اخبار

عید فطر ۹۸ چه روزی است؟ | سنت‌ مسلمانان در روز عید فطر

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

عید فطر ۹۸ چه روزی است؟ | سنت‌ مسلمانان در روز عید فطر

عید فطر ۹۸ چه روزی است؟ عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است.

عید فطر ۹۸ چه روزی است؟

حجت‌الاسلام فضل‌الله ذاکری دبیر ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با فارس از پیش‌بینی‌ها برای رؤیت ماه شوال خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که استهلال ماه شوال به راحتی قابل انجام است و روز چهارشنبه اول این ماه و عید فطر است.

وی ادامه داد: البته بیش از ۱۰۰ گروه در مناطق مختلف کشور غروب سه‌شنبه ”۱۴ خرداد“ برای دیدن هلال ماه شوال مستقر می‌شوند. پیش‌بینی کارشناسان این است که این هلال به راحتی قابل رؤیت است، بنابراین با گزارش‌هایی که به ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام می‌شود آخرین روز ماه رمضان سه‌شنبه است و چهارشنبه اول ماه شوال و عید سعید فطر است.

دبیر ستاد استهلال در پایان اعلام قطعی ماه شوال را با تأیید رهبر معظم انقلاب میسر دانست و گفت: گزارش‌های گروه‌های کارشناسی استهلال خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال و ایشان پس از بررسی‌ها نهایتاً استهلال ماه شوال را اعلام می‌کنند. پس اعلام قطعی عید سعید فطر منوط به اعلام رهبری است.

سنت‌ مسلمانان در روز عید فطر

 در متون اسلامی، توصیه شده است که مسلمانان در روز عید فطر و عید قربان، حمام و غسل کنند. غسل عید، از سنت‌های مسلمانان در روز عید است و در آن فرقی بین مردان، زنان و کودکان نیست. برخلاف غسل جمعه، غسل عید می‌تواند قبل از اذان صبح انجام گیرد.
علاوه بر غسل، عطر زدن و مسواک کردن نیز از سنت‌های روز عید فطر است. از سنت‌های مسلمانان در روز عید فطر، تکبیر است. تکبیر در روز عید فطر، برگرفته از آیه‌ای از قرآن است و پیش از نماز عید فطر و شروع خطبه، در خانه‌ها و کوچه و بازار خوانده می‌شود.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پیشنهاد: زمان اجباری‌ شدن کارت سوخت اعلام شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا