اخبار

اسامی بازیگران فیلم راه آبی ابریشم + نقش و خلاصه داستان

2.6/5 - (14 امتیاز)
بازیگران فیلم راه آبی ابریشم + نقش و خلاصه داستان

در این بخش از مجله اینترنتی پیک نت قصد دارم به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان فیلم «راه آبی ابریشم» با بازی بهرام رادان، داریوش ارجمند و پگاه آهنگرانی بپردازم که به کارگردانی محمدرضا بزرگ نیا ساخته شده است.

بازیگران فیلم راه آبی ابریشم + نقش و خلاصه داستان

«راه آبی ابریشم»، عنوان فیلم سینمایی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا بزرگ نیا و تهیه کنندگی حسن بشکوفه، محصول سال 1390 می باشد که برای ساخت آن حدود 6 میلیارد تومان هزینه شده و در زمان اکران نیز 320 میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم از جمله پروژه‌ های بزرگ و میلیاردی سینمای ایران محسوب می‌شد که اکران آن با شکست مواجه شد، اما مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

 فیلم «راه آبی ابریشم» در ژانر تاریخی در سه کشور ایران، تایلند و چین تصویربرداری شده است.

خلاصه داستان

داستان فیلم «راه آبی ابریشم» موضوعی تاریخی با پیشینه ی واقعی است. یعنی سفری دریایی از ایران و از میانه ی اقیانوس هند، برای رسیدن به چین. سفری که باعث به وجود آمدن راه آبی ابریشم می شود.

در قرن چهارم هجری، دو ناخدای کشتی به نامهای سلیمان و ادریس تصمیم می گیرند برای اولین بار در تاریخ ایران، کشتی هایشان را که حاوی اموال با ارزشی است از میان اقیانوس هند عبور داده و از این راه به چین برسند.

شازان از یوسف مرد جوانی است که به تحصیل نجوم در دارالعلوم  شیراز می پردازد.

شازان در کسب علم یکی از برترین شاگردان دارالعلوم است، به همین جهت از طرف استادش ترغیب می شود تا در سفر دریایی مذکور با سِمَت کتابت کشتی به سفر با دیگر اعضای این کشتی ها برود.

شازان هم این پیشنهاد را قبول می کند و عازم دریا می شود.

اما در میانه راه چشم ادریس به کنیزی زیبا به نام ماهورا می افتد و تصمیم می گیرد تا او را از صاحبش خریداری کند و سپس به عقد خود درآورد اما ماهورا به هیچ عنوان زیر بار این ازدواج اجباری نمی رود، در همین حال ناگهان سر و کله دزدان دریایی هم پیدا می شود و…

اسامی بازیگران فیلم راه آبی ابریشم

اسامی بازیگران فیلم راه آبی ابریشم

بازیگرنقش
بهرام رادانشازان ابن یوسف
داریوش ارجمندناخدا سلیمان
رضا کیانیانناخدا ادریس
پیام دهکردیمرداس
پگاه آهنگرانیماهورا
مهدی میامیقیس
محسن حسینی 
عزت الله انتظامیبرده فروش

سایر عوامل فیلم

برخی از عوامل فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» عبارتند از برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مصطفی احمدی، منشی صحنه: آرزو نیک پور و مریم نراقی، جانشین تولید: حسین اکبری، نورپرداز و دستیار اول فیلمبردار: پیمان شادمان فر، عکاس: علی نیک رفتار، سرپرست گویندگان: بهرام زند، جلوه های بصری: امیررضا معتمدی، جلوه های ویژه میدانی: نجف فتاحی، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، تدوین: مصطفی خرقه پوش، مدیر هنری: پروین صفری، مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی، مدیر تولید: ابراهیم زاهدی فر، تهیه کننده: حسن بشکوفه، کارگردان محمدرضا بزرگ نیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا