اخبار

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران اعلام شد

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران اعلام شد

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سلامت فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶۳۸۹ نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تا کنون ۴۹۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود: 3643 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور ادامه داد: تا کنون ۲۹۹ هزار و ۲۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار بیماری کووید-۱۹ در کشور، از دو رقمی شدن مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور برای اولین بار طی حدود یک ماه اخیر، خبر داد.

دکتر جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴۸۷۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه برای اولین بار بعد از حدود یک ماه، آمار مرگ ناشی از این بیماری در کشور دو رقمی شد، افزود: این توفیق نسبی است که امیدواریم استمرار یابد. در مجموع متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۶۸۳ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

جهانپور ضمن ادامه روندصعودی بهبودیافتگان این بیماری نیز گفت: تا کنون ۴۸۱۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود:  ۳۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون ۲۸۷ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

دوشنبه 25 فروردین/ کیانوش جهانپور ظهر امروز در ارتباط با وضعیت ابتلای کرونا در کشور با اشاره به افزایش تعداد بهبود یافتگان و رسیدن این تعداد به ۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: برابر آزمایش‌های انجام‌شده از روز گذشته تاکنون یک‌ هزار و ۶۱۷ مورد دیگر به مبتلایان این ویروس افزوده شده است.

وی با بیان این‌ که تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر از هم‌وطنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۱ نفر دیگر از هم‌وطنان جان خود را از دست داده‌اند که درمجموع و از روز شیوع ویروس کرونا در کشور تا به امروز ۴ هزار و ۵۸۵ نفر در کشور فوت کرده‌اند و ۳ هزار و ۸۷۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تاکنون ۲۷۵ هزار و ۴۲۷ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی در ادامه بیان کرد: با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۱۶۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

جهانپور افزود: تا کنون ۴۴۷۴ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۳۸۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:۳۹۳۰  نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

 کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

او افزود: با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۰۰۲۹ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۴۳۵۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۱۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد:  ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۵۱ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمارهای مربوط به بیماری کووید ۱۹ را اعلام کرد.

  دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز( ۲۲ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تاکنون ۴۲۳۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود:  ۳۹۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور گفت: تاکنون ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۳۴ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: روند مرگ و میر کووید – ۱۹ نیز خوشبختانه در روزهای اخیر روند کاهشی داشته و امیدواریم در روزهای آینده این روند استمرار یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تا کنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود:  ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور گفت: همچنین تا کنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: طی روزهای اخیر به طور مشخصی با کاهش تعداد موارد جدید مواجه هستیم. قسمت اعظم این روند کاهشی و مدیریت شده بیماری مدیون مراعات و مشارکت اجتماعی خوب مردم و مداخلات همکاران در نظام سلامت است.

جهانپور افزود: امیدواریم که بعد از توفیق نسبی ایجاد شده در فاز دوم فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، از ۲۳ فروردین با اجرای فاصله گذاری هوشمندی و گسترش غربالگری ها بتوانیم شاهد بازگشت تدریجی مشاغل و به گردش درآمدن اقتصاد باشیم و با فاصله گذاری هوشمند، به تدریج از فاز مدیریت شده بیماری به سمت فاز مهار و کنترل بیماری حرکت کنیم.

وی همچنین گفت: تعداد روند مرگ و میر کووید – ۱۹ نیز خوشبختانه در روزهای اخیر روند کاهشی داشته است و امیدواریم در روزهای آینده این روند استمرار یابد.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

او افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۴۵۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون ۳۹۹۳ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند. خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۹۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور تصریح کرد: ۳۹۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۲۰ هزار و ۹۷۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

 کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۲۰۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

او افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۲۵۸۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

جهانپور بیان کرد: تا کنون ۳۸۷۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند. خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۷۰۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

او بیان کرد:  ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۱۱ هزار و ۱۳۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع مبتلایان کووید ۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید.

به گزارش مجله اینترنتی پیک نت، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا کنون از وجود ۳۷۳۹ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده ایم و دیگر در بین ما نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۴۲۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود: متاسفانه ۴۰۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری بوده و تحت مراقبت قرار دارند.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۲۰۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

 دکتر جهانپور گفت: از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۸۲۲۶ نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا کنون از وجود ۳۶۰۳ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده ایم و دیگر در بین ما نیستند.

به گفته جهانپور، خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۲۰۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی گفت: ۴۰۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که تا کنون ۱۸۹۷۹۰ آزمایش تشخیصی کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

شنبه 16 فروردین/ کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، ۲۵۶۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد؛ با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۱۶ فروردین به ۵۵۷۴۳ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۹۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

او ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ۴۱۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 53 هزار و ۱۸۳ مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۲۹۴ نفر رسید.

وی اظهار کرد:  ۴۰۳۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: مردم برای غربالگری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

جهانپور بیان کرد: نیروهای خستگی ناپذیر حوزه بهداشت، از طریق سامانه ۴۰۳۰ با مردم تماس می گیرند و وضعیت سلامتی آنها را پیگیری می کنند. در صورت مشاهده شماره ۴۰۳۰ بر روی تلفن همراه، حتما پاسخگوی همکاران پرتلاش ما باشید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: تاکنون بیش از ۶۹ میلیون نفر در طرح غربالگری و مقابله با کرونا ارزیابی شده‌اند.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از ظهر دیروز تا امروز 14 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2875 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 50468 مورد رسید.

او افرود: خوشبختانه تاکنون 16711 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 124 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشگان بر اثر این بیماری در کشور به 3160 نفر رسید.

او افزود: 3956 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا سیزدهم فروردین را اعلام کرد.

جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۹۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۷۵۹۳ مورد رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۵۴۷۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۰۳۶ نفر رسید.

جهانپور با بیان اینکه ۳۸۷۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند اضافه کرد: مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور از مرز ۶۷ میلیون نفر گذشت و توصیه وزارت بهداشت به مردم، مشارکت در خود اظهاری از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، فوتی و همچنین بهبودیافتگان بیماری کرونا را اعلام کرد.

 دکتر کیانوش جهانپور درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: از ظهر دیروز تا امروز (۱۲ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۴ هزار و ۶۰۶ مورد رسید.

وی گفت: خوشحالیم که تاکنون ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد.

جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۸۹۸ نفر رسید.

وی گفت: ۳۷۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت بعد از ظهر دوشنبه (یازدهم فروردین) در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران، اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۱۴۹۵ مورد رسید.

وی افزود: خوشحالیم که تا کنون ۱۳۹۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و عدد قابل توجهی است حتی در قیاس با سایر کشورهایی که درگیر این بیماری هستند.

جهانپور ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۷۵۷ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۳۵۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مجازی اقدام به تولید محتوای علمی و تخصصی مربوط به کرونا ویروس کرده که برای همه مفید و قابل استفاده است.

جهانپور گفت: مردم می‌توانند برای بهره مندی از تولیدات علمی و مورد تأیید وزارت بهداشت در زمینه کرونا به سامانه arman.vums.ac.ir/corona مراجعه کنند.

وی در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران نیز گفت: خدا رو شکر با کشارکت مردم در بسیاری از استان های کشور که برای مقابله با کرونا بسیج شدند، و همچنین با کمک بخش های مختلف اقدامات بزرگ و موثری در پیشگیری از کرونا رخ داد.

وی از غربالگری بیش از ۶۳ میلیون نفر خبر داد و گفت: مواردی که نیاز به پیگیری داشتند، در دست پیگیری قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: آنچه که می توان همچنان به عنوان توصیه مطرح کرد به ویژه برای شهروندان استان تهران و البرز مشارکت بیشتر در بسیج ملی مقابله با کرونا و ثبت نام سامانه Salamat.gov.ir است. آمار ما نشان می‌دهد که در اغلب استان‌ها تعداد قابل توجهی از هموطنان‌مان در این طرح مشارکت کردند، اما در استان تهران، البرز و چند استان دیگر این آمار نسبت به سایر استان‌ها مقداری پایین‌تر است.

وی گفت: امروز پاندمی و همه‌گیری جهانی کرونا را شاهد هستیم. در دنیا، دولت‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و … باید با مسوولیت اجتماعی اقدامات مشترک را در دستور کار قرار دهند. قاعدتاً مقابله و شکست این بیماری بدون مسئولیت مشترک میسر نیست. امیدواریم که همانطور که بسیج ملی به خوبی موثر افتاد، بسیج جهانی هم به عنوان رویکردی در جهان پذیرفته شود و در روزهای آتی خبر خوش مهار و کنترل و حتی حذف بیماری را شاهد باشیم.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

یکشنبه دهم فروردین/ کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد:

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، ۲۹۰۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد؛ با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۱۰ فروردین به ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر رسید.

او افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند. حدود ۳ هزار و ۴۶۷ نفر از بیماران، مورد شدید ابتلا به این بیماری هستند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۶۴۰ نفر رسید.

او تاکید کرد: مردم برای آگاهی از وضعیت سلامتی خود حتما به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

9 فروردین 99/ سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا و فوتی و همچنین بهبودیافتگان کروناویروس جدید در کشور را اعلام کرد.

به گزارش مجله اینترنتی پیک نت، دکتر کیانوش جهانپور گفت: بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۱۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۵۱۷ نفر در کشور محروم شده ایم.

وی همچنین گفت: در میان بستری شدگان این بیماری، ۳۲۰۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

جهانپور گفت: تا کنون بیش از ۵۷ میلیون نفر تا ظهر امروز در طرح غربالگری مقابله با کرونا، مشارکت داشته اند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و تقویت بیماریابی، افزایش آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای انجام آزمایش تشخیص کووید۱۹ و البته رعایت نکردن بخشی از جامعه به توصیه های وزارت بهداشت، از دلایل افزایش تعداد موارد جدید ابتلا به کووید۱۹ در  کشور است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

هشتم فروردین 99/ به گزارش مجله اینترنتی پیک نت، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت بعد از ظهر جمعه در ارتباط تصویری با خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ٢٩٢٦ بیمار جدید مبتلا به کووید ١٩ در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید ١٩ در کشور تا ٨ فروردین ١٣٩٩ در کشور به ٣٢٣٣٢ مورد افزایش یافت.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ١١١٣٣ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته جهانپور متاسفانه در طول ٢٤ ساعت گذشته ١٤٤ نفر از بیماران مبتلا به کووید١٩ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ٢٣٧٨ نفر در کشور محروم شده ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ٢٨٩٣ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

به گفته وی افراد سالم، مشکوک و مبتلا به کووید ١٩ حتماً وضعیت خود را در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند تا در صورت نیاز مورد مراقبت و درمان قرار گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از امروز طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت جدی و با مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط آغاز شده که در فاز اول تا ١٥ فروردین ادامه دارد و در صورت نیاز، قابل تمدید خواهد بود.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

هفتم فروردین 99/ کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹۴۰۶ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۰۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

وی همچنین گفت: مشارکت مردم در طرح غربالگری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر تا ظهر امروز رسید. مردم برای آگاهی از وضعیت سلامتی خود حتما به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند

جهانپور گفت: حدود ۲۷۴۶ نفر از بیماران، مورد شدید ابتلا به این بیماری هستند.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

ششم فروردین 99/ کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد:  از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۲ هزار و ۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷ هزار و ۱۷ نفر رسید.

او افزود: خوشبختانه تا کنون ۹ هزار و ۶۲۵ نفر از مبتلایان به کرونا در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین به ۲ هزار و ۷۷ نفر رسید.

جهانپور بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشور‌ها به حساب می‌آید.

سخنگوی وزارت بهداشت  تاکید کرد: مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

پنجم فروردین 99/ بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴۸۱۱ نفر رسید.

دکتر جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۹۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

وی همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به ۱۹۳۴ نفر رسید.

جهانپور گفت: تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده‌اند.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

چهارم فروردین 99: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳۰۴۹ نفر رسید.

او افزود: خوشبختانه ۸۳۷۶ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: متاسفانه با جان باختن ۱۲۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۸۱۲ نفر رسید.

او ادامه داد: تا کنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده اند که بسیار ارزشمند است.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

سوم فروردین 99/ سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان، جانباختگان و بهبود یافتگان بیماری کووید۱۹ را در کشور اعلام کرد.

جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۱۰۲۸ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و تا امروز ۲۱۶۳۸ بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

وی افزود: خوشبختانه ۷۹۱۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته وی، متاسفانه با جان باختن ۱۲۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۶۸۵ نفر رسید.

موارد جدید بیماران کووید۱۹ در کشور به تفکیک استان:

تهران: ۲۴۹

قم: ۱۷

گیلان: ۳۸

اصفهان: ۸۷

البرز: ۶۰

مازندران: ۳۶

مرکزی: ۳۶

قزوین: ۲۹

گلستان: ۱۰

خراسان رضوی: ۴۲

فارس: ۲۶

لرستان: ۳۳

آذربایجان شرقی: ۵۷

خوزستان: ۲۲

یزد: ۸۴

زنجان: ۲۸

کردستان: ۱۶

اردبیل: ۱۹

کرمانشاه: ۷

کرمان: ۸

همدان: ۱۹

سیستان و بلوچستان: ۱۵

هرمزگان: ۲

خراسان جنوبی: ۱۵

چهارمحال و بختیاری: ۲

ایلام: ۱۷

آذربایجان غربی: ۲۸

خراسان شمالی: ۲۶

استانهایی که نام آنها در لیست بالا وجود ندارد، در فاصله ظهر روز گذشته تا امروز، مورد جدیدی از ابتلا به کووید۱۹ در آنها شناسایی و گزارش نشده است.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

دوم فروردین 99/ کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی،  ۹۶۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۰۶۱۰  نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه ۷۶۳۵ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: متاسفانه با جان باختن ۱۲۳ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۵۵۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان گفت: در تهران ۲۳۲ نفر، قم ۲۰نفر، گیلان ۵۷نفر، اصفهان ۱۰۱نفر، البرز ۵۵نفر، مازندران ۲۸نفر، قزوین ۵۹نفر، گلستان ۶نفر، خراسان رضوی ۵۷نفر، فارس ۲۲نفر، لرستان ۳۴نفر، آذربایجان شرقی ۷۲نفر، خوزستان ۳۱نفر، یزد ۵نفر، زنجان ۳۵نفر، کردستان ۷نفر، اردبیل ۶نفر، کرمانشاه ۵نفر، کرمان ۸نفر، همدان ۲۷نفر، سیستان و بلوچستان ۵نفر، چهارمحال و بختیاری ۲نفر، ایلام ۱۸نفر، آذربایجان غربی ۱۴نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۲نفر، خراسان شمالی ۱نفر است.

جهانپور بیان کرد: استان‌هایی که نام آن‌ها در لیست فوق نیست، در طول ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید کووید ۱۹ در آن‌ها گزارش نشده است.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

یکم فروردین 99/ دکتر رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1237 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 19644 نفر رسید.

او افزود: خوشبختانه 6745 نفر از بیماران کووید19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است

رییسی گفت: متاسفانه با جان باختن 149 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1433 نفر رسید

موارد جدید بیماران کووید19 در کشور به تفکیک استان:

  • تهران: 220
  • قم: 36
  • گیلان: 99
  • اصفهان: 145
  • البرز: 95
  • مازندران: 84
  • مرکزی: 17
  • قزوین: 8
  • سمنان: 52
  • گلستان: 15
  • خراسان رضوی: 48
  • فارس: 50
  • لرستان: 9
  • آذربایجان شرقی: 55
  • خوزستان: 10
  • یزد: 49
  • زنجان: 44
  • کردستان: 15
  • اردبیل: 35
  • کرمانشاه: 5
  • کرمان: 12
  • همدان: 22
  • سیستان و بلوچستان: 8
  • هرمزگان: 17
  • خراسان جنوبی: 18
  • چهارمحال و بختیاری: 3
  • ایلام: 20
  • آذربایجان غربی: 27
  • کهگیلویه و بویراحمد: 1
  • بوشهر: 1
  • خراسان شمالی: 17

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

چهارشنبه 29 اسفند/ رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۴۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۸۴۰۷ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه ۵۹۷۹ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

رئیس اظهار کرد: متاسفانه با جان باختن ۱۴۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۲۸۴ نفر رسید.

موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان ها به شرح زیر است:

  • تهران: ۱۳۷
  • قم: ۳۱
  • گیلان: ۷۳
  • اصفهان: ۱۰۸
  • البرز: ۶۱
  • مازندران: ۵۸
  • مرکزی: ۴۷
  • قزوین: ۴۷
  • سمنان: ۱۶
  • گلستان: ۹
  • خراسان رضوی: ۵۰
  • فارس: ۲۱
  • لرستان: ۳۷
  • آذربایجان شرقی: ۵۸
  • خوزستان: ۲۲
  • یزد: ۶۹
  • زنجان: ۲۶
  • کردستان: ۱۱
  • اردبیل: ۱۶
  • کرمانشاه: ۶
  • کرمان: ۱۴
  • همدان: ۲۰
  • سیستان و بلوچستان: ۱۸
  • هرمزگان: ۵
  • خراسان جنوبی: ۵
  • چهارمحال و بختیاری: ۳
  • ایلام: ۸
  • آذربایجان غربی: ۲۶
  • کهگیلویه و بویراحمد: ۱۵
  • بوشهر: ۸
  • خراسان شمالی: ۲۱

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

چهارشنبه 28 اسفند/ علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۱۹۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر رسید.

او افزود: خوشبختانه ۵ هزار و ۷۱۰ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: متاسفانه با جان باختن ۱۴۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به یک هزار و ۱۳۵ نفر رسید.

او موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان اعلام کرد و گفت:  تهران ۲۱۳نفر،  قم ۲۲ نفر، گیلان ۲۱ نفر، اصفهان ۱۶۲ نفر، البرز ۷۶ نفر، مازندران ۶۱ نفر، مرکزی ۲۳ نفر، قزوین ۵۳ نفر، سمنان ۶۰ نفر، گلستان ۲۰ نفر، خراسان رضوی ۳۰ نفر، فارس ۶۰ نفر، لرستان ۳۹ نفر، آذربایجان شرقی ۸۴ نفر، خوزستان ۲۸ نفر، یزد ۴۵ نفر، زنجان ۲۰ نفر، کردستان ۲۲ نفر، اردبیل ۱۰ نفر، کرمانشاه ۷ نفر، کرمان ۱۱ نفر، همدان ۱۳ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، هرمزگان ۱۲ نفر، خراسان جنوبی ۲۱ نفر، چهارمحال و بختیاری ۴ نفر، ایلام ۱۰ نفر، آذربایجان غربی ۴۲ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ نفر و  بوشهر ۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

به گفته رییسی استانهایی که نام آنها در لیست نیست، در طول ۲۴ ساعت گذشته، موارد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در آنها شناسایی و گزارش نشده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷۸ مورد جدید قطعی کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

 سه شنبه 27 اسفند/ دکتر کیانوش جهانپور – سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح جدیدترین وضعیت بیماری کروناویروس جدید گفت: بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز، ۱۱۷۸ مورد جدید و قطعی کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶۱۶۹  رسید.

وی گفت: خوشبختانه ۵۳۸۹ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

به گفته جهانپور، طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۲۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.

وی موارد جدید بیماران کووید۱۹ در کشور به تفکیک استانها را به شرح زیر اعلام کرد:

  • تهران: ۲۷۳
  • مازندران: ۵۹
  • اصفهان: ۷۵
  • قم: ۲۹
  • گیلان: ۴۵
  • البرز: ۱۱۶
  • مرکزی: ۴۷
  • سمنان: ۳۳
  • قزوین: ۲۶
  • آذربایجان شرقی: ۷۸
  • یزد: ۴۹
  • خوزستان: ۲۵
  • گلستان: ۳۰
  • فارس: ۳۱
  • آذربایجان غربی: ۳۴
  • اردبیل: ۱۹
  • کردستان: ۲
  • خراسان شمالی: ۳
  • کرمانشاه: ۹
  • هرمزگان: ۶
  • خراسان جنوبی: ۱۲
  • همدان: ۱۱
  • کرمان: ۱۹
  • ایلام: ۷
  • زنجان: ۲۵
  • سیستان و بلوچستان: ۱۱
  • چهارمحال و بختیاری: ۲
  • بوشهر: ۴
  • خراسان رضوی: ۶۳
  • لرستان: ۳۵

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

دوشنبه 26 اسفند/ سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه ۱۲۹ نفر نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

 کیانوش جهانپور گفت:‌ از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به۱۴۹۹۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه از بین بیماران جدید شناسایی شده، ۱۲۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کووید ۱۹ در کشور تا امروز به ۸۵۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۴۹۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

جهانپور در مورد توزیع فراوانی موارد جدید شناسایی شده کووید۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها نیز گفت:

آذربایجان شرقی: ۳۵
آذربایجان غربی: ۳۱
اردبیل: ۳۰
اصفهان: ۱۱۸
البرز: ۴۹
ایلام: ۲
بوشهر: ۴
تهران: ۲۰۰
چهارمحال و بختیاری: ۳
خراسان جنوبی: ۷
خراسان شمالی: ۴۵
خوزستان: ۵۳
زنجان: ۱۵
سمنان: ۳۴
سیستان و بلوچستان:  ۱۱
فارس: ۴۳
قزوین: ۴۰
قم: ۱۹
کردستان: ۳۱
کرمان: ۱۳
کرمانشاه: ۲۱
کهگیلویه و بویراحمد: ۵
گلستان: ۴۲
گیلان: ۱۸
مازندران: ۹۶
مرکزی: ۱۴
هرمزگان: ۱۶
همدان: ۷

یزد: ۵۱

وی به شهروندان توصیه کرد که برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه بمانند چرا که کاهش ترددها سبب مقابله با این ویروس خواهد شد. حضور در خانه هم خود مراقبتی و هم دیگر مراقبتی است.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

یکشنبه 25 اسفند/ کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی،  ۱۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳۹۳۸ نفر افزایش یافت.

جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۴۵۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها گفت: در استان تهران ۲۵۱ نفر، قم ۸۴ نفر، گیلان ۴۳ نفر، اصفهان ۱۲۶ نفر، البرز ۶۷ نفر، مازندران ۷۲ نفر، مرکزی ۰ نفر، قزوین ۲۲ نفر، سمنان ۴۱ نفر، گلستان ۲۵ نفر، خراسان رضوی ۱۴۳ نفر، فارس ۹ نفر، لرستان ۵۲ نفر، آذربایجان شرقی ۳۶ نفر، خوزستان ۳۲ نفر، یزد ۳۶ نفر، زنجان ۳۲ نفر، کردستان ۲۷ نفر، اردبیل ۰ نفر، کرمانشاه ۱۳ نفر، کرمان ۷نفر، نفر، همدان ۱۱نفر، سیستان و بلوچستان ۶نفر، هرمزگان ۷نفر، خراسان جنوبی ۱۸نفر، خراسان شمالی ۶نفر، چهارمحال و بختیاری ۰نفر، ایلام ۱۸نفر، آذربایجان غربی ۱۸نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱نفر، بوشهر ۶ نفر است.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

شنبه 24 اسفند/ طبق تازه‌ترین آمارهای ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته یعنی حد فاصل ظهر پنجشنبه (۲۳ اسفند) تا ظهر جمعه (۲۴ اسفند) ۱۳۶۵ نفر دیگر در ایران به ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند. بدین ترتیب مجموع مبتلایان از روز اول تا کنون به ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است. در کل روزهای شیوع کرونا در ایران، ۶۱۱ نفر فوت کرده‌اند و ۴۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند. آمارهای تفکیکی استان‌های درگیر کرونا «در ۲۴ ساعت اخیر» و آمار کل کشور از ابتدا تا امروز را در این اینفوگرافیک خواهید دید.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

جمعه 23 اسفند/ سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران گفت: ۳۵۲۹ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافتند.

دکتر کیانوش جهانپور در خصوص آمار مبتلایان به تفکیک استانها تصریح کرد: در تهران  ۳۰۳ نفر، قم ۴۲ نفر، گیلان  ۷۱ نفر، اصفهان ۱۱۰ نفر، البرز ۶ نفر، مازندران ۱۹۲ نفر، مرکزی ۴۸ نفر، قزوین ۱۲  نفر، سمنان ۳۸  نفر، گلستان ۲۱ نفر، خراسان رضوی ۱۱۰ نفر، فارس ۳۳ نفر، لرستان ۲۵ نفر، آذربایجان شرقی ۹۷  نفر، خوزستان ۱۵  نفر، یزد  ۴۶ نفر، زنجان ۲۰ نفر، کردستان ۹ نفر، اردبیل ۱۵  نفر، کرمانشاه ۱۵ نفر، کرمان ۱۲ نفر، همدان ۱۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۲ نفر، هرمزگان ۴ نفر، ایلام ۸  نفر، آذربایجان غربی ۲۵  نفر موارد جدید ابتلا به ویروس به تفکیک استانها هستند.

تعداد کل مبتلایان در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر و تعداد قربانیان به ۵۱۴ نفر رسید.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

22 اسفند/ سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۷۵ مورد جدید و قطعی ابتلا به کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

 دکتر کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۰۷۵ نفر افزایش یافت.

وی همچنین گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

وی موارد جدید شناسایی بیماران کووید۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها را نیز به شرح زیر اعلام کرد:

  • تهران: ۳۰۳
  • قم: ۴۲
  • گیلان: ۸۴
  • اصفهان: ۴
  • البرز: ۷۴
  • مازندران: ۷۹
  • مرکزی: ۸۸
  • قزوین: ۴۲
  • سمنان: ۴۰
  • گلستان: ۲۵
  • خراسان رضوی: ۲۹
  • فارس: ۲۹
  • لرستان: ۲۵
  • آذربایجان شرقی: ۷
  • خوزستان: ۳۱
  • یزد: ۲۱
  • زنجان: ۱۷
  • کردستان: ۹
  • اردبیل: ۱۴
  • کرمانشاه: ۲۰
  • کرمان: ۷
  • همدان: ۱۲
  • سیستان و بلوچستان: ۶
  • هرمزگان: ۰
  • خراسان جنوبی: ۱۲
  • خراسان شمالی: ۰
  • چهارمحال و بختیاری: ۱۱
  • ایلام: ۷
  • آذربایجان غربی: ۱۹
  • کهگیلویه و بویراحمد: ۱۵
  • بوشهر: ۳

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

21 اسفند/ کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹  هزار نفر افزایش یافت.

او افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند. تعداد بهبودیافتگان اتفاقی مثبت و امیدبخش است.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴ مورد رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان را اعلام کرد و گفت: تهران ۲۵۶ نفر، قم ۵۳ نفر، گیلان ۵ نفر، اصفهان ۱۷۰ نفر، البرز ۴۵ نفر، مازندران ۳۲ نفر، مرکزی ۳۱ نفر، قزوین ۲۷ نفر، سمنان ۶۳ نفر، گلستان ۹ نفر، خراسان رضوی ۳۴ نفر، فارس ۱۹ نفر، لرستان ۹ نفر، آذربایجان شرقی ۲۹ نفر، خوزستان ۱۷ نفر، یزد ۲۳ نفر، زنجان ۲۲ نفر، کردستان ۶ نفر، اردبیل ۱ نفر، کرمانشاه ۸ نفر، کرمان ۱۸ نفر، همدان ۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۴ نفر، هرمزگان ۱۰ نفر، خراسان جنوبی ۱۵ نفر، خراسان شمالی ۱۱ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱ نفر، ایلام ۶ نفر، آذربایجان غربی ۲۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۰ نفر و بوشهر ۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

سه شنبه 20 اسفند/ کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با  ۸۸۱  مورد  جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۴۲ نفر رسیده است.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد رسید.

او افزود: خوشبختانه تا کنون ۲ هزار و ۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد کل بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استانها را اعلام کرد و گفت: تهران ۲۱۱۴ نفر، قم ۷۵۱ نفر، گیلان ۵۲۴ نفر، اصفهان ۶۱۸ نفر، البرز ۳۳۹ نفر، مازندران ۸۸۶ نفر، مرکزی ۴۱۶ نفر، قزوین ۲۵۷ نفر، سمنان ۲۲۱ نفر، گلستان ۱۷۹ نفر، خراسان رضوی ۲۲۲ نفر، فارس ۱۵۱ نفر، لرستان ۱۷۶نفر، آذربایجان شرقی ۱۴۶ نفر، خوزستان ۱۱۰ نفر، یزد ۱۲۷ نفر، زنجان ۷۹ نفر،کردستان ۷۸ نفر، اردبیل ۹۱ نفر،کرمانشاه ۵۱ نفر،کرمان ۴۰ نفر، همدان ۷۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۴۰ نفر، هرمزگان ۶۹ نفر، خراسان جنوبی ۵۱ نفر، خراسان شمالی ۳۴ نفر، چهارمحال و بختیاری ۳۷ نفر، ایلام ۵۶ نفر، آذربایجان غربی ۷۳ نفر،کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ نفر و بوشهر ۱۸ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

 (دوشنبه 19 اسفند) کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با ۵۹۵ مورد  جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۱۶۱ نفر رسیده است.

او ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲ هزار و ۳۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد کل بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استانها را اعلام کرد و گفت: تهران ۱۹۴۵ نفر، قم ۷۱۲نفر، گیلان ۵۲۴ نفر، اصفهان ۶۰۱ نفر، البرز ۳۰۷ نفر، مازندران ۶۳۳ نفر، مرکزی ۳۸۹ نفر، قزوین ۲۴۷ نفر، سمنان ۲۲۰ نفر، گلستان ۱۷۵ نفر، خراسان رضوی ۱۸۳ نفر، فارس ۱۳۳ نفر، لرستان ۱۵۱ نفر، آذربایجان شرقی ۱۲۹ نفر، خوزستان ۷۳ نفر، یزد ۹۰ نفر، زنجان ۶۸ نفر، کردستان ۶۶ نفر، اردبیل ۷۲ نفر، کرمانشاه ۴۴ نفر، کرمان ۳۶ نفر، همدان ۶۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، هرمزگان ۵۲ نفر، خراسان جنوبی ۳۷ نفر، خراسان شمالی ۳۴ نفر، چهارمحال و بختیاری ۲۶ نفر، ایلام ۳۱ نفر، آذربایجان غربی ۶۹ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۹ نفر و بوشهر ۱۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

(شنبه 18 اسفند) کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با یک هزار و ۷۶ مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۶۵۶۶ نفر رسیده است. از این تعداد ۲۱۳۴ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.

او افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۶۵۶۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۹۴ مورد رسید. خوشبختانه تاکنون ۲۱۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافتند.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

(شنبه 17 اسفند) کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد رسید.

جهانپور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا برای درمان بیماران منتظر جواب قطعی آزمایشگاه نمی‌مانند، گفت: در ایران هم به همین صورت است و پزشکان براساس شرح حال بیماران و آزمایش‌های ابتدایی اقدامات درمانی را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه جواب تست قطعی کرونا ظرف ۴۸ ساعت اعلام می‌شود، تصریح کرد: هرچند اگر بیماری به ما مراجعه کند و علائم بیماری کرونا را داشته باشد، ما فرصت را از بیماران نمی‌گیریم و پزشکان کشورمان اقدامات درمانی را پس از تشخیص ابتدایی انجام می‌دهند و پس از اعلام جواب قطعی، تصمیم‌گیری نهایی گرفته می‌شود.

در خاتمه سخنگوی وزارت بهداشت تعداد کل بیماران کووید ۱۹ در کشور را به تفکیک استان اینگونه اعلام کرد:

  • تهران: ۱۵۳۹
  • قم: ۶۶۸
  • گیلان: ۴۹۴
  • اصفهان: ۴۸۴
  • البرز: ۳۰۵
  • مازندران: ۶۰۶
  • مرکزی: ۲۶۵
  • قزوین: ۱۷۸
  • سمنان: ۱۳۸
  • گلستان: ۱۶۲
  • خراسان رضوی: ۱۳۵
  • فارس: ۹۵
  • لرستان: ۱۰۷
  • آذربایجان شرقی: ۷۷
  • خوزستان: ۶۴
  • یزد: ۸۱
  • زنجان: ۵۲
  • کردستان: ۴۴
  • اردبیل: ۴۱
  • کرمانشاه: ۳۱
  • کرمان: ۴۰
  • همدان: ۳۴
  • سیستان و بلوچستان: ۳۴
  • هرمزگان: ۳۰
  • خراسان جنوبی: ۱۸
  • خراسان شمالی: ۲۳
  • چهارمحال و بختیاری: ۱۶
  • ایلام: ۱۵
  • آذربایجان غربی: ۳۳
  • کهگیلویه و بویراحمد: ۶
  • بوشهر: ۸

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

(16 اسفند) کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با  ۱۲۳۴ مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۴۷۴۷ نفر و تعداد افراد فوت شده به  ۱۲۴  نفر رسیده است. از این تعداد  ۹۱۳ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.

او افزود: در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

جهانپور گفت: تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تفکیک استان‌ها به شرح زیر است: تهران: ۱۴۱۳، گیلان: ۴۲۴، قم: ۵۲۳، مرکزی: ۲۲۸، قزوین: ۱۷۶، البرز: ۳۰۲، اصفهان: ۳۸۸، فارس: ۸۱، خوزستان: ۶۳، لرستان: ۸۰، کردستان: ۴۲، آذربایجان شرقی: ۷۵، آذربایجان غربی: ۱۱، اردبیل: ۴۰، خراسان رضوی: ۸۹، خراسان جنوبی: ۱۸، خراسان شمالی: ۱۵، سیستان و بلوچستان: ۲۱، کرمان: ۲۵، کرمانشاه: ۲۷، بوشهر: ۵، یزد: ۵۷، کهگیلویه و بویراحمد: ۶، چهارمحال و بختیاری: ۱۴، زنجان: ۵۰، سمنان: ۱۱۴، ایلام: ۱۳، مازندران:۳۰۱، گلستان: ۱۰۴، هرمزگان: ۱۹، همدان: ۲۳ است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: ترافیک سنگینی در مسیر‌های شمالی کشور به قصد مسافرت به استان‌های شمالی برقرار شده است علی رغم همه هشدار‌هایی که در روز‌های اخیر داده شده و علی رغم همه مشکلاتی که این سفر‌ها می‌تواند در روز‌های آینده برای مسافران و همراهانشان و استان‌های مقصد داشته باشد. با توجه به اینکه این استان‌ها به هیچ وجه توان پذیرایی از این عزیزان را در شرایط حاضر ندارند متأسفانه این اتفاق افتاده است قطعا در مبادی ورودی شهر‌ها با هماهنگی استان‌ها و ستاد‌های استانی بحث غربالگری ورود و حتی بسته شدن مبادی ورودی برخی از شهر‌ها و استان‌های شمالی انجام خواهد شد.

جهانپور مطرح کرد: خواهش می‌کنیم عزیزان قصد مسافرت به استان‌های شمالی را نکنند، چون بسیاری از عزیزانی که در این مسیر و ترافیک قرار دارند قطعا بازگشت داده خواهند شد و اجازه ورود آن‌ها به شهر‌ها داده نخواهد شد، مگر اینکه ساکن بومی منطقه باشند، اتومبیل‌هایی که به هر حال اقدامات ضروری انجام می‌دهند و یا بحث حمل و نقل را به نوعی تقبل می‌کنند.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

(15 اسفند) کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با ۵۹۱ مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به  ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و تعداد افراد فوت شده به   ۱۰۷ نفر رسیده است. از این تعداد ۷۳۹ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.

او آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک استانها را اعلام کرد و گفت: تهران ۱۳۵۲ نفر، گیلان ۳۳۳ نفر، قم ۳۸۶ نفر، اصفهان ۲۳۸ نفر، مرکزی ۱۸۰ نفر، مازندران ۱۲۱ نفر، سمنان ۶۰ نفر، گلستان ۳۷ نفر، آذربایجان شرقی ۶۵ نفر، اردبیل ۲۶ نفر، آذربایجان غربی ۱۰ نفر، همدان ۱۶ نفر، کردستان ۱۸ نفر، کرمانشاه ۲۲ نفر، ایلام ۱۱ نفر، خراسان جنوبی ۱۵ نفر، کردستان ۳۰ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، فارس ۶۸ نفر، هرمزگان ۱۳ نفر، کهکیلویه و بویراحمد ۲ نفر، بوشهر ۳ نفر، زنجان ۱۵ نفر، قزوین ۱۱۱ نفر، البرز ۱۷۳ نفر، چهارمحال بختیاری ۹ نفر، یزد ۷ نفر، کرمان ۱۸ نفر، سیستان و بلوچستان ۱۹ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر و خراسان شمالی ۳نفر به کرونا مبتلا شده اند.

جهانپور تصریح کرد: به نظر می‌رسد که در استان گلستان هشدار‌ها موثر بوده است و موارد ابتلا کاهش پیدا کرده است اما بوشهر به جمع شهر‌های مثبت پیوست.
او یادآوری کرد: تا امروز ۲۳ هزار و ۳۲۷ نمونه تست شده است که از این تعداد تنها ۳ هزار و ۵۱۳ نفر مورد مبتلا داشته ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: تعداد آزمایشگاه‌ها به ۲۵ مورد رسیده است و در روز‌های آینده به ۴۰ آزمایشگاه خواهد رسید.

او تاکید کرد: مردم خود قرنطینگی را رعایت کنند چراکه تاثیر آن را در کاهش شیوع موثر خواهد بود. با طرح « هر خانه یک پایگاه سلامت» کرونا را شکست خواهیم داد.

جهانپور توصیه کرد: هموطنان عزیز نکات بهداشتی و فردی را فراموش نکنند. سعی کنیم  تا جای ممکن در خانه‌ها و شهرهایمان بمانیم و به نوعی خود قرنطینگی را رعایت کنیم. قطعا ظرف هفته‌های آینده ، تأثیر مثبتش را در کاهش این بیماری نشان خواهد داد.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

کیانوش جهانپور مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  در گفت و گوی زنده شبکه خبر درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور گفت: از ظهر دیروز تا امروز، ۵۸۶ مورد جدید ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۹۲۲ نفر رسید.

وی در ادامه گفت: از بین مبتلایان جدید، ۲۵۳ مورد مربوط به استان تهران، ۳۵ مورد مربوط به استان گیلان، ۹ نفر مربوط به استان مازندران، ۸ نفر مربوط به استان سمنان، ۹ نفر مربوط به استان گلستان، ۹ نفر مربوط به استان آذربایجان شرقی، ۴ نفر مربوط کردستان، ۱۵ نفر مربوط به کرمانشاه، ۷ نفر مربوط به ایلام، ۵ مورد مربوط به استان لرستان، ۲۷ نفر مربوط به استان خوزستان، ۱۴ مورد مربوط به فارس، ۶ مورد مربوط به زنجان، ۸ نفر مربوط به مرکزی، ۲۵ نفر مربوط به قزوین، ۱۹ نفر مربوط به البرز، ۱۰۱ نفر مربوط به قم، یک نفر مربوط به چهارمحال و بختیاری، ۱۴ نفر مربوط به کرمان، ۸ نفر مربوط به سیستان و بلوچستان، ۸ نفر مربوط به خراسان رضوی و یک نفر مربوط به خراسان شمالی است.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در کشور به ۹۲ نفر رسید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    من شبها نمیتونم بخوابم این کرونابا شاخک هاش دنبال میکنه 😈 شبا لرزم میگیره فشارم بالا و پایین میشه همه چی رو این ویروس ملموس گرفته از فضای مجازی تا مطبوعات و رسانه ها حتی رزق و روزی! الآن یه ماه بیکارم،دولت هم فقط بلده بگه تو خونه بمونین تو خونه بمونم که چی شکمو از کجا سیر کنیم،خلاصه ادمین جان سرتو بدرد نیارم فقط یه دردودل کوچیک بود،به امید روزهای خوب
    #کرونا رو شکست میدهیم 🤜🤲✌💪😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا