فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال نون و ریحون + عکس و خلاصه داستان

5/5 - (1 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال نون و ریحون + عکس و خلاصه داستان

سریال نون و ریحون به کارگردانی فرزاد موتمن ساخته شده است و بهنوش بختیاری، برزو ارجمند، شبنم قلی خانی و رضا داوود نژاد از جمله بازیگران آن هستند.

در ادامه به معرفی تمام بازیگران و به همراه عکس آنها و خلاصه داستان سریال نون و ریحون می پردازیم.

اسامی بازیگران سریال نون و ریحون + عکس و خلاصه داستان

«نون و ریحون» با نام قبلی «از پذیرفتن خانواده معذوریم» عنوان سریال تلویزیونی طنز ایرانی به کارگردانی فرزاد مؤتمن و تهیه کنندگی محمود رضوی، محصول سال 1389 شبکه پنج سیما می باشد که در ماه رمضان 89 در 26 قسمت پخش شد.

این کار اولین سریال تلویزیونی فرزاد موتمن  می باشد که نویسندگی آن را عباس نعمتی بر عهده دارد. «نون و ریحون» در ژانر کمدی تولید شده و در آن مسایل روز سیاسی و اجتماعی جامعه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

داستان سریال

داستان این مجموعه درباره پنج دوست است که با هم از کودکی در یک محل بزرگ شده‌اند. دوستی آنها در طول سال‌ها با افت ‌و خیزهای فراوانی همراه بوده است. تا اینکه تصمیم می گیرند ازدواج نکنند.

بازیگران سریال نون و ریحون

بازیگران سریال نون و ریحون

بازیگر نقش
برزو ارجمند مراد
رضا داوودنژاد حامد
علی قربان زاده فرید
امیرحسین رستمی عباس
مائده طهماسبی منیر خانم
شقایق دهقان ریحانه
گلاره عباسی فرشته
ملیکا شریفی نیا هانیه
بیتا سحرخیز
مهران رنجبر
انوشیروان ارجمند
سعید پیردوست
سوسن مقصودلو
خسرو احمدی
فرهاد آئیش خان عمو
سولماز غنی بهاره

برزو ارجمند

برزو ارجمند

برزو ارجمند در هفتم فروردین ما سال 1354 در محله احمدآباد مشهد متولد شد.  او مدرک کارشناسی خود را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در زمینه بازیگری و کارگردانی دریافت کرده است. وی  پسر انوشیروان ارجمند و برادر بهار ارجمند، و برادرزاده داریوش ارجمند بازیگر می باشد.

برزو  ارجمند با پارمیس زند ازدواج کرده است و همسرش از همکلاسی های دانشکده اش بوده. آنها یک پسر به نام جانیار دارند.

رضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد

رضا داوود نژاد متولد 29 اردیبهشت سال 1359 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون  و فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما است.  داوودنژاد یک خواهر بزرگتر به نام زهرا و یک برادر کوچکتر به نام علی دارد. او مدرک دیپلم انسانی دارد و فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم های پدرش علیرضا داوودنژاد تجربه کرد.

همسر داوود نژاد غزل بدیعی خواهر بازیگر مرحوم عسل بدیعی است.

امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او به مدت یک دوره هنرجوی کارگاه آزاد بازیگری به مدیریت امین تارخ، در سال ۱۳۸۲ بوده‌ است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۵ با فیلم فقط چشم‌هاتو ببند آغاز کرد.

امیرحسین رستمی با پوراندخت الستی ازدواج کرده است و یک فرزند بنام ارشیا دارد.

مائده طهماسبی

مائده طهماسبی

مائده طهماسبی  متولد ۱۳۳۶ در بابل، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون، کارگردان تئاتر و مترجم است.

او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشتهٔ خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی است.

او در سال ۱۳۷۷ به همراه همسرش، فرهاد آئیش، به ایران بازگشت و با کارگردانی نمایش گزارش به آکادمی فعالیت هنری خود را آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی که مائده طهماسبی در آن حضور داشته دایرهٔ به کارگردانی جعفر پناهی است.

علی قربان زاده

علی قربان زاده

علی قربان زاده متولد ۳۰ مهر ۱۳۵۷ در آبادان است.

مدرک تحصیلی او دیپلم در رشتهٔ ریاضی و فیزیک است. او با گذراندن دوره تجربی ساختن فیلم‌های انیمیشن در شرکت کلک خیال در سال ۱۳۷۳ و شروع فعالیت سینمایی با فیلم سیاوش (سامان مقدم) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۷۷ کار خود را آغاز کرد.

شانس او حضور در فیلم سیاوش در کنار هدیه تهرانی بود که او را یک شبه بشدت مطرح کرد. بلافاصله بعد از این فیلم در سری اول مجموعه داستان یک شهر ظاهر شد و بر محبوبیت خود افزود.

شقایق دهقان

شقایق دهقان

شقایق دهقان ۴ اسفند ۱۳۵۷ در گیسن آلمان متولد شد و سه ماه بعد هم‌زمان با اتمام تحصیلات پدرش به همراه خانواده به ایران بازگشت. مدت ۶ سال به‌ دلیل کار پدرش در ساری ساکن شدند و سپس به تهران آمدند. وی کارهای هنری را در سن ۱۸ سالگی آغاز کرد.

شقایق دهقان با مهراب قاسم خانی ازدواج کرده است.

مهراب قاسم خانی دو بار ازدواج کرده است. حاصل ازدواج اولش یک دختر به نام نیروانا بود. پس از جدایی از همسر اولش، وی برای بار دوم با شقایق دهقان ازدواج کرد. حاصل این ازدواج پسری به نام نویان بود.

گلاره عباسی

گلاره عباسی

گلاره عباسی متولد تیرماه ۱۳۶۲ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون و از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ می‌باشد. وی همچنین فارغ‌التحصیل معماری از دانشکده هنر است.

او فعالیت خود در سینما را به طور حرفه ای در سال 1387 با بازی در فیلم یک گزارش واقعی شروع کرد.

گلاره عباسی در سال 1394 با ادیب راد ازدواج کرده است.

ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا متولد بیست و یکم آبان ماه 1365 در شهر تهران است.

او خانواده هنرمندی دارد مادرش آزیتا حاجیان، پدرش محمدرضا شریفی نیا و خواهر بزرگش مهراوه شریفی نیا از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون ایران می باشند.

وی فارغ التحصیل رشته گرافیک است و علاوه بر بازیگری در حرفه  گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی فعالیت می‌کند.

خانم شریفی نیا از سن 3 سالگی به کمک پدر و مادر بازیگر و مدرس اش وارد حرفه بازیگری شد و در سال 1370 وقتی 5 ساله بود با بازی در فیلم اویناز وارد سینما شد و تا به امروز در فیلم ها و سریال های زیادی ایفای نقش کرده است.

ملیکا شریفی نیا در 14 اردیبهشت 1386 وقتی 19 ساله بود با شخصی بنام امیررضا طلاچیان ازدواج می کند. اما بعد از مدتی کوتاه به دلایلی از هم جدا شده اند.

بیتا سحرخیز

بیتا سحرخیز

بیتا سحرخیز متولد ۲۱ آبان ۱۳۶۱ در تهران می باشد و یک خواهر دارد. وی فارغ التحصیل لیسانس دبیری آموزش ابتدایی از دانشگاه تاکستان بوده و فعالیت خود را در عرصه ی بازیگری از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است.  خانم سحرخیز  بازی در سریال‌های راه بی‌پایان، ترانه مادری و نون ریحون را در کارنامه دارد.

بیتا سحر خیز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

سریال نون و ریحون

سایر عوامل سریال نون و ریحون

برخی دیگر از عوامل تولید سریال «نون و ریحون» عبارتند از: نویسنده: عباس نعمتی، طراح تیتراژ: شهاب الدین نجفی، منشی صحنه: سعیده دلیریان، مدیر تدارکات: حمید پرهیز، طراح لباس: رعنا امینی، طراح صحنه: مهدی بداغی، صداگذاری و میکس: شهرام کیور، مدیر برنامه ریزی: شکوفا کریمی، دستیار اول کارگردان: بهرنگ توفیقی، طراح گریم آقایان: دانیال حقیقت، طراح گریم بانوان: میترا آقامیری، مدیر صدابرداری: حسین غفاری، موسیقی: سعید ذهنی، مشاور کارگردان: فرهاد آئیش، مدیر تصویربرداری: امیر کریمی، مدیر تولید: محمدصادق آذین، تهیه کننده: سیدمحمود رضوی، کارگردان: فرزاد موتمن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا