اخبار

فیلم راه نجات | داستان و اسامی بازیگران فیلم سینمایی راه نجات

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

فیلم راه نجات | داستان و اسامی بازیگران فیلم سینمایی راه نجات

فیلم راه نجات به کارگردانی راما قويدل با حضور تعدادی از بازیگران مطرح و شاخص سينما و تلويزيون كشورهای سوريه و لبنان در سال 1390 برای شبکه جهانی سحر ساخته شده است.

اسامی بازیگران فیلم راه نجات و داستان

فیلم سینمایی راه نجات اولین ساخته بلند سینمایی راما قویدل است که سعید سعدی تهیه کنندگی آن را به عهده دارد.

این فیلم سینمایی که در جنوب لبنان مقابل دوربین رفته است، جایزه ویژه “محمدالدوره” را نیز از بیست و پنچمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان اصفهان دریافت کرده است.

قویدل با استفاده از تعدادی از بازیگران مطرح و شاخص سینما و تلویزیون از کشورهای سوریه و لبنان مانند نادین سلامه، امانه والی، وسیم وحبی و پل سلیمان،  داستان مها و کودکان پرورشگاهی به نام «بهشت» در غزه را جلوی دوربین برد. مها در سانحه‌ای حافظه‌اش را از دست می‌دهد و علیرغم علاقه شدید بین او و بچه‌های پرورشگاه، در بازگشت به محل کارش، دیگر بچه‌ها را به خاطر نمی‌آورد…

بازیگران فیلم راه نجات

راما قویدل که خود بازنویسی فیلمنامه «راه نجات» را هم به عهده داشته، برای مطابقت هر چه بیشتر جزئیات کار با ویژگیهای بومی فضا و بستر مکانی وقوع داستان فیلم، از مشاوره عبدالله عبدالرحیم فیلمساز جوان فلسطینی و ساکن غزه نیز بهره گرفت.

از دیگر سو به دلیل حضور تعدادی از کودکان لبنانی و فلسطینی به عنوان بازیگران نقش های بچه های پرورشگاه، قویدل حضور مؤثر همسرش مهسا کرامتی را که علاوه بر انتخاب تمامی بازیگران این فیلم- که همه غیر ایرانی اند- بازیگردانی فیلم را هم به انجام رسانده، در کنار خود داشت.

داستان فیلم راه نجات

عوامل فیلم

عوامل فیلم «راه نجات» عبارتند از: كارگردان و بازنويس فيلمنامه: راما قويدل، تهيه كننده: سعيد سعدی، مدير فيلمبرداری: محسن فلاحی، صدابردار: خسرو كيوانمهر، طراح چهره پردازی: مهری شيرازی، طراح صحنه و لباس: حسن روح پروری، بازنويس فيلمنامه، مسئول انتخاب بازيگر و بازيگردان: مهسا كرامتی، مدير توليد: وحيد معدنی، تدوينگر: مهدی سعدی، آهنگساز: بهنود يخچاليان، صدا گذار: فرامرز ابوالصدق مدير تداركات: سعيد معدنی، برنامه ريز: فواد چاومه، دستيار كارگردان: امير جاويد نيك، منشی صحنه: الهام اخوان، هماهنگی توليد: كاظم دارابی، تداركات لبنان: مهدی طفش، جلوه های ويژه: رضا تركمان، مشاور كارگردان و مسئول گويش بازيگران و مشاور صحنه: عبدالله عبدالرحيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا