فرهنگ و هنر

بازیگران و خلاصه داستان سریال حکایت های کمال

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

بازیگران و خلاصه داستان سریال حکایت های کمال

بازیگران و خلاصه داستان سریال حکایت های کمال را مرور می کنیم. حکایت های کمال عنوان سریالی است به کارگردانی قدرت‌ الله صلح میرزایی که برای پخش از شبکه دو سیما تولید شده است.

قدرت الله صلح میرزایی نیز که سال‌ها در زمینه ادبیات کودک و نوجوان فعال بوده و سابقه چندین اثر سینمایی در ژانر کودک و نوجوان را دارد، کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد.

سریال «حکایت‌های کمال»  یکی از کارهای تلویزیونی می باشد که لوکیشن اصلی آن در شهرک غزالی است که به سفارش گروه نوجوان سیما فیلم از 15 مردادماه سال 97 تصویربرداری خود را در این شهرک شروع کرد.

فاز نخست «حکایت های کمال» به تهیه کنندگی  محسن شایانفر برای ۳۱ قسمت نگاشته شده است و قسمت های دیگر برای فاز دوم در نظر گرفته شده است.

این سریال بزودی روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت.

خلاصه داستان سریال حکایت های کمال

خلاصه داستان سریال حکایت های کمال

سریال «حکایت‌های کمال» به قلم محمد میرکیانی بر اساس داستانی به همین نام است که داستان‌های پسربچه‌ای به نام کمال دریکی از محلات تهران در دهه چهل را روایت می‌کند.

قدرت‌الله صلح میرزایی در گفت‌وگویی که داشته، درباره اقتباس سریال حکایت‌های کمال از کتابی با همین نام بیان کرد:

کتاب «حکایت‌های کمال» نوشته محمد میرکیانی را سال‌ها پیش خواندم که نگارش و ساختار قصه فراز و نشیبی دارد و پیام‌هایی که می‌خواهد برساند در زمینه کودک و نوجوان است.

 او افزود: این سریال با بیانی زیبا، نمایشی و تاثیرگذار به دوران ستم‌شاهی، ظلم و ستم و خفقان آن دوران پرداخته است.

صلح میرزایی اضافه کرد: داستان این سریال به گونه‌ای نوشته شده که وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم انگار اینگونه زندگی کرده‌ایم و تصاویری که نمایش داده می‌شود، به ما نزدیک است؛ البته شاید نسل جدید، فقر و بدبختی زندگی گذشته را ندیده باشند چون با انقلاب اسلامی نظام رو به پیشرفت است؛ البته ممکن است مشکلاتی هم باشد اما می‌بینیم برخی نیازها تامین شده و به آن بها داده شده است؛ بنابراین مخاطب زمان گذشته و حال را می‌سنجد.

این کارگردان درباره ساختار اپیزودیک این سریال گفت: بعضی قصه‌های این سریال را می‌توان به قسمت‌های بعد آن ارتباط داد اما برخی دیگر در یک قسمت تمام می‌شود. این داستان در دهه ۴۰ است اما مستقیم به حکومت آن زمان نمی‌پردازد، بلکه غیرمستقیم به مسائل و مشکلات آن دوره پرداختیم. این سریال خوشبختانه به گونه‌ای ساخته شده که علاوه بر کودک، مخاطب بزرگسال هم پای این سریال می‌نشیند زیرا به گذشته خود برمی‌گردد.

او اضافه کرد: ما در این سریال شغل‌هایی که فراموش شده یا کم هستند و زندگی و سبک گذشته را مطرح می‌کنند را نمایش دادیم مانند لحاف دوزی، پنبه زنی، فال بینی. این اتفاق برای مخاطب بزرگسال که می‌بیند و با گذشته خود مقایسه می‌کند، جذاب است.

همراز اکبری در سریال حکایت های کمال

بازیگران سریال حکایت های کمال

بازیگران زن و مرد سریال حکایت های کمال عبارتند از: محمود پاک نیت، شهره لرستانی، محمدرضا شیرخانلو، حمید ابراهیمی، سولماز غنی، علی مسلمی، شهرام عبدلی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، امیر نوری، فلورنظری، بیتا خردمند، کاظم هژیرآزاد، سیروس میمنت، مهرداد ضیایی، مختار سائقی، اکبرسنگی، آرش نوذری، داریوش سلیمی، سعید پیردوست، عباس محبوب، بهشاد مختاری، حسین چنگی، فریده دریامج، تقی زنجانی، حمید صفایی و شهربانو موسوی، به همراه هنرمندان خردسال امیرحسین کافتری، همراز اکبری و محمدحسین بلوکات و جمعی از بازیگران سینما و تئاتر در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

عوامل سریال حکایت های کمال

عوامل سریال حکایت های کمال

سایر عوامل اصلی سریال حکایت های کمال عبارتند از: نویسندگان: نسیم عرب‌امیری، سید حسین امیرجهانی، آزاده محسنی، کریم خودسیانی، دستیار تهیه: علی اصغررضایی، سعید عسگری، مدیر تصویربرداری: ناصر محمودکلایه، صدابردار: وحیدسلطانی، طراح صحنه ولباس: فرهادعزیزی فرد، گریم:بابک شعاعی، تصویربردار: ناصربیک زاده، آهنگساز: فردین خلعتبری، صداگذاری و میکس: محمود موسوی‌نژاد، جلوه‌های ویژه:حمیدرسولیان، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، مدیر تولید: سعید کنگاورنظری، برنامه‌ریز: حامدصلح میرزایی، امورمالی: ابراهیم تفرشی، منشی صحنه: بیتا ارسطویی، مدیرتدارکات: مهدی آقامحمدی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: فرامرز بیات و مشاور رسانه‌ای: هادی داداشی.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بازیگران سریال آچمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا