اخبار

تاریخ روز جهانی عکاسی 1401 + علت نامگذاری

5/5 - (1 امتیاز)
تاریخ روز جهانی عکاسی 1401 + علت نامگذاری

در تقویم میلادی روزی به نام روز جهانی عکاسی به ثبت رسیده است. آیا دوست دارید بدانید که تاریخ دقیق این روز در تقویم سال 1401 کی و چه روزی است؟ و علت نامگذاری روز عکاسی برای چیست؟ برای دانستن جواب این سوال با پیک نت همراه باشید.

تاریخ روز جهانی عکاسی 1401

هر ساله در 19 آگوست، دوستداران عکاسی در سراسر جهان روز جهانی عکاسی (همچنین به عنوان روز جهانی عکس شناخته می شود) هنر، صنعت، علم و تاریخ عکاسی را جشن می گیرند. هدف اصلی روز جهانی عکس القای تغییرات مثبت در سراسر جهان است.

تاریخ روز جهانی عکاسی در تقویم شمسی سال 1401:

جمعه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۵/۲۸

تاریخ روز جهانی عکاسی در تقویم قمری سال 1401:

الجمعة، ٢١ محرم ١٤٤٤

۱۴۴۴/۰۱/۲۱

تاریخ روز جهانی عکاسی در تقویم میلادی سال 2022:

Friday, August 19, 2022

2022-08-19

روز جهانی عکاسی اهمیت زیادی دارد زیرا این روز به ویژه به عکاسی اختصاص دارد. یک عکس می تواند صدها احساس و لحظه را ثبت کند، با گذشت زمان هر عکاسی سبک خود را توسعه می دهد و جایگاه خود را درک می کند.

عکاسی می‌تواند عبارات، احساسات، ایده‌ها و لحظات را فوراً ثبت کند و آن‌ها را برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارد. عکاسی نقش مهمی در طول تاریخ بشر داشته است، امروز ما می دانیم که مردم 100 سال پیش چگونه بودند، زیرا تمام آن لحظات تاریخی در عکس ها ثبت شده است و می توان برای همیشه به آنها نگاه کرد.

تاریخچه

نوع عکاسی که امروزه می شناسیم به سال 1839 برمی گردد. در آن زمان آکادمی علوم فرانسه فرآیند داگرئوتیپ را اعلام کرد. این فرآیند امکان ایجاد یک تصویر بسیار دقیق را روی یک ورق مسی فراهم کرد. ورق با پوشش نازکی از نقره پوشانده شد و این فرآیند نیازی به استفاده از نگاتیو نداشت. این اولین روش برای به دست آوردن یک تصویر دائمی با دوربین شد.

بیش از 40 سال بعد در سال 1884، جورج ایستمن از روچستر، نیویورک فرآیند داگرئوتیپ را اصلاح کرد.

او صفحه مسی را با یک ژل خشک روی کاغذ جایگزین کرد که آن را فیلم نامید. این اختراع نیاز عکاسان به حمل صفحات مسی سنگین و مواد شیمیایی سمی را کاهش داد. در سال 1888 ایستمن دوربین کداک را توسعه داد. اختراع تقریباً به هر کسی اجازه می داد عکس بگیرد.

علت نامگذاری روز عکاسی

اولین بار روز جهانی عکاسی در 19 آگوست 2010 برگزار شد. در این تاریخ بود که نزدیک به 270 عکاس تصاویر خود را در یک گالری آنلاین جهانی به اشتراک گذاشتند.

مردم از بیش از 100 کشور از گالری آنلاین بازدید کردند. این رویداد اولین روز رسمی جهانی عکاسی است. این روز 19 آگوست برگزار می شود، زیرا در سال 1839 دولت فرانسه حق ثبت اختراع را برای فرآیند داگرئوتیپ خریداری کرد. دولت فرانسه اختراع فرآیند داگرئوتیپ را هدیه ای رایگان به جهان خواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا