اخبار

فیلم غلامرضا تختی | بازیگران فیلم غلامرضا تختی و داستان + نقش آنها

4.2/5 - (20 امتیاز)

فیلم غلامرضا تختی | بازیگران فیلم غلامرضا تختی و داستان + نقش آنها

فیلم غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی ساخته شده است و علیرضا گودرزی، شاهرخ شهبازی، ماهور الوند و ستاره پسیانی برخی از بازیگران این فیلم هستند.

اسامی بازیگران فیلم غلامرضا تختی و داستان

«غلامرضا تختی» عنوان فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی بهرام توکلی، تهیه‌کنندگی سعید ملکان و به قلم بهرام توکلی و سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۷ است.

این فیلم در اسفند ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شد و نتوانست فروش خوبی در گیشه داشته باشد.

در این فیلم سعی شده به همه ابعاد زندگی جهان‌پهلوان تختی از نحوه ورودش به دنیای کشتی تا رسیدن به قله‌های افتخار، از روابطش با دیگر کشتی گیران هم ‌نسلش تا فروتنی در ابراز محبت به دیگران و کودکی و مرگ وی پرداخته شود.

داستان فیلم

فیلم غلامرضا تختی قصه زندگی تختی، اسطوره ورزش کشتی ایران را روایت می‌کند.

داستان این فیلم با قرائت و امضای وصیت نامه آغاز می‌شود، سپس با فلاش بک (رجعت به گذشته) از دوران کودکی‌اش را که در فقر شدید و در آلونک‌های خانی آباد جنوب تهران می‌گذراند. پدرش رجب خان یخچال دار قدیمی داشت که در طرح گسترش راه‌آهن مصادره می‌شود و این امر فقرشان را تشدید می‌کند و کار پدر را به جنون می‌کشاند.

غلامرضا که به کشتی علاقه داشت در گام‌های اولیه‌اش برای کشتی‌گیر شدن در دوران نوجوانی ناکام می‌ماند و هنگام کار در تأسیسات نفتی مسجد سلیمان به تنهایی شروع به تمرین می‌کند. او سرانجام کارگری در مناطق نفتی را رها می‌کند، به تهران نزد خانواده‌اش برمی گردد و در باشگاه پولاد عبدالحسن فعلی معروف به حاج فعلی، مربی کشتی این باشگاه استعدادش را کشف می‌کند.

غلامرضا به سرعت به عضویت در تیم ملی کشتی ایران در می‌آید و در دوران جوانی نخستین بار در مسابقات کشتی هلسینکی ۱۹۵۱ مدال نقره و در المپیک ملبورن ۱۹۵۶ مدال طلا می‌گیرد. تختی همزمان با افتخارات ورزشی به خاطر مردم داری و روحیه ای که در کمک به مستمندان داشت به محبوبیت‌های فراوانی می‌رسد و در عین حال با مسائل زندگی خصوصی و خانوادگی اش هم درگیر است.

بازیگران فیلم غلامرضا تختی

بازیگران فیلم غلامرضا تختی

بازیگر نقش
محسن تختی غلامرضا تختی (نقش جوانی)
شاهرخ شهبازی تختی (اواخر عمر)
علیرضا گودرزی تختی (نوجوانی )
امیررضا فرامرزی تختی ( کودکی)
ماهور الوند لیلی
آتیلا پسیانی حاج فعلی
بهنوش طباطبایی شهلا توکلی
سیاوش طهمورث  مربی تختی
فرهاد آئیش محمد مصدق
حمیدرضا آذرنگ  سید محمود طالقانی
ستاره پسیانی  مستخدم هتل
پریوش نظریه مادر احمد
شیرین یزدان بخش  آشپز هتل
معصومه قاسمی پور مادر تختی
مجتبی پیرزاده دوست تختی
سینا شفیعی راوی و خبرنگار ورزشی
فریدون عبدالهیان  پدر تختی
پردیس منوچهری خواهر تختی
مسعود میرطاهری  حبیب‌الله بلور
مهدی قربانی  طرفدار تختی
بانیپال شومون  منصور مهدی ‌زاده
محمدرضا مالکی برادر تختی
یدالله شادمانی همسایه تختی
رسول ادهمی صاحب کار تختی
جمشید آبلو داور مسابقه تختی
محمد ولی زادگان  دوست تختی
ابراهیم برزیده  دوست تختی
علی مردانه شاگرد طالقانی

فیلم غلامرضا تختی

سایر عوامل فیلم

عوامل فیلم «غلامرضا تختی» عبارت است از کارگردان: بهرام توکلی، نویسندگان: سعید ملکان، بهرام توکلی، مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه، تدوین: میثم مولایی، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، طراح صحنه: کیوان مقدم، طراح لباس: امیر ملک پور، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، صدابردار: رشید دانشمند، مدیرتولید: کیومرث عباسی نوده، آهنگساز: افشین عزیزی، خواننده تیتراژ: محمد معتمدی، جلوه‌های بصری: محسن خیرآبادی، رضا میثاقی، شهاب نجفی، سید هادی اسلامی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، دستیار اول کارگردان: علی مردانه، برنامه‌ریز: نوید کریم‌زاده، فیلمبردار: بهروز بادروج، عکاس: مریم تخت‌کشیان، روابط عمومی تولید: بهناز شیربانی، روابط عمومی اکران: شراره داودی، تهیه کننده: سعید ملکان، سرمایه ‌گذارن: سعید ملکان با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا