اخبار

تاریخ شهادت امام سجاد ۱۴۰۱| شهادت امام سجاد در سال ۱۴۰۱ چه روزی است

5/5 - (1 امتیاز)
تاریخ شهادت امام سجاد ۱۴۰۱| شهادت امام سجاد در سال ۱۴۰۱ چه روزی است

با نزدیک شدن به سالروز شهادت امام سجاد (ع) در سال ۱۴۰۱، ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که تاریخ دقیق این روز در تقویم رسمی کشورمان ایران کی و چه روزی است؟ برای دانستن جواب این سوال با پیک نت همراه باشید تا از زمان دقیق شهادت امام سجاد علیه السلام به تقویم شمسی، قمری و میلادی مطلع شوید.

تاریخ شهادت امام سجاد ۱۴۰۱

همان طور که در روز تولد حضرت زین العابدین علیه السلام در بین مورّخین اختلاف است، در روز و سال شهادت او نیز اختلاف وجود دارد.

اگرچه مورخان برای سالروز شهادت امام سجاد (ع) اختلاف نظر دارند، اما عده زیادی دوازدهم ماه محرم را روز شهادت ایشان می‌ دانند.

برخی نیز روز هیجدهم و برخی نیز بیست و پنجم محرم را روز شهادت ایشان می‌ دانند و در مورد سال شهادت هم بر اساس روایتی که ابوبصیر از امام جعفرصادق علیه السلام نقل کرده، امام فرموده اند: «حضرت علی بن الحسین علیه السلام درحالیکه ۵۷ ساله بودند از دنیا رفتند و این واقعه در سال ۹۵ هجری اتفاق افتاد».

مزار او در قبرستان بقیع کنار قبر امام حسن مجتبی(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) است.

زندگینامه

پنجم شعبان، زاد روز مسعود امام همام، حضرت زین العابدین (امام سجاد) است که در سال 38 ق در شهر مدینه، به دنیا آمد.

پدرش امام حسین علیه السلام به سبب علاقه فراوانی که به پدر بزرگوارشان، حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام داشتند، این مولود مبارک را «علی» نام نهادند.

پدر ارجمند امام سجاد علیه السلام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و مادر بزرگوارشان شهربانو، دختر آخرین پادشاه ساسانی، می باشد که پس از ولادت فرزندش با فاصله ای بسیار اندک جهان را بدرود گفت.

حضرت زین العابدین در دو سال پایانی دوران حکومت جدّشان، حضرت علی علیه السلام به دنیا آمدند. و همچنین در حدود ده سال از امامت عمویش حضرت مجتبی علیه السلام و ده سال هم از دوران امامت پدر بزرگوارشان، را درک کردند که این امر سبب شد سه امام راستین به پرورش و تربیت او همت گمارند و دنیایی از فضایل اخلاقی و قداست ها بپرورانند و این موقعیتی بود که برای کم تر پیشوایی واقع می شد.

شهادت امام سجاد در سال ۱۴۰۱ چه روزی است

تاریخ شهادت امام سجاد (ع) در تقویم شمسی:

چهارشنبه، ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۵/۱۹

تاریخ شهادت امام سجاد (ع) در تقویم شمسی:

الأربعاء‬، ١٢ محرم ١٤٤٤

۱۴۴۴/۰۱/۱۲

تاریخ شهادت امام سجاد (ع) در تقویم شمسی:

Wednesday, August 10, 2022

2022-08-10

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا