اخبار

تاریخ دربی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ | زمان بازی دربی استقلال و پرسپولیس

3.9/5 - (642 امتیاز)
تاریخ دربی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ | زمان بازی دربی استقلال و پرسپولیس

تیم های پرسپولیس و استقلال تهران از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران هستند. این دو تیم هواداران زیادی را در بین فوتبال دوستان دارند و هر هفته بازی های آنها را پیگیری می کنند. حال آبی و قرمزپوشان پایتخت در هفته بیست و هفتم مسابقه حساس دربی تهران را در پیش رو دارند و این مسابقه برای هر دو تیم بسیار مهم است. ممکنه هوادران این دو تیم دوست داشته باشند بدانند که تاریخ بازی دربی در فصل ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ لیگ برتر فوتبال ایران کی و چه روزی است؟ برای اطلاع از تاریخ و زمان بازی تیم های پرسپولیس و استقلال تهران با پیک نت همراه باشید.

این دو تیم در بازی رفت به نتیجه مساوی رضایت دادند و حالا باید در بازی برگشت در هفته بیست و هفتم به مصاف هم بروند.

تاریخ و زمان بازی دربی استقلال و پرسپولیس ۱۴۰۱ ۱۴۰۲

استقلال تهران و پرسپولیس در هفته بیست و ششم به مصاف تیم های هوادار و مس کرمان رفتند که آبی پوشان موفق شدند با نتیجه پر گل 6 بر یک هوادار را شکست بدهند و صدر جدول را تصاحب کنند و قرمزپوشان هم توانستند با نتیجه 3 بر 1 مس کرمان را شکست دهند و همچنان در جایگاه سوم باقی بمانند. حال این دو تیم با روحیه ای بسیار بالا در بازی دربی رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

شاگردان ریکاردو سا پینتو با 55 امتیاز در جدول رده بندی در مکان اول قرار دارد و شاگردان یحیی گل محمدی هم فقط با یک امتیاز کمتر در جایگاه سوم ایستاده است. سپاهان با استقلال هم امتیاز می باشد ولی به دلیل تفاضل گل در مکان دوم جدول رده بندی قرار دارد.

لیگ برتر در هفته های پایانی است و استقلال و پرسپولیس بعد از دربی سه بازی حساس را پیش رو دارند؛ مسابقاتی که برای این دو تیم بسیار مهم است و باید هر چه در توان دارند را به کار گیرند تا قهرمانی این فصل را از آن خود کنند.

بازی های باقیمانده استقلال با تیم های صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور است. تیم پرسپولیس هم به مصاف تیم های پیکان، گل گهر سیرجان و نساجی مازندران خواهد رفت.

داور دربی صدم کیست؟

دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال از هفته بیست و هفتم لیگ برتر را پیام حیدری با کمکهای محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی قضاوت خواهند کرد.

او پیش از این فقط یک بار بازی دربی را قضاوت کرده است که آن هم دربی شماره 93 که مربوط به نیمه نهایی جام حذفی فصل 99/98 بود و استقلال در ضربات پنالتی توانست رقیب سنتی‌ اش را شکست دهد.

گزارشگر دربی کیست؟

محمدرضا احمدی به عنوان گزارشگر صدمین دربی پایتخت بین تیم های استقلال و پرسپولیس انتخاب شده است.

او تاکنون 9 بازی شهرآورد را گزارشگری کرده است که در آن سه بار پرسپولیس و استقلال هم یک بار موفق به پیروزی شده است.

5 بازی این دو تیم نیز به تساوی ختم شده است.

حال باید دید که در دهمین گزارشگری محمدرضا احمدی در بازی دربی چه نتیجه ای رقم می خورد.

اگر نگاهی به آمار گزارش این گزارشگر در بازی های دربی قبلی داشته باشیم، خواهیم دید که احتمال مساوی در این دیدار بسیار زیاد است و اگر هم این نتیجه رقم نخورد، می توان پیش بینی کرد که پرسپولیس بتواند استقلال را شکست دهد و سه امتیاز شیرین را از آن خود کند و صدر جدول را از استقلال بگیرد.

دربی تماشاگر دارد یا نه؟

در جواب این سوال هم می شود گفت بله و هم می توان گفت که دربی بدون تماشاگر برگزار می شود.

چون برای این بازی فقط مجوز 15 هزار نفر تماشاگر صادر شده است، این در حالی است که ورزشگاه آزادی ظرفیت 80 هزار تماشاگر را دارد و این حدود یک چهارم ظرفیت ورزشگاه محسوب می شود.

این دیدار یکی از مسابقات مهم لیگ برتر است و دو تیم پرسپولیس و استقلال طرفداران زیادی دارند و هواداران نیز دوست دارند که بازی محبوبشان را از نزدیک تماشا کنند.

بازی برگشت

صدمین دربی پایتخت بین دو تیم پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته بیست و هفتم روز یکشنبه 3 اردیبهشت 1402 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

تیم میزباننتیجه بازی برگشتتیم مهمانتاریخ بازیساعت بازی
پرسپولیس1 – 0استقلالیکشنبه 3 اردیبهشت 140216

بازی رفت

نود و نهمین دربی پایتخت بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم روز سه شنبه 29 آذر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

میزباننتیجه بازی رفت مهمانتاریخساعت
استقلال 2 – 2پرسپولیسسه شنبه 29 آذر 140117:30

تاریخچه بازی های استقلال و پرسپولیس

تیم های پرسپولیس و استقلال تهران در ادوار گذشته لیگ برتر، جام حذفی و … 99 بار رودرروی هم قرار گرفته اند که در این مسابقات 26 برد سهم آبی پوشان و 25 برد نیز سهم قرمزپوشان پایتخت بوده است و48 بازی هم به تساوی ختم شده است.

در این دیدارها پرسپولیس 97 گل به ثمر رسانده و استقلال هم 92 گل را وارد دروازه قرمزپوشان کرده است.

از نظر تعداد بردها استقلال با یک برد بیشتر از پرسپولیس در جایگاه بهتری قرار دارد و از نظر گل زده نیز پرسپولیس سهم بیشتری را دارد.

حال با این نتایجی که در دوره های قبلی لیگ، جام حذفی و … به دست آمده است، می توان پیش بینی کرد که این بازی برای هر دو تیم بسیار سخت باشد و احتمالا هم در پایان نود دقیقه به تساوی ختم شود و هر کدام از تیم ها یک امتیاز را کسب کنند.

بر خلاف بازی رفت که نتیجه این مسابقه به تساوی ختم شده بود، اما در دیدار برگشت تیم های پرسپولیس و استقلال برای گرفتن سه امتیاز به زمین خواهند رفت و یکی از این تیم ها با بُرد زمین را ترک خواهد کرد.

شما مخاطبان هم می‌ توانید در بخش نظرات نتیجه این دیدار حساس را پیش بینی کنید.

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

    1. داداش پرچمت بالاست،پرچم سرور ایرانم بالاست❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  1. ادمین جان خواهشا پاک نکن یه سوال دارم از مسئولین ورزش فارس یکی از پرسابقه ترین باشگاهه ایران برق شیراز رو نابود کردید که کیو جاش بیارید دیدید که هرکیو هم خواستید به زور بیارید بالا نشد چرا چون اصالت ا لین رکن هر باشگاهیه فجرم که غلام پیروانیو و دوران خونه نشین کردید برقم که خلیل آتش افروز محمد عباسی شاعلی کلانتری تموم شد لطفتون به فارس و شیراز؟

  2. ایران که قراره از جام جهانی پرت بشه بیرون که دیگه چرا تعویق کردن بازی و در ضمن برد پرسپولیس کبیر معروف قطعیه تاج کبیر کجا بود آخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا