فرهنگ و هنر

سریال بانوی سردار | خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی سردار

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

سریال بانوی سردار | خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی سردار

سریال بانوی سردار به کارگردانی پرویز شیخ طادی تولید شده است. «بانوی سردار» به زندگی نخستین بانوی سردار ایرانی که به مبارزه با استکبار انگلیس و حکومت مرکزی رضا شاه می‌پردازد.

فصل اول  سریال بانوی سردار به زندگی بی‌بی مریم سردار بختیاری می‌پردازد و فصل دوم آن به زندگی علیمردان خان بختیاری خواهد پرداخت که در آینده وارد مرحله تولید خواهد شد. پیش از این بنا بود تا این سریال به کارگردانی سعید سلطانی ساخته شود، اما به دلایلی به پرویز شیخ طادی سپرده شد.

این سریال مجموعه اقتباسی است که نگارش و تحقیق آن دو سال به طول انجامید و درباره زندگی بی بی مریم ملقب به سردار مریم است که عدل و عدالت را بین اقوام گسترش داد و در بین رعایا محبوبیت پیدا کرد و دست خوانین ظالم را کوتاه کرد.

زرنان شهریار، شهرک دفاع مقدس و یکی از لوکیشن‌های فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» نیز از دیگر لوکیشن‌های این سریال هستند

آریا عظیمی‌ نژاد هم به عنوان آهنگساز این مجموعه تلویزیونی انتخاب شده است.

بازیگران سریال بانوی سردار

بازیگران سریال بانوی سردار

بازیگران زن و مرد سریال بانوی سردار عبارتند از: پانته آ سیروس(بی بی مریم)، حبیب دهقان نسب، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، فرزین محدث، محمد فیلی، کاظم هژیرآزاد، صدرالدین حجازی، مهدی میامی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا مهران، مرتضی زارع، سعیده عرب، علیرضا جاویدفر، بهشاد چنگیزی، سیاوش درخشی، شاپور کلهر، پارسا قربانی، مجید کریمی، هلیرضا دیلمی، فاطمه شکری و… در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

پانته‌آ سیروس بازیگر اصلی این سریال نقش بی بی مریم را ایفا می‌کند که به دلیل توانمندی‌هایی که در سوار کاری و شمشیر بازی داشته برای این نقش انتخاب شده است.

خلاصه داستان سریال بانوی سردار

خلاصه داستان سریال بانوی سردار

مجموعه 13 قسمتی «بانوی سردار» که به زندگی بی‌بی‌مریم سردار بختیاری و علیمردان‌خان بختیاری می‌پردازد. بانویی که نخستین بانوی سردار ایرانی بود که به مبارزه با استکبار انگلیس و حکومت رضاشاه برخواست. تربیت فرزندان دلیر وطن‌پرست شیرعلیمردان‌خان، ایجاد وحدت بین اقوام ترک‌تباران و لر تباران، تأثیرگذاری بی‌بی‌مریم بر قوم بختیاری و استقلال و اتکا به خود از مضامینی است که در این سریال به آن پرداخته شده است.

زمان پخش سریال بانوی سردار

زمان پخش سریال بانوی سردار

محمدرضا شریفی مدیرکل طرح و هماهنگی تولید مرکز سیمای استان‌ها در گفت و گویی که با تسنیم داشت، در مورد زمان پخش این سریال گفت: سریال «بانوی سردار» پرویز شیخ‌طادی آماده پخش است و هنوز معلوم نیست از کدام شبکه روی آنتن برود. احتمال زیاد این سریال تلویزیونی در ایام محرم پخش خواهد شد.

عوامل سریال

عوامل اصلی  مجموعه تلویزیونی بانوی سردار عبارت است از: نویسنده و کارگردان: پرویز شیخ طادی، تهیه کننده و مجری طرح: سعید مرادی، مدیر تصویربرداری: فرخ مجیدی، مدیر صدابرداری: علی عدالت دوست، طراح صحنه و لباس و مدیر هنری: مجید علی، مدیر تولید: رحیم بیابانی، طراح چهره پردازی: داریوش صالحیان، مدیر برنامه ریزی: داریوش جهانگیری، دستیار اول کارگردان: محسن حسن پور،طراح جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، صداگذار: احسان افشاریان، تدوین: مهدی مهرنیا، طراح تیتراژ: دهقان محمدی.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال آچمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا