اخبار

بازیگران فیلم استشهادی برای خدا + عکس و داستان

5/5 - (1 امتیاز)
بازیگران فیلم استشهادی برای خدا + عکس و داستان

فیلم استشهادی برای خدا، فیلمی با بازی زیبای جمشید هاشم پور، محسن تنابنده و دیگر بازیگران کشورمان می باشد که به کارگردانی علیرضا امینی تولید شده است.

بازیگران فیلم استشهادی برای خدا + عکس و داستان

«استشهادی برای خدا» عنوان فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی سعید حاجی میری، محصول سال 1386 است.

نگارش فیلمنامه این سریال به صورت مشترک توسط محسن تنابنده و علیرضا امینی در ژانر درام ، اجتماعی و معنی گرا انجام شده است.

خلاصه داستان

نرگس 20 سال پیش در غیاب همسرش برای عیادت مادر به روستای مجاور می رود اما حین بازگشت در بهمن گرفتار شده و ۱۰ روز سرد و برفی را در کوهستان سپری می کند و البته جان دو سرباز را نیز نجات می دهد. سوء ظن ها و حرف و حدیث های مردم، به شهره شدن نرگس به بی عفتی منجر می شود. رضا فتحی، راهبان خط آهن سوادکوه، تاب نگاه های تلخ مردم را نیاورده و همسرش را در کوهستان رها می کند و خود نیز پس از آتش کشیدن مزرعه چند روستایی زادگاهش را ترک می کند.

فتحی مبتلا به سرطان است و برای ادای حق الناس و طلب حلالیت پس از 20 سال با کفنی که باید به امضای 40 مومن برسد به روستا بازگشته است. او در بدو ورود و پرس و جویی که انجام می دهد به بی گناهی نرگس پی می برد از طرفی نیز اکثر اهالی روستا حاضر به امضای کفن فتحی نشده و رضایتشان برای امضاء استشهاد نامه را مشروط به رضایت نرگس می دانند. از این رو رضا مصمم می شود مسیر سخت کوهستان را در زمستان پیموده و خود را به نرگس برساند.

اسامی بازیگران فیلم استشهادی برای خدا

اسامی بازیگران فیلم استشهادی برای خدا

نام بازیگراننقش آنها
جمشید هاشم پورفتحی
محسن تنابندهشیخ علی محمد
احمد مهران فررحمت
سروناز مستوفیخانم رحیمی
هاله گرجی
هیلدا خسروی
فرزانه ارسطو
محمد بزرگمهر
بهروز جلیلی
شیرین زنگنه
 فیلم استشهادی برای خدا

سایر عوامل

برخی از عوامل تولید فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» عبارتند از نویسندگان فیلمنامه: محسن تنابنده و علیرضا امینی، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سکوت، صدابرداری همزمان: اصغر شاهوردی، طراح صحنه و لباس: بهزاد کزازی، طراح گریم: بابک شعاعی، اجرای صحنه: مصطفی جمالی، اجرای گریم: حامد علی بخشی و الهام یعقوبی، دستیار اول کارگردان: امیر انصاری، دستیار اجرایی: نیما قطبی، منشی صحنه: زهرا داوودنژاد، عکاس: عبدالله عبدی نسب، دستیار اول فیلمبردار: محسن فلاحی، دستیار صدابردار صحنه: مهدی ابراهیم زاده، موسیقی: سید بهنام ابطحی، مجری طرح و مدیر تولید: سید سعید هاشمی، تهیه کننده: سعید حاجی میری، کارگردان: علیرضا امینی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا