فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال مادر + عکس و داستان

4.7/5 - (3 امتیاز)
اسامی بازیگران سریال مادر + عکس و داستان

سریال مادر به کارگردانی بیژن بیرنگ با موضوع دفاع مقدس می باشد که در آن با نگاهی متفاوت و خاص به جنگ پرداخته است. در این سریال گوهرخيرانديش، پژمان بازغی، لاله اسكندری و سياوش خيرابی بازی کرده اند. اسامی دیگر بازیگران و خلاصه داستان سریال را در ادامه می توانید ملاحظه نمایید.

اسامی بازیگران سریال مادر با عکس و داستان

«مادر» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی بیژن بیرنگ، محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در سال 1392 است. اين سريال در ادامه سريال «همچون سرو» توليد شد. سريال «مادر» برخلاف «همچون سرو» كه اپيزوديک بود، قصه‌ای پيوسته دارد. تنها بخش مشترک اين دو سريال موضوع جنگ است.

گفتنی است، سریال همچون سرو در سال 1389 تولید شده بود.

تهیه کنندگی سریال مادر بر عهده مهران رسام و بیژن بیرنگ بوده است.

این سریال در 14 قسمت 45 دقيقه‌ای می باشد.

خلاصه داستان سریال مادر

داستان سریال «مادر» درباره‌ ی زنی به نام (ماهی خانوم) است که برای دیدن پسرش به منطقه جنگی می‌ رود، از ابتدا تصمیم دارد که فرزندش را برای مرخصی به خانه ببرد، اما با دیدن فضای دل‌ پذیر و صمیمی جبهه در بهداری قرارگاه به عنوان پرستار مشغول به خدمت می‌ شود.

بازیگران سریال مادر

بازیگران سریال مادر

نام بازیگراننقش آنها
پژمان بازغی
لاله اسکندری
سیاوش خیرابی
نورالدین استوار
رضا یزدانی
مالک حدپور سراج
ساربه اوحانیان
محمدرضا حیدری
آیدا صادقی
گوهر خیراندیشماهی اتابکی
صادق هاتفی

بیوگرافی بازیگران سریال مادر

گوهرخيرانديش

گوهرخيرانديش

گوهر خیراندیش متولد ۱ شهریور ۱۳۳۳در شیراز است.

وی دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا می باشد.

گوهر خیراندیش در سال 1351 با جمشید اسماعیل خانی ازدواج کرد حاصل ازدواج گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی یک پسر و دو دختر به نام های امید، آزاده و آناهیتا می باشد.

جمشید اسماعیل خانی در سال ۱۳۸۱ به دلیل سکته مغزی در سن ۵۲ سالگی درگذشت.

 پژمان بازغی

پژمان بازغی

پژمان بازغی نوزدهم مرداد سال ۱۳۵۳ در یک خانواده ۵ نفره در تهران متولد شد.

در دوران کودکی به واسطه شغل پدرش در شهرهای مختلف زندگی کرده‌ است. پس از تولد ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی به شهر رشت می‌ رود.

با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس به بوشهر رفته و با پایان جنگ خانواده به تهران بازمی‌ گردند.

بازغی پس از قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌ گردد و از همان‌ جا با سینما آشنا می‌ شود.

پژمان بازغی در سال 86 با مستانه مهاجر ازدواج کرده است و دختری به نام نفس دارد.

 لاله اسكندری

لاله اسكندری

لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۳۰ آذر ۱۳۵۴ در تربت حیدریه می باشد. او دانش آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.

وی دو خواهر هنرمند به نامهای ستاره اسکندری (بازیگر) و سارا اسکندری (چهره پرداز) و یک برادر هنرمند به نام، سیامک اسکندری (عکاس) دارد. خانم اسکندری همچنین برادرزاده عبدالحسین اسکندری گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است.

خانم اسکندری در سال 1386 در یک نمایشگاه صنعت ساختمان در تبریز با همسرش ساسان فیروزی آشنا شده و بعد از مدتی با هم ازدواج کردند.

 سياوش خيرابی

سياوش خيرابی

سیاوش خیرابی متولد ۲۹ آذر ۱۳۶۳ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون می باشد و اصلیتش تبریزی است. نام برادر بزرگ او اورنگ، برادر وسطی آرش و آخری هم سیاوش است. پدر و هر ۲ برادرانش در حرفهٔ عکاسی مشغول هستند.

سال سوم راهنمایی در یک کار ایفای نقش کرد. بعد از آن به خاطر درس و مدرسه، به دنبالش نرفت. تا این‌ که در دوره دانشگاه توسط یکی از دوستانش برای یک کار مستند داستانی به آقای رزاق کریمی معرفی شد.

سیاوش خیرابی از سن ۱۹ سالگی در کلاس‌ های آموزش بازیگری کانون سینما گران جوان شرکت کرد. اینجا بود که تصمیم گرفت جدی‌ تر به این حرفه بپردازد. سیاوش خیرابی یک دوره کلاسهای آموزش بازیگری کانون سینماگران جوان را هم گذرانده است.

سیاوش خیرابی ازدواج نکرده است.

سریال مادر

سایر عوامل سریال مادر

برخی از عوامل تولید سریال تلویزیونی «مادر» عبارتند از نویسنده فیلمنامه: بیژن بیرنگ، آهنگساز: علی بیرنگ، خواننده: حمید حامی، طراح صحنه و لباس: آنیتا جواهرچی، طراح گریم: مریم شکرابی، مدیر تولید: ناصر ریحان صفت، برنامه ریز: سعید عباسی، دستیار اول کارگردان: رضا خانلری و علی ملاقلی پور، جلوه های ویژه میدانی: جواد شریفی، تیتراژ: مجید پناهی، عکاس: صحرا بیرنگ، طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا یوسفی و مجید یوسفی، مدیر صدابرداری: رضا کشاورز، تدوین: ناصر فخری و فرهاد ادیب مهر، مدیر تصویربرداری: رضا نمازی و محمود نوروزی، تهیه کنندگان: مهران رسام و بیژن بیرنگ، کارگردان: بیژن بیرنگ.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا