فرهنگ و هنر

سریال فوق لیسانسه ها | خلاصه داستان و بازیگران سریال فوق لیسانسه ها

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

سریال فوق لیسانسه ها | خلاصه داستان و بازیگران سریال فوق لیسانسه ها

سریال فوق لیسانسه ها به کارگردانی سروش و به تهیه کنندگی رضا جودی برای شبکه سه سیما ساخته می شود. این سریال  در فروردین ماه کلید خورده و تصویربرداری این سریال در تهران ادامه دارد. در ادامه  خلاصه داستان و  اسامی بازیگران سریال فوق لیسانسه را مرور می کنیم.

گفتنی است سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی رضا جودی در دو فصل به تولید رسید و از شبکه سه سیما پخش شد. فصل سوم آن با نام «فوق لیسانسه‌ها» برای پخش در حال  تولید است.

بازیگران سریال فوق لیسانسه ها

اسامی بازیگران سریال فوق لیسانسه ها به کارگردانی سروش صحت عبارتند از:

سروش صحت درباره اینکه آیا بازیگران سری تازه لیسانسه‌ها تغییری خواهد کرد، اظهار داشت: با وجود اینکه دو فصل قبلی سریال در طی یکی دو سال اخیر فیلمبرداری شده، این امکان وجود دارد که برخی از بازیگران فصل‌های قبلی کار داشته باشند و نتوانند در سری تازه حضور پیدا کنند که این موضوع طبیعی است. اما باید بگویم که ترکیب و هسته اصلی بازیگران سریال همان ترکیب دو فصل قبل بوده و تنها ممکن است که یکی دو نفر تغییر کنند.

  • هوتن شکیبا
  • امیر کاظمی
  • امیرحسین رستمی
  • عرفان برزین
  • بهنام تشکر
  • بیژن بنفشه‌خواه
  • مهران رجبی
  • متین ستوده
  • رویا میر علمی
  • کاظم سیاحی
  • عزت‌الله مهرآوران
  • سوگل قلاتیان
  • آتنه فقیه‌نصیری
  • فرید شهریاری

امیر کاظمی در سریال فوق لیسانسه ها

امیر کاظمی در سریال فوق لیسانسه ها

امیر کاظمی در سریال فوق لیسانسه ها بازیگر نقش  مازیار می باشد، شخصیتی است كه از قضا به هیچ عنوان طنز نیست و تلخی‌های مختص خود را دارد. مازیار، جوانی است كه خانواده‌ای طلاق گرفته و از هم پاشیده دارد، پدرش، رحیم با اعتیاد دست به گریبان است و خودش هم در فصل پیش مجموعه متوجه شده بیماری سرطان دارد. با این حال تمام تلاشی كه در نگارش این شخصیت و ایفای آن از سوی كاظمی شده، این است كه شخصیت خیلی تلخ به چشم نیاید و به ویژه با نوع خاص ادای دیالوگ‌های این بازیگر، شیرینی خاصی پیدا كرده است.

بازیگر مجموعه‌هایی چون وضعیت سفید و لیسانسه‌ها توضیح می‌دهد: در این مجموعه دغدغه اصلی همه ما، حفظ كیفیت شخصیت حبیب است؛ چون به هر حال او طنازی‌های بیشتری دارد و بیشتر از بقیه دیده می‌شود و با توجه به موقعیتی هم كه هوتن شكیبا پیدا كرده (كسب سیمرغ بهترین بازیگر مرد جشنواره) نگاه بیشتری روی او است. به همین دلیل نگرانی چندانی درباره نقش خودم ندارم و در متن هم شخصیتم تا اینجا درست پیش رفته است.

او در رابطه با محتوای درام نقش خود ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد در این فصل وضع مازیار بهتر شده است. پدرش در پایان فصل قبل اعتیادش را ترك كرد و امیدوارم برنگردد! (می‌خندد) در كل نه من و نه حتی آقای صحت تاكیدی بر شیرین‌تر كردن این شخصیت نداریم و همان روند معمول زندگی‌اش را به تصویر می‌كشیم. فقط در این فصل با توجه به این‌كه مازیار مشغول خواندن فوق‌لیسانس و در شرف ازدواج است، شرایط تازه‌ای پیدا كرده است.

خلاصه داستان فوق لیسانسه ها

خلاصه داستان

خلاصه داستان : سروش صحت کارگردان سریال فوق لیسانسه ها گفته است: قصه به لحاظ ماهیت و رویكرد تفاوت چندانی با فصل‌های قبلی‌اش ندارد. آدم‌ها همان‌ها هستند، اما اتفاقات تازه‌ای برایشان می‌افتد و دوستی و مشكلات زندگی‌شان را در این فصل هم می‌بینیم. ضمن این‌كه برخی نقدهای اجتماعی و نگاهی به زندگی جوانان و زندگی‌های خانوادگی‌شان هم داریم.

خلاصه فصل قبل

حبیب، مسعود و مازیار (به ترتیب با بازی هوتن شكیبا، امیرحسین رستمی و امیر كاظمی) سه جوان اصلی قصه هستند كه داستان لیسانسه‌ها بر مبنای زندگی آنها به پیش می‌رود. جوانانی كه مثل بسیاری از جوانان امروز جامعه، مدرك تحصیلی‌شان لیسانس است و بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، هركدامشان به نوعی درگیر زندگی روزمره و در تلاش برای ساختن آینده‌شان شده‌اند.

حبیب یك مهندس است كه به تنهایی در خانه‌ای در تهران زندگی می‌كند و سودای ازدواج با هر فرد مونثی را در سر دارد (!)، مسعود مدتی است با دختری به نام ترانه (با بازی متین ستوده) نامزد شده، اما كار درستی ندارد و ناتوان از خرید و حتی اجاره‌كردن خانه‌ای برای شروع زندگی مشتركش است و مازیار هم كه خانواده‌ای از هم پاشیده دارد و از ابتدا در فكر مهاجرت و رفتن از كشور است، در ادامه متوجه می‌شود كه دچار بیماری است. لیسانسه‌ها داستان طنز كشمكش‌های این چند جوان، رفاقت‌ها و دعواها و تعامل‌شان با محیط افراد و دیگر شخصیت‌های داستان است.

در فصل‌های گذشته عزت‌ا… مهرآوران و تبسم هاشمی در نقش پدر و مادر حبیب، عرفان برزین در نقش حمید برادر تیزهوش حبیب، افشین سنگ‌چاپ و مریم سرمدی در نقش پدر و مادر مسعود، كاظم سیاحی و پریسا مقتدی در نقش پدر و مادر مازیار، بیژن بنفشه‌خواه در نقش محمد مهاجر پدر ترانه و سیاوش چراغی‌پور در نقش آقای امیری صاحبخانه حبیب نقش‌آفرینی می‌كردند. بهنام تشكر در نقش جناب سرهنگ و رویا میرعلمی و اردشیر كاظمی خواهر و پدر هم دیگر شخصیت‌هایی بودند كه در بخش‌هایی مسیر زندگی‌شان با حبیب و دیگران گره خورد و به ویژه در فصل دوم با ابراز علاقه پدر ترانه به خواهر جناب سرهنگ، حضور این خانواده را در قصه جدی‌تر كرد.

زمان پخش مجموعه فوق لیسانسه ها

زمان پخش

زمان دقیق پخش سریال فوق لیسانسه ها مشخص نشده است ولی مهدی آذرپندار مدیر فیلم و سریال شبکه سه سیما در گفتگو با خبرگزاری ها انجام داده گفته:امیدواریم در تابستان با توجه به نیاز مخاطب کام آن‌ها را تلخ نکنیم و برای این کار تلاش کردیم فضای شادی داشته باشیم.

البته سال گذشته ملودرام‌های متفاوتی از شبکه سه پخش شد و مخاطب از آن استقبال کرد، اما با این وجود به ما انتقاد می‌کردند که سریال‌ها تلخ است. بنابراین سعی کرده‌ایم امسال سریال‌های خوبی همچون «آچمز»، «فوق لیسانسه‌ها»، «سرباز» و در کنار آن‌ها «ستایش ۳» و «بهترین سال‌های زندگی ما» برای مخاطبان به نمایش بگذاریم.

جام جم/

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پیشنهادها:

بازیگران سریال آچمز

بازیگران سریال دنیای گمشده

بازیگران سریال گاندو

زمان پخش سریال هیولا

بازیگران سریال دلدار

بازیگران سریال برادر جان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا