فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال وضعیت سفید با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

4.3/5 - (32 امتیاز)
اسامی بازیگران سریال وضعیت سفید با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

سریال وضعیت سفید یکی از سریال های پربیننده و به یاد ماندنی است که به کارگردانی حمید نعمت الله ساخته شد. در این سریال بازیگران زیادی از جمله  افسانه بایگان، ابوالفضل پورعرب و … حضور داشتند. در ادامه قصد داریم به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان، این سریال دیدنی بپردازیم.

اسامی بازیگران سریال وضعیت سفید با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

مجموعه تلویزیونی وضعیت سفید به کارگردانی حمید نعمت‌الله و به نویسندگی هادی مقدم‌ دوست و حمید نعمت‌الله تهیه شده‌ است. این سریال محصول سال‌های ۱۳۸۷–۱۳۹۰ شبکه سه سیما می باشد و چندین بار از شبکه های مختلف پخش شده و طرفداران زیادی هم دارد.

«وضعیت سفید»  نخستین تجربه کارگردانی حمید نعمت‌الله در حوزه مجموعه‌سازی است که در 42 قسمت ساخته شد.

خلاصه داستان سریال وضعیت سفید

در خلاصه داستان مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» آمده است: به هنگام شروع موشک باران تهران در زمستان 1366 اعضای خانواده‌‌ای پرجمعیت که تقریباً همه با هم قهر هستند و اختلاف دارند برای دوری از حملات دشمن ساکن باغ مادرشان در روستایی واقع در حومه تهران می‌شوند.

روستایی وجود دارد که مدرسه اصلی آن تبدیل به محل اسکان بخشی از اهالی جنگ زده شده است. استقرار این خانواده در باغ و هم‌جواری آنها با مردم روستا که در اوج همدلی بسر می‌برند، حوادث گوناگونی را برای خانواده رقم می‌زند که باعث درک آنها از مشکلات یکدیگر و ریشه‌های بی‌اهمیت اختلافاتشان می‌شود.

آنها در طی این ماجراها درمی‌یابند که استعداد کمک و یاری به یکدیگر را دارند و…

بازیگران سریال وضعیت سفید

بازیگران سریال وضعیت سفید

بازیگران زن سریال وضعیت سفید

بازیگران زن سریال وضعیت سفید:

بازیگرنقش
مونا احمدیشیرین
افسانه بایگانمحترم
شهین تسلیمیاحترام
رویا جاویدنیاسهیلا
افسانه چهره آزادسیما
سیما خضرآبادیشهناز
حمیرا ریاضیمهناز
شیرین زنگنهمادر شهاب
شهنوش شهباززادههمدم
ناز شادمانپوری عروس
سارا کریمیساناز
لیندا کیانیمنیره
سهیلا گلستانیمنیژه
پوراندخت مهیمنافتخار
رابعه مدنیمادربزرگ
سمیرا مسلمیمژده
پریسا محمدیالهه
سارا همتیمینا
بازیگران مرد سریال وضعیت سفید

بازیگران مرد سریال وضعیت سفید:

بازیگرنقش
عرفان ابراهیمیرضا
ابوالفضل پورعرببیژن
سپهر حیدری نژادشهاب
شکرالله حسنیسرایدار
امیرحسین رستمیفراز
اسماعیل سلطانیانبهرام
علی سلیمانیبهزاد
فرهاد شریفیهمایون
ناصر شهریاریناصر
عباس غزالیبهروز
یونس غزالیامیر
امیر کاظمیشهروز
شایان مقاره عابدشهرام
عزت الله مهرآورانهوشنگ
اکبر مددی مهرمدیر مدرسه
محمد مژدهیسمسار
سهیل ملک آراییمصطفی
اصغر نقی زادهعباس آقا
بامداد نعمت اللهیحیی
سید جواد هاشمیاحمد

بیوگرافی بازیگران سریال وضعیت سفید

عرفان ابراهیمی

عرفان ابراهیمی

عرفان ابراهیمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد ۱۱ مرداد ماه ۱۳۶۷ در تهران می باشد.

رشته تحصیلی او بازیگری بوده است.

وی به صورت جدی کلاس‌های بازیگری را به شکل خصوصی در آموزشگاه های معتبر از جمله امین تارخ دوره دید.

بازیگری را به صورت حرفه‌ای در سال ۱۳۸۷ با سریال تلویزیونی وضعیت سفید به کارگردانی آقای حمید نعمت الله  دوست آغاز کرد.

عرفان ابراهیمی ازدواج نکرده است.

 افسانه بایگان

 افسانه بایگان

افسانه بایگان ۲۶ دی ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. وی در یازده سالگی در فیلم کوتاه «بوق» کاری از «علی علیزاده» به ایفای نقش پرداخت؛ ولی فعالیتش در سینما و تلویزیون را در سال ۱۳۶۰ با بازی در مجموعه تلویزیونی پر بینندهٔ «سربداران» آغاز کرد.

افسانه بایگان با مصطفی شایسته ازدواج کرده است. این زوج صاحب پسری به نام امیرعلی هستند که در ایالت میشیگان زندگی می‌کند.

ابوالفضل پورعرب در سریال وضعیت سفید

ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب متولد ۱ تیرماه ۱۳۴۰ در تهران، هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون است.

وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر است. او تاکنون سه بار ازدواج کرده و دارای سه فرزند می‌باشد (رعنا، پوریا و رائیکا). او از آخرین همسرش آناهیتا نعمتی (بازیگر) جدا شده و از او داری یک فرزند دختر (رائیکا پورعرب) است.

پور عرب سومین فرزند خانواده در محله شاه عبدالعظیم در خانواده فرهنگی دیده به جهان گشود. او با فیلم سلطان قلبها به سینما علاقه‌مند گشت اما با مخالفت پدر خود مواجه شد.

در دبیرستان تئاتر کار می‌کرد و به واسطهٔ همین با محمود استادمحمد آشنا شد و از طریق او به گروه کارگردانی یک نمایش معرفی شد و سال ۵۹ اولین کار حرفه‌ای خود را به نام «مأموریت حساس» در سالن چهارسوی تئاتر شهر بازی کرد.

شهین تسلیمی

شهین تسلیمی

شهین تسلیمی  متولد ١٩ شهریور ١٣٣۴در خشکرود، هنرپیشه سینما و تلویزیون است. مدرک تحصیلی او دیبلم می باشد. وی در جوانی تئاتر بازی می کرده است و همچنین در رادیو هم تست صدا داده و قبول شده بود اما به علت مخالفت خانواده هر دو را رها کرد.

اولین حضور او در جلوی دوربین به سریال باغ مظفر بر می‌گردد. الیزابت امینی وی را برای ایفای نقش در این سریال به مهران مدیری معرفی کرده بود.

شهین تسلیمی سالها پیش با احسان گرامی ازدواج کرده است.

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر بازیگر سریال کتونی زرنگی متولد 21 بهمن سال ۱۳۴۱ در تهران است. او دوره دو ساله بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده و فعالیتش را از سال ۱۳۶۶ با مجموعه تلویزیونی «سال‌های بدون خانه» شروع کرد.

افسانه چهره آزاد با  شاهرخ فروتنیان (بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما) ازدواج کرده است.

 سیما خضرآبادی

 سیما خضرآبادی

سیما خضرآبادی متولد یازدهم فروردین ماه 1368 بوده و فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری است. پدرش مدیر تولید و مادرش هم چهره‌پرداز سینما می باشد.

سیما خضرآبادی  در فروردین ماه سال 96  با سهیل تیرگر ازدواج کرده است.

حمیرا ریاضی

حمیرا ریاضی

حمیرا ریاضی متولد 28 خرداد سال 1346 در تهران می باشد.

او فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر است وی همچنین فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا در سال 1374 است.

بعد از ورود به دانشگاه تهران در سال 1369 فعالیت هنری اش را در زمینه تئاتر شروع کرد. در نمایشنامه تراژدی اسفندیار و پس از آن نمایش  مهرگیاه و لیرشاه و ایلیات، چند و چون به چاه رفتن چوپان، بهرام چوبینه و هانچو حضور یافت و در ادامه به کارهای تلویزیونی و سینمایی دعوت شد.

حمیرا ریاضی در سال 78  با علی اوسیوند ازدواج کرده و یک فرزند دختر به نام یاسمین دارد.

امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او به مدت یک دوره هنرجوی کارگاه آزاد بازیگری به مدیریت امین تارخ، در سال ۱۳۸۲ بوده‌ است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۵ با فیلم فقط چشم‌هاتو ببند آغاز کرد.

امیرحسین رستمی با پوراندخت الستی ازدواج کرده است و یک فرزند بنام ارشیا دارد.

علی سلیمانی

 علی سلیمانی

علی سلیمانی متولد سال  ۱۳۵۰در تهران بازیگر، مجری و طراح دکور  است. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد تهران است.

اولین کار سینمایی وی «سفر بخیر» به کارگردانی داریوش مودبیان بود. سلیمانی عضو ثابت تیم فوتبال هنرمندان است و همچنین از سال ۱۳۷۰ به تدریس کاراته و بازیگری می‌پردازد.

وی همچنین به عنوان دستیار کارگردان با پرویز شیخ‌طادی و بهروز بقایی (در دنیای شیرین دریا و ماه مهربان) همکاری داشته‌ است.

علی سلیمانی با سهیلا جوادی ازدواج کرده و حاصل زندگی مشترکشان فرزندی به نام صبا می باشد.

وی در مرداد سال 1400 به علیت بیماری کرونا درگذشت.

عباس غزالی در سریال وضعیت سفید

 عباس غزالی

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون متولد  14 بهمن ماه سال 1363 در تهران می باشد. مدرک تحصیلی وی لیسانس کاردانی از دانشگاه جامع علمی کاربردی است. او 5 برادر و یک خواهر دارد.

عباس غزالی در 27 مهر ماه 1373 ازدواج کرده و متاهل می باشد.

یونس غزالی

یونس غزالی

یونس غزالی متولد 26 شهریور 1370 در تهران، بازیگر است.

فارغ التحصیل دیپلم گرافیک است، چهار برادر و یک خواهر دارد، او ته تغازی خانواده و برادر عباس غزالی دیگر بازیگر مشهور سینما و تلویزیون است، یونس علاوه بر بازیگری نقاش هم می باشد.

وی ازدواج نکرده است.

امیر کاظمی

 امیر کاظمی

امیر کاظمی  متولد ۱۹ آبان ۱۳۶۹ در تهران می باشد.  کاظمی علاوه بر بازیگری در زمینه ورزش های شنا و اسکیت نیز به صورت حرفه ای فعالیت کرده و در زمانی یکی از بازیکنان تیم ملی اسکیت بوده است.

او بازیگری را در نوجوانی با سریال «کتابفروشی هدهد» آغاز کرد. در ۱۸ سالگی یکی از نقش‌های اصلی سریال «همه بچه‌های من» را بازی کرد. سپس در سریال‌های دیگری به ایفای نقش پرداخت تا این که در سریال «لیسانسه‌ها» نقش «مازیار»، یکی از سه جوان اصلی آن را بازی کرد.

امیر کاظمی متأهل بوده و مهتاب محسنی همسرش می باشد که در سال 91 ازدواج کرده است.

لیندا کیانی در سریال وضعیت سفید

لیندا کیانی

لیندا کیانی متولد ۲۳ شهریور ۱۳۵۹ در آبادان، و دارای یک خواهر و ۴ برادر می باشد. کیانی دوره کارشناسی ارشد فلسفه را در دانشگاه مفید گذرانده ‌است.

فعالیت‌های هنری را با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری در کلاس‌های آموزشی تحت نظارت محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان آغاز کرد. پس از این دوره، در کلاس‌های فن بیان و بدن آقای حمید سمندریان و خانم مهتاب نصیرپور شرکت کرد.

لیندا کیانی ازدواج کرده است.

عزت الله مهرآوران

عزت الله مهرآوران

عزت الله مهرآوران متولد ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون است.

وی دارای نشان درجه ۱ هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی (دکترا تئاتر)، دریافت صلاحیت هنری از اداره تئاتر در سال ۱۳۵۴ با ارزش کارشناس تئاتر در خوزستان است.

او سال ها پیش ازدواج کرده است.

پورانداخت مهیمن

پورانداخت مهیمن

پوراندخت مهیمن متولد 1332 در محله عباس آباد اصفهان، بازیگر است.

فارغ التحصیل فوق دیپلم دانشگاه هنر می باشد پدرش از مهاجرین آذربایجانی بود که در ابتدا نام خانواداگیشان قاضی اف بود که بعد از سکونت در ایران به مهیمن تغییر دادند.

وی در سن 19 سالگی ازدواج کرده است و یک فرزند پسر به نام طوفان دارد.

رابعه مدنی

رابعه مدنی

رابعه مدنی متولد 1320 در همدان، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.

او به مدت 30 سال معلم پیش دبستانی و کارمند آموزش و پرورش بود، بعد از بازنشستگی وارد عرصه بازیگری شد، دو پسر و یک دختر دارد.

سید جواد هاشمی

سید جواد هاشمی

سید جواد هاشمی پوراصل  در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۴۴ در یکی از محله‌های تهران (نواب) متولد شد. وی هنرپیشه، کارگردان، نویسنده و مجری ایرانی است. سید جواد هاشمی  اصالتاً اهل گیلان و شهر انزلی هستند. تحصیلاتش را در رشتهٔ کارگردانی در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و در سال ۱۳۷۳ فارغ‌التحصیل شد.

به طور جدی فعاليت هنری اش را در سال 58 با بازی در نمايش «حج ابراهيم، حج عاشورا» كار كمال الدين نمراب شروع كرد.

سید جواد هاشمی در چندین سال قبل با فرزانه پورحسینی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر به نام  سید محسن و یک دختر به نام فاطمه السادات می باشد.

سریال وضعیت سفید

سایر عوامل سریال وضعیت سفید

برخی از عوامل تولید سریال وضعیت سفید عبارتند از تهیه کننده: محمدرضا شفیعی، کارگردان: حمید نعمت الله، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا، نویسندگان: هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله، مشاور پروژه: مهدی ارگانی، تصویربردار: علیرضا رنجبران، دستیار اول کارگردان: عبدالرضا نیک‌پور، مدیر تولید و برنامه‌ریز: میترا احمدی، دستیار دوم کارگردان: سجاد حسینی، صدابردار: فرشید احمدی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، چهره‌پرداز: اعظم بیات، دستیار صحنه: بهزاد جعفری، عکاس: امیرحسین شجاعی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الله، مدیر تدارکات: علیرضا اصلانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا