اخبار

ضوابط و مقررات معافیت بخشودگی سنی مشمولان سربازی اعلام شد

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

ضوابط و مقررات معافیت بخشودگی سنی مشمولان سربازی اعلام شد

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ضوابط و مقررات معافیت بخشودگی سنی مشمولان  سربازی را تشریح کرد که در ادامه می توانید به صورت کامل خبر را بخوانید.

 معافیت بخشودگی سنی مشمولان سربازی

 ایسنا نوشت: سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، برای متولدین سال‌های ۵۴ و ما قبل متناسب با مدرک تحصیلی آنان، معافیت بخشودگی سنی در نظر گرفته شده که افراد واجد شرایطی که تاکنون موفق به بهره‌مندی از این معافیت نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ درخواست خود را ثبت کنند. در این نوع معافیت علاوه بر شرط سنی، مقطع تحصیلی مشمولان نیز ملاک عمل است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: شرط سنی برای دارندگان مدارک تحصیلی زیردیپلم تا لیسانس تا پایان سال ۱۳۵۴، فوق لیسانس تا پایان سال ۱۳۵۲ و دکترای غیر پزشکی تا پایان سال ۱۳۵۰ تعیین شده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهری افزود: به استناد تبصره یک ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، شناسنامه عکس‌دار مشمولان بالای ۵۰ سال به شرط اینکه تغییرات سنی نداشته باشد به منزله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی آنان است و نیازی نیست برای کارت معافیت سربازی اقدام کنند.

وی در پایان گفت: افرادی که سن آنان بالای ۵۰ سال است در صورت تمایل و نیاز به دریافت کارت معافیت، می‌توانند برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

بیشتر بخوانید: آیا اختیاری شدن خدمت سربازی حقیقت دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا