اخبار

برای رفع تشنگی در ماه رمضان چه بخوریم؟

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

برای رفع تشنگی در ماه رمضان چه بخوریم؟

برای رفع تشنگی در ماه رمضان چه بخوریم ؟

برای رفع تشنگی در طول روزه‌داری می‌توان از مواد غذایی مناسب در طول سحر استفاده کرد. در ماه مبارک رمضان باید حواسمان به غذا‌ هایی که در وعده سحر می‌خوریم باشد، زیرا برای روزه داری و تشنه ماندن در مدت زمان طولانی باید آماده شویم.

برای رفع تشنگی در ماه رمضان چه بخوریم ؟

برخی از میوه‌ها و سبزیجات که می‌توانند در وعده غذایی سحر استفاده شود به جلوگیری از تشنه شدن منجر می شود و روزه داری را برای شما راحت می‌کند؛ در اینجا به معرفی برخی از میوه‌ و سبزی‌هایی که مانع تشنه شدن شما در طول روز می‌شوند، می‌پردازیم.

خیار

خیار

این میوه بیشترین میزان آب را در خود جای داده و ۹۵ درصد آن از آب تشکیل شده، همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین E بسیار مناسب است و می‌تواند جایگزین آب در طول روز شود.

کرفس

کرفس

این سبزی میزانی قابل توجه از آب را در خود جای داده و  سرشار از ویتامین‌های A، C و K است؛ شما می‌توانید کرفس را به‌ صورت خام در سالاد یا انواع ساندویچ ها مصرف کنید.

تربچه

تربچه

همه ما همراه با غذای خود از سبزی‌ها استفاده می‌کنیم؛ البته تربچه که در سبزی خوردن وجود دارد برای رفع تشنگی و جایگزین شدن آب بسیار مناسب است، شما می‌توانید علاوه بر سبزی خوردن تربچه را در سالاد هم به کار ببرید.

گوجه

گوجه

گوجه در بیشتر سالادها و انواع غذا‌ها جا می‌گیرد؛ باید بدانیم این میوه میزان بسیار زیادی آب دارد و ۹۴ درصد آن را آب تشکیل داده است و در طول روز مانع از تشنه تر شدن شما می‌شود.

اسفناج

اسفناج

این سبزی خوشرنگ و خوش بو ۹۲ درصد آب درون خود دارد و همچنین در کنار آن منبع کاملی برای تامین انواع ویتامین‌هاست؛ شما می‌توانید از اسفناج ویتامین B و آنتی اکسیدان دریافت کنید و نگران سرطان نباشید.

میوه‌های خوشرنگ

میوه‌های خوشرنگ

همه ما می‌دانیم که میوه‌ها از آب بسیاری تشکیل شده‌اند میوه‌هایی مانند هندوانه، طالبی، گریپ فروت، پرتغال، توت فرنگی و بسیاری میوه‌های دیگر می‌توانند درصد قابل توجهی از تشنگی را در طول روز برطرف کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان/

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

بیشتر بخوانید : خواص گردو : فواید شگفت انگیز گردو برای سلامت بدن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا