فرهنگ و هنر

اسامی و عکس بازیگران سریال مادرانه با داستان

4.9/5 - (21 امتیاز)
اسامی و عکس بازیگران سریال مادرانه با داستان

سریال مادرانه یکی از سریال های جداب ایرانی است که در ادامه توضیحات کاملتری در رابطه با اسامی بازیگران سریال، تعداد قسمت های سریال و خلاصه داستان آن ارائه خواهیم داد.

«مادرانه» نام یک سریال تلویزونی ایرانی به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی، محصول سال ۱۳۹۲ شبکه سه سیما است.

فیلمنامه این سریال 30 قسمتی توسط سعید نعمت اله نوشته شده و مضمونی اجتماعی دارد.

مادرانه یک سریال ملودرام خانوادگی است که سعی دارد به مخاطب خود تلنگرهای اخلاقی بزند و حواس او را به کارهایی که در زندگی انجام می‌ دهد و عواقب آنها معطوف کند.

مادرانه، روایت زندگی پدری است که در غیاب همسرش می‌خواهد برای فرزندانش مادری کند اما نمی‌تواند و داستان حول محور همین خواستن و نتوانستن و دلایل آن پیش می‌رود. اردلان، پدرسالاری است که در جوانی نامزد خود را رها کرده و برای رسیدن به پول با دختر مرد پولداری ازدواج کرده، این ازدواج منجر به شکست شده و همسرش، او و دو فرزندش را رها کرده است.

حالا اردلان باید تقاص کردار خود را پس بدهد و ماجرایی مشابه ماجرای او برای دخترش پیش می‌آید و پسری کلاش به طمع پول او سر راه دخترش قرار می‌گیرد. می‌توانید به این داستان اصلی، خرده داستان‌هایی مثل اعتیاد و ترک اعتیاد رها، علاقه مجدد اردلان به نامزد سابقش، فساد اقتصادی اردلان و مساله وقف و یتیم‌نوازی را هم اضافه کنید تا این داستان تکمیل شود.

بازیگران سریال مادرانه

اسامی تمام بازیگران زن و مرد سریال مادرانه عبارتند از:

  • مهدی سلطانی سروستانی بازیگر نقش اردلان تمجید
  • لعیا زنگنه بازیگر نقش رعنا
  • شقایق فراهانی بازیگر نقش مریم
  • سیدمهرداد ضیایی
  • عباس غزالی
  • هستی مهدوی بازیگر نقش رها تمجید
  • شهربانو موسوی
  • شهین تسلیمی
  • الهام جعفرنژاد
  • فهیمه رحیم نیا
  • حمیدرضا هدایتی
  • علی جاوید فر
  • نوید خداشناس
  • زری اماد
  • داریوش سلیمی
  • پریسا روشنی
  • آتیلا پسیانی
  • امیرمهدی باقری (بازیگر نوجوان)
  • آرتین حیدری (بازیگر خردسال)
سریال مادرانه

عوامل سریال مادرانه

برخی عوامل سریال «مادرانه» عبارتند از: نویسنده: سعید نعمت الله، مدیر تدارکات: محسن کرباسیان، ناظر کیفی: حمیدرضا شیروانیان، عنوان بندی: شاهین افشاری، دستیار تهیه کننده: سعید پروینی، دستیار کارگردان: داود باقری، برنامه ریز: حبیب قلی زاده و سیدجواد حسینی، طراح و ترکیب صداها: رضا شهبازی، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریزی: علی صابری، طراح گریم: مهری شیرازی، مدیر صدابرداری: هادی افشار، طراح صحنه و لباس: شیرین بوریایی دوست، مدیر تولید: فرشید رئوفی، آهنگساز: کارن همایونفر، تدوین: خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا، مدیر تصویربرداری: خسرو دادگرمرام، تهیه کننده: محمدرضا شفیعی، کارگردان: جواد افشار.

بازیگران سریال مادرانه

بیوگرافی بازیگران سریال مادرانه

در ادامه بیوگرافی مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، سیدمهرداد ضیایی، عباس غزالی، هستی مهدوی، شهین تسلیمی و آتیلا پسیانی، از بازیگران سریال مادرانه را مرور می کنیم.

مهدی سلطانی

مهدی سلطانی

مهدی سلطانی سروستانی متولد سال ۱۳۵۰ در شیراز است، لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران) گرفته‌ است. همچنین وی فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال ۱۳۷۸، دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیون Avingon فرانسه در سال ۱۳۷۸ و عضو هیثت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد.

مهدی سلطانی در سال ۱۳۷۱ وارد دانشگاه شد و از آن به بعد وارد کار حرفه ای خود را خیلی سریع آغاز کرد.

مهدی سلطانی در سال 1379 ازدواج کرده است و در 27 ام آبان ماه سال 92 صاحب یک دختر بنام روژا شده است. به گفته خودش همسرش خانه دار است و همیشه در کارهای خرید و آشپزی به او کمک می کند.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه متولد  ۱۳۴۴ در تهران است. او فرزند مهندس یاشار زنگنه معاون اسبق نظام مهندسی استان اصفهان و مهدیه موسوی می باشد.

وی دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران است.

لعیا زنگنه  ازدواج کرده و  یک دختر دارد.

شقایق فراهانی

شقایق فراهانی

شقایق فراهانی متولد ۲ مرداد ۱۳۵۱ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.

 او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون  و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی «کوچ‌نشین» است.

وی از کودکی در کنار پدر و مادرش در تئاتر بازی می‌کرد و با حضور در فیلم لیلا به سینما آمد.

شقایق فراهانی ازدواج کرده و فرزندی بنام سام حسامی دارد.

سیدمهرداد ضیایی

سیدمهرداد ضیایی

سید مهرداد ضیایی متولد ۱۳۴۷ در اصفهان، بازیگر سینما و تلویزیون  می باشد. او دانش‌آموختهٔ بازیگری از دانشگاه هنر است. ضیایی از سال ۱۳۶۹ حرفهٔ بازیگری را آغاز کرد.

وی سالها پیش ازدواج کرده است.

عباس غزالی بازیگر سریال مادرانه

عباس غزالی بازیگر سریال مادرانه

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون متولد  14 بهمن ماه سال 1363 در تهران می باشد مدرک تحصیلی وی لیسانس کاردانی از دانشگاه جامع علمی کاربردی است. او 5 برادر و یک خواهر دارد که یکی از برادرهایش یونس غزالی بازیگر می باشد که در سریال وضعیت سفید ایفای نقش داشته است. وی طرفدار تیم پرسپولیس می باشد او نجاری و عکاسی را دوست دارد و دست به قلم می شود و نویسندگی هم می کند و از تفریحاتش دیدن فیلم و خواندن مجله می باشد.

او از کودکی علاقه مند به فوتبال و هنر بوده که بازیگری را انتخاب کرده و در کانون حر دوره دیده است.

عباس غزالی در 27 مهر ماه 1373 ازدواج کرده و متاهل می باشد.

هستی مهدوی فر بازیگر سریال مادرانه

هستی مهدوی فر بازیگر سریال مادرانه

هستی مهدوی فر متولد ۲۱ آذر ۱۳۷۰ در تهران هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر است. او با مادر و برادرش زندگی می کند و پدرش فوت شده است.

وی فعالیت در زمینه بازیگری را از سال ۱۳۸۹ شروع کرد. او بطور اتفاقی وارد عرصه بازیگری شد و نخستین تجربه اش را در مجموعه تلویزیونی “جراحت” ساخته ی محمدمهدی عسگرپور بدست آورد. بعد از آن جهت پیشرفت کارش در کلاس های آموزش بازیگری آقای تارخ شرکت کرد و دوره های بازیگری را گذراند.

هستی مهدوی فر ازدواج نکرده است.

شهین تسلیمی

شهین تسلیمی

شهین تسلیمی  متولد ١٩ شهریور ١٣٣۴در خشکرود، هنرپیشه سینما و تلویزیون است. مدرک تحصیلی او دیبلم می باشد. وی در جوانی تئاتر بازی می کرده است و همچنین در رادیو هم تست صدا داده و قبول شده بود اما به علت مخالفت خانواده هر دو را رها کرد. اولین حضور او در جلوی دوربین به سریال باغ مظفر بر می‌گردد. الیزابت امینی وی را برای ایفای نقش در این سریال به مهران مدیری معرفی کرده بود..

شهین تسلیمی سالها پیش با احسان گرامی ازدواج کرده است.

آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی متولد ١٠ اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و پسر جمیله شیخی (بازیگر و هنرپیشه) است.

او فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد.

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم عفریت، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد.

آتیلا پسیانی با فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ازدواج کرده، و دارای دختری به نام ستاره و پسری به نام خسرو هستند که هر دو بازیگر تئاترند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا