سلامت

5 مزیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست صورت

5/5 - (1 امتیاز)

5 مزیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا فواید زیادی به خصوص برای مو و پوست صورت دارد. به دلیل فواید آن، بسیاری از محصولات زیبایی از آلوئه ورا به عنوان ماده اصلی خود استفاده می کنند، مانند ژل، لوسیون یا شوینده های صورت. در ادامه به مجموعه ای از فواید آلوئه ورا برای سلامت و زیبایی پوست صورت اشاره شده است.

5 مزیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست صورت

1. پوست را مرطوب کنید

هر نوع پوستی که باشد، مرطوب کننده همچنان برای محافظت و حفظ سلامت پوست مورد نیاز است. آلوئه ورا حاوی پلی ساکارید و استرول است که می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند.

2. تسریع در بهبود زخم

آلوئه ورا قادر است بهبود زخم روی پوست را تسریع کند، زیرا حاوی کلسیم و آنتی اکسیدان هایی است که می تواند تقسیم سلول های کراتینوسیت (سلول هایی که در پوست کراتین تولید می کنند) را تسریع کرده و بافت پوست را تقویت کند. آلوئه ورا همچنین برای التیام زخم های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی مفید است.

3. به صاف شدن پوست کمک می کند

تسریع تقسیم سلولی کراتینوسیت ها سطح پوست را نیز صاف می کند. آلوئه ورا همچنین می‌تواند به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کند تا با سلول‌های جدید، سالم و قوی جایگزین شود. همچنین ادعا می شود که آلوئه ورا صورت را سفیدتر و درخشان تر نشان می دهد.

4. حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی برای پوست است

ویتامین‌های مختلف موجود در آلوئه ورا مانند ویتامین‌های A، C و E، آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند از حملات رادیکال‌های آزاد به دلیل قرار گرفتن در معرض دود و آلودگی هوا بر روی صورت جلوگیری کنند. آلوئه ورا همچنین حاوی آنزیم های مختلفی است که می تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کند.

5. به تسکین التهاب و خارش کمک می کند

داخل برگ آلوئه ورا حاوی موادی است که دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که برای رفع مشکلات پوستی دارای مشکلات آکنه، درماتیت (اگزما)، تحریکات پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب و پسوریازیس مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا