اخبار

زمان واریز یارانه مهر 98 | یارانه چه افرادی این ماه قطع می شود؟

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

زمان واریز یارانه مهر 98 | یارانه چه افرادی این ماه قطع می شود؟

یارانه نقدی مهر ماه 98 به ازای هر نفر 45500 تومان در تاریخ 1398/07/25 به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود و از روز جمعه قابل برداشت می باشد.

زمان واریز یارانه مهر 98

“صد و چهارمین ” مرحله یارانه نقدی مربوط به مهر ماه  سال 98 به ازای هر نفر 45500 تومان  ساعت ۲۴:۰۰ روز پنج شنبه مورخ 1398/07/25 به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

یارانه چه افرادی این ماه قطع می شود؟

تسنیم: محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره شناسایی و حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی، گفت: در قانون بودجه امسال دولت مکلف به حذف یارانه سه دهک بالاتر شده است یعنی افراد با درآمدهای بالا که نیاز به دریافت یارانه ندارند، حذف شوند. برای تحقق این هدف آیین نامه اجرایی پیش بینی شده بود که به هیات دولت ارائه و تصویب شد و مقرر شد وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه مسئول شناسایی دهک‌های بالا شوند و این اقدام از پایان شهریور انجام شود.

وزیر کار ادامه داد: در آیین نامه اجرایی سقف درآمدی معینی برای حذف یارانه وجود ندارد و نشان تمکن در سه دهک بالا میزان مصرف خانوارها است، آن دسته از خانواده ها که میزان مصرف‌ شان از حد معین بالاتر است مشمول حذف یارانه می‌شوند. این کار باید با احتیاط کامل انجام شود تا به مردم فشاری وارد نشود.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد حذف یارانه ها در جدیدترین مصاحبه اش به خبرنگاران  گفته است: در 4 ماه ابتدایی سال 98 مبلغ هزینه‌ کرد خانوارها به‌ عنوان معیار مهم حذف یارانه نقدی در نظر گرفته شده است بر این اساس اگر متوسط هزینه‌ کرد خانوار یک‌نفره 4 میلیون تومان باشد، خانوار دونفره پنج میلیون تومان، خانواده سه‌نفره شش و نیم میلیون تومان، خانوار 4نفره 7.5 میلیون تومان، خانواده 5نفره 8.5 میلیون تومان و خانواده شش‌نفره به بالا به‌ ازای هر نفر اضافی 500 هزار تومان افزایش لحاظ خواهد شد (6 نفر 9 میلیون تومان) خانوار در فهرست حذف یارانه نقدی قرار خواهد گرفت.

میرزایی اعلام کرد: در حال حاضر فرایند شناسایی سه دهک بالای درآمدی که در فهرست حذف یارانه نقدی قرار گرفته‌اند به اتمام رسیده است. اما ما قصد داریم فرآیند حذف یارانه نقدی مرحله به مرحله انجام شود یا حداقل خطا و حداکثر دقت در فرایند حذف پردرآمدها لحاظ شود تا فرایند رسیدگی به اعتراضات نیز با سرعت مناسب صورت گیرد.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا