش فرهاد فولادوند که شاعر بوده و با تشویق های پدرش بوده که او بازیگری را انتخاب کند مادرش نیز یک فرهنگی و معلم می باشد.

اندیشه فولادوند بازیگر سریال دراکولا تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

سام کبودوند

سام کبودوند

سام کبودوند متولد 17 دی 1361 در تهران، بازیگر است.

وی فارغ التحصیل لیسانس مهندسی معدن می باشد و تنها یک یک خواهر کوچکتر از خود دارد.

سام کبودوند هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

المیرا دهقانی

المیرا دهقانی

المیرا دهقانی متولد پنجم شهریور ماه 1373 در شیراز می باشد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته صنایع غذایی است و بازیگری را با تئاتر شروع کرده است.

او در یک خانواده پنج نفره به همراه پدر و مادرش و دو خواهرش زندگی می کند. المیرا دهقانی بیشتر وقت خود را صرف خواندن کتاب می کند و می‌گوید این کتاب خواندن است که کمک می‌کند او بتواند هنرپیشه بهتری شود و راحت‌تر شخصیت‌ها را درک کند. تغذیه‌ گیاهی و ورزش جزئی جدانشدنی از زندگی خانم دهقانی است.

المیرا دهقانی ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

رویا جاویدنیا

رویا جاویدنیا

رویا جاویدنیا متولد 10 مرداد 1344 در تهران، بازیگر است.

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته هنرهای تجمسی شاخه سفال گری می باشد.

از ازدواج و همسر این بازیگر اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

 ارشا اقدسی

 ارشا اقدسی

ارشا اقدسی ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد.

وی بازیگر و بدلکاربود.

ارشا اقدسی روز چهارشنبه ششم مردادماه ۱۴۰۰ در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی در بیروت و به هنگام ضبط صحنه‌ای مربوط به چپ‌کردن ماشین، دچار حادثه‌ای سنگین شد که به دنبال آن، او را به بیمارستانی در بیروت، لبنان، منتقل کردند. وی در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در بیروت درگذشت.

 قاسم زارع 

 قاسم زارع 

قاسم زارع متولد ۱ فروردین ۱۳۳۶در همدان، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است.  او فارغ‌التحصیل مرکز آموزش تئاتر اداره کل فرهنگ و هنر استان همدان می باشد.

قاسم زارع ازدواج کرده است.

امید روحانی

امید روحانی

امید روحانی متولد ۱۳۴۰در تهران، پزشک، منتقد فیلم و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر می باشد.

وی از دانشگاه علوم پزشکی تهران مدرک پزشکی عمومی خود و از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدرک تخصصی بی‌هوشی را گرفت. وی متخصص بیهوشی در آخرین عمل جراحی عباس کیارستمی بود.

امید روحانی با مریم موسوی ازدواج کرده است.

سریال بعد از آزادی

سایر عوامل سریال بعد از آزادی

برخی از عوامل تولید سریال «بعد از آزادی» عبارتند از نویسنده نیلوفر محلوجی، ناظر کیفی تولید سید علی روحانی، مدیر پروژه حسن لبافی، دستیار اول کارگردان حسین باشه آهنگر، منشی صحنه تهمینه مرتضوی، مدیر تولید جواد سلیمانی، مدیر تصویربرداری سیروس عبدلی، طراح صحنه حبیب کریم زاده، مدیر هنری عباس بلوندی، آهنگساز فواد سمیعی، خواننده تیتراژ پایانی سعید آتانی، تدوین حمید باشه آهنگر، طراح گریم عباس عباسی، صدابردار رضا تهرانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا