اخبار

روز خبرنگار ۱۴۰۱| تاریخ روز خبرنگار در سال ۱۴۰۱ چه روز است

5/5 - (1 امتیاز)
روز خبرنگار ۱۴۰۱| تاریخ روز خبرنگار در سال ۱۴۰۱ چه روز است

با نزدیک شدن به روز خبرنگار در سال ۱۴۰۱، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که تاریخ دقیق این روز در تقویم رسمی کشورمان چه روزی است؟ برای دانستن جواب این سوال با پیک نت همراه باشید.

خبرنگار کیست؟

خبرنگار کسى است که با اتکاء به ذوق و استعداد شخصي، پس از گذرانيدن دوره آموزش تخصصى و همچنين با توجه به مسئوليت اجتماعى که اين حرفه بر عهده او مى‌ گذارد، وظيف کسب، تهيه، جمع‌آورى و تنظيم ‘اخبار‘ و انتقال آنها را از طريق وسايل ارتباط جمعى (مطبوعات، راديو، تلويزيون و خبرگزاری) به مخاطبان بر عهده دارد.

روز خبرنگار ۱۴۰۱

فرارسیدن 17 مرداد در تقویم ملت سرافراز ایران اسلامی، هر ساله یادآور تلاش و مجاهدت قشر دلسوز و خدوم خبرنگار است.

در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. این روز ارزشمند اجتماعی، بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان گرامی باد.

نگاهی به زندگینامه شهید محمود صارمی

شهید محمود صارمی، در سال 1348 در یکی از روستاهای اطراف بروجرد به نام «چهار بره» به دنیا آمد. شهید صارمی در کنکور سراسری، در رشته جغرافیای انسانی در دانشگاه تهران قبول شد و به همین علت تهران را برای زندگی برگزید.

او پس از گذراندن چند ترم، از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و مدت هفده ماه در آن جا ماند و سپس به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

در سال 1370 مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی گردید و سال 1371، در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی ادامه می داد، ازدواج نمود..

او پس از چهار سال، به سمت دبیر سرویس فارسی ایرنا برگزیده شد. شهید صارمی در 26 دی ماه سال 1375 به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در افغانستان، راهی مزار شریف شد و حدود دو سال بعد، در هفدهم مردادماه 1377، در نهایت مظلومیت به دست گروه طالبان به شهادت رسید.

تاریخ روز خبرنگار در سال ۱۴۰۱ چه روز است

تاریخ روز خبرنگار 1401 در تقویم شمسی:

دوشنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۵/۱۷

تاریخ روز خبرنگار 1401 در تقویم قمری:

الاثنین‬، ١٠ محرم ١٤٤٤

۱۴۴۴/۰۱/۱۰

تاریخ روز خبرنگار 1401 در تقویم میلادی:

Monday, August 8, 2022

2022-08-08

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا