اخبار

بازیگران فیلم مریم مقدس + نقش و خلاصه داستان

4.3/5 - (14 امتیاز)

بازیگران فیلم مریم مقدس + نقش و خلاصه داستان

فیلم مریم مقدس، فیلمی پربازیگر به کارگردانی شهریار بحرانی است که از جمله بازیگران آن میتوان به؛ زنده یاد پرویز پورحسینی، شبنم قلی خانی و حسین یاری اشاره کرد. در ادامه قصد دارم به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان این فیلم سینمایی دیدنی بپردازم.

بازیگران فیلم مریم مقدس + نقش و خلاصه داستان

«مریم مقدس» عنوان فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه کنندگی محسن علی اکبری، محصول سالهای 79-1378 است که در تابستان سال 1380 به روی پرده سینماها رفت و با استقبال خوب مخاطبان همراه شد.

نویسندگی این فیلم را در ژانر تاریخی و مذهبی محمد سعید بهمن پور انجام داده است و بعدا توسط  حسین پناهی و حسین نوری بازنویسی شده است.

«مریم مقدس» بر مبنای داستان زندگی حضرت مریم(س) مادرگرامی حضرت عیسی (ع) است که در قرآن کریم و کتاب مسیحیان نیز اشارات فراونی به آن شده است.

خلاصه داستان

شانزده سال قبل از میلاد مسیح (ع) زمانی که مردم منتظرند تا مسیحای موعود متولد شود، فرزند عمران دختر می شود و مادرش نام کودک را مریم انتخاب می کند و چون قبل از تولد عهد بسته که او را تا زمان بلوغ به خدمت در معبد مقدس بگمارد، به معبد می رود، اما تا به حال پای دختری به معبد باز نشده.

حضرت زکریا تلاش می کند که با تمامی مخالفت های روحانیان یهودی مریم در معبد بماند و کم کم با وجود الهامات به مریم، مردم به سوی او جلب می شوند.

اما بعد از یک اتفاق مریم از معبد رانده می شود. در همان موقع با خواست خداوندی مریم (س) باردار می شود و همین موضوع سوء ظن مردم را برمی انگیزد.

هرود که از تولد کودک احساس ناامنی می کند دستور قتل نوزاد را می دهد، اما نوزاد به دنیا می آید و با صحبت کردن در گهواره همه را مبهوت می کند و …

اسامی بازیگران فیلم مریم مقدس

اسامی بازیگران فیلم مریم مقدس

بازیگر نقش
پرویز پورحسینی حضرت زکریا
محمد کاسبی یساکار
شبنم قلی خانی حضرت مریم
مریم رضوی کودکی حضرت مریم
حسین یاری ناتان
جعفر دهقان هرود
مهدی فقیه صدقیا
محسن زهتاب یربعام
رویا تیموریان حنا
زهرا سعیدی حنه
ابوالقاسم پور ستار
رضا توکلی داوود
شیرین بینا الیصابات
مهتاب کرامتی جبرئیل
افسانه ناصری زن یساکار
اندیشه فولادوند گلدا
ابوالفضل شاه کرم افراییم
رضا عظیمی
محمد ابراهیم خاری یهویاکین
فخرالدین صدیق شریف
منصور خاکی پریکلس
جعفر دهقان
مرجان شیرمحمدی بانو میریام
ماندانا نیرومند
کوروش تهامی یوسف

فیلم مریم مقدس

سایر عوامل فیلم

برخی از عوامل تولید فیلم «مریم مقدس» عبارتند از دستیار اول کارگردان: حسین نجاریان، منشی صحنه: روح انگیز شمس، کارگردان: شهریار بحرانی، نویسنده فیلمنامه: محمد سعید بهمن پور، مدیر تولید: اردشیر ایران نژاد، طراح دکور- صحنه و لباس: عبدالحمید قدیریان، مدیر صحنه: علیرضا آقا اکبری، مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، طراح چهره پردازی: جلال الدین معیریان، موسیقی متن: مجید انتظامی، تدوین: شهریار بحرانی، صداگذاری و ترکیب صدا: اسحاق خانزادی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا