اخبار

روز ولنتاین ۱۴۰۱ کی هست

5/5 - (1 امتیاز)
روز ولنتاین ۱۴۰۱ کی هست

روز ولنتاین در تقویم سال ۱۴۰۱ کی و چه روزی هست؟ برای اطلاع از تاریخ دقیق این روز به تقویم شمسی، قمری و میلادی با مجله اینترنتی پیک نت همراه باشید.

روز ولنتاین در 14 فوریه جشن گرفته می شود. این جشنواره عشق عاشقانه است و بسیاری از مردم به همسر یا شریک زندگی خود کارت، نامه و گل هدیه می دهند. آنها همچنین ممکن است یک وعده غذایی رمانتیک در یک رستوران یا شب در هتل ترتیب دهند. نمادهای رایج روز ولنتاین قلب، گل رز قرمز است.

روز ولنتاین ۱۴۰۱ کی هست

ولنتاین یا روز عشق یا عشاق (۱۴ فوریه، ۲۵ بهمن) در جهان جشن گرفته می‌ شود.

این روز به تقویم شمسی برابر با سه شنبه 25 بهمن 1401 است و به قمری هم 23 رجب 1444 می باشد.

روز ولنتاین چیست؟ روز سنت ولنتاین یک جشنواره سالانه برای جشن عشق رمانتیک، دوستی و تحسین است. همه ساله در 14 فوریه مردم این روز را با ارسال پیام های عشق و محبت به شرکا، خانواده و دوستان جشن می گیرند. زوج ها برای روز ولنتاین کارت و گل می فرستند و زمان خاصی را با هم می گذرانند تا به عشق خود نسبت به یکدیگر احترام بگذارند.

این روز در ایالات متحده و همچنین در بریتانیا، کانادا و استرالیا محبوب است و در کشورهای دیگر از جمله آرژانتین، فرانسه، مکزیک و کره جنوبی نیز جشن گرفته می شود. در فیلیپین این رایج ترین سالگرد ازدواج است و عروسی دسته جمعی صدها زوج در آن تاریخ غیر معمول نیست. این تعطیلات به ابراز محبت در میان اقوام و دوستان گسترش یافته است.

تاریخچه اولیه روز ولنتاین

روز ولنتاین به نام سنت ولنتاین، کشیش کاتولیک که در قرن سوم در رم زندگی می کرد، نامگذاری شده است. داستان های زیادی در مورد سنت ولنتاین وجود دارد و با گذشت زمان این داستان ها به افسانه ای تبدیل شدند.

در زمان زندگی ولنتاین، بسیاری از رومیان در حال گرویدن به مسیحیت بودند، اما امپراتور کلودیوس دوم یک بت پرست بود و قوانین سختگیرانه ای در مورد آنچه مسیحیان مجاز به انجام آن بودند وضع کرد.

کلودیوس معتقد بود که سربازان رومی باید کاملاً وقف روم باشند و به همین دلیل قانونی را تصویب کرد که از ازدواج آنها جلوگیری می کرد. سنت ولنتاین شروع به ازدواج با این سربازان در مراسم مخفیانه مسیحی کرد و این آغاز شهرت او برای اعتقاد به اهمیت عشق بود.

سرانجام ولنتاین به خاطر جنایاتش علیه کلودیوس کشف شد و به زندان افتاد. ولنتاین در مدتی که در زندان بود از زندانیان دیگر و همچنین دختر نابینای زندانبانش مراقبت می کرد. افسانه ها حاکی از آن است که ولنتاین نابینایی دختر را درمان کرد و آخرین اقدام او قبل از اعدام این بود که برای او یک پیام عاشقانه با امضای “از ولنتاین تو” نوشت. ولنتاین در 14 فوریه سال 270 اعدام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا