فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال هشت و نیم دقیقه با عکس و بیوگرافی + داستان

4.3/5 - (15 امتیاز)
اسامی بازیگران سریال هشت و نیم دقیقه با عکس و بیوگرافی + داستان

سریال هشت و نیم دقیقه یکی از سریال های پرمخاطب شبکه دو سیما است که به کارگردانی شهرام شاه حسینی در سال 1395، با حضور بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون ساخته شد. در ادامه قصد دارم به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان سریال بپردازم.

اسامی بازیگران سریال هشت و نیم دقیقه با عکس و بیوگرافی + داستان

«هشت و نیم دقیقه» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز مفید است که  برای اولین بار در سال 1395 به روی آنتن شبکه دو سیما رفت و با استقبال خواب مخاطبان همراه بود.

نگارش فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی را در 29 قسمت  45 دقیقه ای علی دادرس و آزیتا ایرایی بر عهده داشته و توسط بابک کایدان بازنویسی شده است.

این سریال با محوریت موضوعی همدلی و ایثار در یک خانواده ایرانی به نقش مهم و تاثیرگذار زن در سرپرستی و تربیت فرزند بعد از فوت همسر و دفاع از حقوق و کیان خانواده در این شرایط می‌پردازد.

همچنین موضوعی خانوادگی را در بستر یک قصه ملودرام اجتماعی با رویکردهای سبک زندگی و حمایت از تولید داخلی به تصویر می‌کشد.

خلاصه داستان سریال هشت و نیم دقیقه

این سریال، قصه زنی با نام یکتا است که به‌ واسطه توطئه‌ای، همسر خود را از دست داده و با فرزندش در شرایط نامناسب مالی قرار می‌گیرند.

این زن برای گرفتن حق خود اقداماتی انجام می‌دهد که بن‌مایه قصه از این موضوع شکل گرفته است.

بازیگران سریال هشت و نیم دقیقه

بازیگران سریال هشت و نیم دقیق

اسامی بازیگران سریال هشت و نیم دقیقهنقش ها
سام درخشانی احسان
شبنم قلی خانی یکتا
بهرنگ علویفرزین
الهه حصاری یلدا
فرناز رهنمانسرین
بهرام ابراهیمینورایی
شیرین اسماعیلی بهاره
المیرا دهقانیمادر احسان
طوفان مهردادیاناخوان
مزدک رستمی نیما
مهری آل آقامادر یکتا، یلدا و نیما
مرتضی زارع 
معصومه رحمتی 
پدرام گودرزیکامبیز
شهرام رضالو 
ابراهیم امیرخانی 
حسین پهلوان زادهوحید
مرتضی علی آبادی 
احمد یاوری 
شقایق شوریان 
پژمان بازغیامیر
آشا محرابیفروغ
سیامک اطلسیمهندس تاجیک
محمد فیلیعمو احسان

بازیگران خردسال:

  • حسام رحیمی منش
  • شایان نکته سنج
  • نازگل مهماندوست

بیوگرافی بازیگران سریال هشت و نیم دقیقه

در ادامه بیوگرافی برخی بازیگران سریال هشت و نیم دقیقه را مرور می کنیم.

سام درخشانی

سام درخشانی

سام درخشانی متولد ۳۱ تیر ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی دارای مدرک تحصیلی علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است.

او در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده‌ است و با مجموعه شب زدگان به دنیای بازیگری پا گذاشت.

سام درخشانی با عسل امیرپور ازدواج کرده است و ثمره زندگی مشترک آنها دو فرزند به نام های برکه و برسام می باشد.

شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی متولد نوزدهم آبان ۱۳۵۶ در تهران، بازیگر و کارگردان است.

تحصیلات او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر می باشد.

شبنم قلی خانی فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغاز نمود و با بازی در فیلم مریم مقدس به شهرت رسید.

او در سال ۸۶ ازدواج کرده و نام همسرش رضا می باشد و دختری به نام شانا دارد که در سال ۹۴ متولد شده است.

پژمان بازغی

پژمان بازغی

پژمان بازغی نوزدهم مرداد سال ۱۳۵۳ در یک خانواده ۵ نفره در تهران متولد شد.

در دوران کودکی به واسطه شغل پدرش در شهرهای مختلف زندگی کرده‌ است. پس از تولد ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی به شهر رشت می‌رود. با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس به بوشهر رفته و با پایان جنگ خانواده به تهران بازمی‌گردند.

بازغی پس از قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌گردد و از همان‌ جا با سینما آشنا می‌شود.

پژمان بازغی در سال 86 با مستانه مهاجر ازدواج کرده است و دختری به نام نفس دارد.

بهرنگ علوی

بهرنگ علوی

بهرنگ علوی متولد یکم فروردین 1359 در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

بهرنگ علوی  در یک خانواده ی سه نفره متولد شد و تنها پسر و فرزند خانواده می باشد. پدر او فرهنگی بوده و مدیر بازنشسته ی آموزش و پرورش است. مادر بهرنگ علوی در شرکت مخابرات سمت مدیر را دارد.

وی  در رشته ی نقشه‌کشی با کامپیوتر درس خوانده و مدرک فوق دیپلم دارد. او همچنین فارغ‌التحصیل بازیگری از اولین دوره فارغ التحصیلان مؤسسه فرهنگی  هنری کارنامه می باشد.

بهرنگ علوی تاکنون ازدواج نکرده است.

الهه حصاری

الهه حصاری

الهه حصاری متولد ۱۸ مرداد ۱۳۶۹ در تهران، پیشه وی بازیگری است. دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی و فوق دیپلم تربیت بدنی، در دوره دبیرستان در گروه‌های تئاتر دبیرستان شرکت داشته و دوره کلاسهای بازیگری مؤسسه فرهنگی هنری چهره‌های ماندگار را با کسب رتبه ممتاز پشت سر گذاشته است. اولین حضور او در سینما در سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم «نطفه شوم» بود. وی علاوه بر بازیگری مربی باشگاه ورزشی نیز می‌باشد.

الهه حصاری تاکنون ازدواج نکرده است.

فرناز رهنما

فرناز رهنما

فرناز رهنما متولد ۲۷ مهر ۱۳۶۰ در اصفهان، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما می باشد. او در دانشگاه هنر و معماری در رشته بازیگری تئاتر تحصیل کرده‌ است.

خانم رهنما کار خود را با تئاتر شروع کرده و بعد از آن هم زیر نظر حمید سمندریان  دوره دیده است. فعالیت حرفه ای اش را از سال 1384 در 24 سالگی با نمایش چشم اندازی از پل شروع کرد، اما با سریال ساختمان پزشکان در سال 89 به کارگردانی سروش صحت به شهرت رسید.

فرناز رهنما با کیارش اعتمادی آهنگساز ازدواج کرده است.

المیرا دهقانی

المیرا دهقانی

المیرا دهقانی متولد پنجم شهریور ماه 1373 در شیراز می باشد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته صنایع غذایی است و بازیگری را با تئاتر شروع کرده است.

او در یک خانواده پنج نفره به همراه پدر و مادرش و دو خواهرش زندگی می کند. المیرا دهقانی بیشتر وقت خود را صرف خواندن کتاب می کند و می‌گوید این کتاب خواندن است که کمک می‌کند او بتواند هنرپیشه بهتری شود و راحت‌تر شخصیت‌ها را درک کند. تغذیه‌ گیاهی و ورزش جزئی جدانشدنی از زندگی خانم دهقانی است.

المیرا دهقانی بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

آشا محرابی

آشا محرابی

آشا محرابی متولد ۳۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. وی دارای تحصیلات در رشتهٔ زبان انگلیسی و روابط بین‌الملل و بازیگری و کارگردانی است.

او فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشتهٔ روابط بین‌الملل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. وی هم‌زمان با تحصیلات دانشگاهی اش، به کانون هنری حمید سمندریان رفت و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی از کانون سمندریان شد.

وی همچنین فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلمسازی از سینمای جوان بوده و دوره فیلمنامه‌نویسی را هم در کلاس‌های ناصر تقوایی در آموزشگاه کارنامه گذرانده‌ است. همچنین لازم است ذکر شود که آشا فارغ‌التحصیل فیلمسازی از کانادا نیز هست.

از ازدواج و همسر آشا محرابی  اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

سریال هشت و نیم دقیقه

سایر عوامل سریال هشت و نیم دقیقه

برخی از عوامل تولید سریال «هشت و نیم دقیقه» عبارت هستند از: فیلمنامه: آزیتا ایرایی و علی دادرس، بازنویسی فیلمنامه: بابک کایدان، عکاس: امید صالحی، تیتراژ: محراب مشهدبان، مدیر تدارکات: سیدمسعود مهدوی، منشی صحنه: هدیه نصیری و مونا پیرایش، مدیر تولید: علی خلیلی، مدیر برنامه ریزی: هاشم علی اکبری، دستیار اول کارگردان: ایمان توکلی، تصویربردار: سجاد حیدری، صدابردار: یاسر رمضانی، طراح صحنه: سعید اسدی، طراح لباس: نازنین توسلی، طراح چهره پردازی: شهرام خلج، خواننده: احسان خواجه امیری، موسیقی: بهنود یخچالی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، تدوین: میثم مولایی، مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، تهیه کننده: بهروز مفید، کارگردان: شهرام شاه حسینی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا