فرهنگ و هنر

خلاصه داستان و بازیگران سریال سرگذشت + تصاویر

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

خلاصه داستان و بازیگران سریال سرگذشت + تصاویر

سریال سرگذشت عنوان سریال تلویزیونی  به کارگردانی سید جمال سید حاتمی ساخته شده است که در آن بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون نظیر کوروش تهامی و نگار عابدی حضور دارند. در ادامه به معرفی کامل بازیگران و خلاصه داستان سریال تلویزیونی سرگذشت می پردازیم. با مجله اینترنتی پیک نت همراه باشید.

این سریال محکومین نام داشته که به «سرگذشت» تغییر نام داده است.

خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال سرگذشت

سریال سرگذشت به تهیه کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی برای شبکه یک سیما تولید می شود. نگارش  «سرگذشت » به قلم مجید اسماعیلی پارسا و امیرمحمد عبدی بوده است.

 در سری اول سریال لیلا زارع و در ادامه نیز سپیده خداوردی به عنوان بازیگر اصلی در کنار گروه حضور داشتند که در فصل دوم نازنین فراهانی، ایفاگر کارکتر اصلی و درواقع مددکار سریال «سرگذشت» خواهد بود.

بهروز مفید درباره انتخاب فراهانی برای نقش اصلی سریال می‌گوید: به هر حال بعد از تمام شدن هر پروژه ای بازیگران مشغول بازی در پروژه دیگری می‌شوند و بر همین مبنا ما هم باید بازیگری را انتخاب می‌کردیم که با زمان پروژه هماهنگ باشد. ضمن این‌ که برای نقش مددکار قصه که محوری است باید بازیگری انتخاب می‌شد که به لحاظ شخصیتی محکم باشد و بعد از صحبتی که با هم داشتیم به انتخاب نازنین فراهانی رسیدیم.

نازنین فراهانی

گفتنی است «سرگذشت» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی سال گذشته  در اطراف اسلامشهر کلید خورد. هر قسمت از این سریال یک اپیزود و هر اپیزود دو بازیگر اصلی دارد. همچنین در فصل دوم این سریال حدود ۵۰۰ بازیگر حضور خواهند داشت که ۸۰ نفر ایفاگر نقش اصلی و مابقی بازیگران فرعی سرگذشت خواهند بود.

یادآوری می‌شود، فصل نخست سریال «محکومین» سال گذشته به کارگردانی مشترک سیدجمال سیدحاتمی و حسین قناعت بر روی آنتن شبکه اول سیما رفت و با استقبال خوب مخاطبان همراه بود.

سریال سرگذشت

بازیگران سریال سرگذشت

اسامی بازیگران سریال سرگذشت عبارتند از:

نازنین فراهانی، کوروش تهامی، بیتا سحرخیز، نگار عابدی، شهره لرستانی، بیژن بنفشه خواه، حسین محب اهری، بهراد خرازی، مهری آل آقا، مهدی صباغی، علیرضا استادی، محمود جعفری، مریم بوبانی، رابعه مدنی، افسانه ناصری، مهرداد ضیایی، شیرین اسماعیلی، کاوه آهنگر، الهام طهموری و آتیه جاوید، مزدک رستمی، حشمت آرمیده، سامان ارسطو، مهران رجبی، سینا رازانی، لاله صبوری، مهسا هاشمی، بهاره رهنما، مینا جعفرزاده، کیمیا حسینی، رها عربگری و … از جمله بازیگرانی هستند که در برخی از اپیزودهای این مجموعه مقابل دوربین سید جمال حاتمی قرار گرفته اند.

در ادامه مصاحبه ای از بازیگران سریال سرگذشت را مرور می کنیم

اتابک نادری ایفاگر نقش ارسلان پدر خانواده

اتابک نادری ایفاگر نقش ارسلان پدر خانواده

اتابک نادری هم تجربه نقش‌های جدی را دارد و هم طنز. وی درباره نقشش در این سریال می‌گوید: در یکی از اپیزودهای این سریال نقش ارسلان پدر خانواده ای را بازی می‌کنم که رازی را پنهان کرده است. او بر خلاف ظاهر مثبتی که دارد، خطایی کرده است. به سهم خودم تلاش کرده ام تا نقش را برای بینندگان باورپذیر در بیاورم.

وی عنوان می‌کند: ضمن اینکه چالش دست و پنجه نرم کردن با شخصیت‌های قصه را دوست دارم. برایم مهم نیست چند سکانس بازی می‌کنم، مهم این است نقش را درست در بیاورم. همچنین از قبل همکاری کوتاهی در سریال رنج پنهان با آقای سیدحاتمی داشتم و حالا در سریال سرگذشت هم با هم همکاری داشتیم.

مهدی شریفی

آقای گل لیگ امید در سرگذشت

حتماً شما مهدی شریفی، بازیکن فوتبال اصفهانی را می‌شناسید. او فوتبال را از آکادمی ذوب‌آهن شروع کرد و تا نوجوانان در این تیم بود. پس از وقفه‌ای یک ساله، به تیم بزرگسالان سپاهان نوین پیوست و سپس در تیم امید سپاهان حضور پیدا کرد. او سال ۱۳۹۱ در تیم امید سپاهان، به عنوان آقای گل لیگ امیدهای کشور دست یافت. وی در سال ۹۱ به تیم بزرگسالان سپاهان پیوست. او هم‌اکنون عضو تیم سومقاییت آذربایجان هست.

نکته قابل تامل این که مهدی شریفی در یکی از قسمت‌های این سریال بازی کرده که موضوع آن درباره طرفداران بازیکنان فوتبال است. در این قسمت داستان فردی را خواهیم دید که در آستانه طلاق با همسرش به خاطر فوتبال است و … در محکومین یک هم دو بازیکن فوتبال به نام فرشاد احمدزاده و علی انصاریان حضور داشتند و در این فصل فقط مهدی شریفی حاضر است.

رابعه مدنی در لباس مادربزرگ مهربان

رابعه مدنی در لباس مادربزرگ مهربان

رابعه مدنی، جزو بازیگران میانسال دوست داشتنی است که با لهجه خاص همدانی‌اش توانسته جایگاه ویژه ای در قلب و دل مردم پیدا کند. آخرین کار او در تلویزیون بازی در سریال وضعیت سفید بود که سال 90 از شبکه سه پخش شد. او در این سریال نقش یک مادر مهربان را بازی می‌کرد که هنگام موشکباران بچه هایش را دور خودش جمع کرده بود.

او در سریال‌های خانه اجاره‌ای، پایتخت2، داوران، مدینه، تعبیر وارونه یک رویا، سر دلبران، دیوار شیشه ای، هیئت مدیره و آچمز بازی کرده بود. وقتی با او تماس گرفتیم تا درباره سریال سرگذشت صحبت کنیم، او به شدت سرما خورده بود. به همین دلیل تنها به این جمله اکتفا کرد که او در یکی از اپیزودهای این مجموعه نقش مادربزرگ مهربانی را بازی کرده است.

اسامی بازیگران سریال سرگذشت

ایرج راد ایفاگر نقش پدری که مورد بی مهری قرار گرفت

ایرج راد ایفاگر نقش پدری که مورد بی مهری قرار گرفت

ایرج راد تا به امروز نقش‌های پدرهای متفاوت را بازی کرده است. آخرین کار او در تلویزیون بازی در سریال دختران حوا بود. او در یکی از اپیزودهای سریال محکومین هم نقش یک پدر را بازی کرده است. او در پاسخ به این سوال که آیا سریال محکومین یک را دیده بودید یا نه، می‌گوید: نه، متاسفانه ندیده بودم و بعد از این‌ که متن محکومین 2 را خواندم، احساس کردم متن اجتماعی تاثیرگذار هست، به همین دلیل نقشی را که به من پیشنهاد شده بود پذیرفتم.

وی ادامه می‌دهد: در این سریال نقش پدری را بازی می‌کنم که مورد بی مهری قرار گرفته و دلش از این بی مهری‌ها می‌شکند. به هر حال پدرها هم انتظاراتی از فرزندانشان دارند. اما توقع شان عجیب و غریب نیست و کافی است که بچه‌ها یادشان نرود که پدرها هم نیاز به محبت دارند. همچنین کار با آقای سیدحاتمی خیلی خوب و راحت بود. آرامش در گروه حاکم بود و برنامه ریزی داشت.

نادر فلاح بازیگر سریال سرگذشت

نادر فلاح بازیگر سریال سرگذشت

نادر فلاح از آن دست بازیگرانی است که تا به امروز نقش‌های مختلفی را در تئاتر، سینما و تلویزیون بازی کرده است. آخرین کار او در تلویزیون سریال دریا نزدیک است، بود. او درباره نقشش در یکی از اپیزودهای سریال سرگذشت می‌گوید: در این سریال در یکی از اپیزودها نقش یک مرد چهل و پنج ساله را بازی می‌کنم که بین او و خانواده اش به ویژه پسر جوانش درگیری‌های زیادی وجود دارد. البته درگیری‌های او برای مخاطب قابل لمس بوده، زیرا قصه آن اجتماعی است.

همچنین کار با سیدحاتمی خیلی خوب بود. او را از زمانی که دستیار آقای تبریزی بود، می‌شناسم، بسیار با اخلاق، حرفه ای و کار بلد است.

وی ادامه می‌دهد: در مجموع قصه اجتماعی این سریال را دوست داشتم و شخصیت پردازی‌ها درست و صحیح بودند و در موقعیت‌های ویژه ای قرار می‌گیرند که همین نقش را برای بازیگران این سریال جذاب تر می‌کرد.

مصاحبه با بازیگران سریال سرگذشت

محمد شیری

پدری که آلزایمر دارد

محمد شیری، بازیگر کهنه کار تئاتر، سینما و تلویزیون  درباره نقشش می‌گوید: در یکی از اپیزودهای این سریال با نام ساده مثل زندگی نقش پدری را بازی می‌کنم که آلزایمر دارد. تا به حال چنین نقشی را بازی نکرده بودم و قبل از ایفای این نقش، تحقیقاتی هم انجام دادم.

خوشبختانه با یک گروه حرفه ای کار کردم و از بازی در این اپیزود لذت بردم.  این بازیگر تاکید می‌کند: این مجموعه به موضوع طلاق می‌پردازد که این روزها خیلی زیاد شده است. در حالی که نباید این طور باشد. واقعاً نمی‌دانم چرا تا این میزان درگیر این معضل شده ایم. امیدوارم پخش چنین آثاری  روی جوانان تاثیرگذار باشد تا در زندگی شان صبورتر‌ باشند.

خلاصه داستان سریال سرگذشت

خلاصه داستان سریال

خلاصه داستان سریال: در هر اپیزود از سریال «سرگذشت» داستانی مستقل روایت می‌شود اما محور اصلی آن مجازات جایگزین حبس، خانواده و بحران طلاق است.

بهروز مفید تهیه کننده سریال: ما در این فصل به کشمکش‌هایی که در خانواده پیش می‌آید و فضای طلاق وارد می‌شویم. بعضی از مسائلی که منجر به طلاق شده ناهنجاری‌هایی است که ممکن است در خانواده وجود داشته باشد.

سریال سرگذشت

سریال سرگذشت

سایر عوامل سریال

 برخی از عوامل اصلی  سریال سرگذشت  عبارتند از:

  • کارگردان: سیدجمال سید حاتمی
  • تهیه کننده: بهروز مفید
  • نویسندگان:مجید اسماعیلی و امیر محمد عبدی
  • مدیر فیلمبرداری: حسین ناظریان
  • مدیر صدابرداری: علیرضا نیازی
  • طراح گریم: احسان روناسی
  • طراح صحنه و لباس: مرتضی پورحیدری
  • دستیار اول کارگردان: میثم بیدقی
  • دستیار کارگردان و انتخاب بازیگر: حمیده مقدسی
  • مدیر برنامه ریزی: عباس بهبودی
  • مدیرتولید: حسین باقریان
  • جانشین تولید: مسعود مهدوی
  • منشی صحنه: پرستومدانلو
  • عکس: امیررضا مرشدزاده

در ادامه می توانید تیزر این سریال را مشاهده کنید:

منبع: جام جم

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پیشنهادها:

بیوگرافی بازیگران سریال دلدار

بیوگرافی بازیگران سریال از یادها رفته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا