فرهنگ و هنر

سریال نقطه چین | اسامی بازیگران و خلاصه داستان سریال نقطه چین

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

سریال نقطه چین | اسامی بازیگران و خلاصه داستان سریال نقطه چین

سریال نقطه چین به کارگردانی مهران مدیری و با هنرنمایی بازیگران مشهوری چون مهران غفوری، سیامک انصاری و ساعد هدایتی ساخته شده است. در ادامه قصد داریم به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان آن بپردازیم.

اسامی بازیگران و خلاصه داستان سریال نقطه چین

«نقطه چین» عنوان سریال طنز تلویزیونی ایرانی به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی مشترک  مجید آقاگلیان و حمید آقاگلیان می باشد که برای اولین بار در سال 1382 از شبکه سه سیما در 120 قسمت پخش شد.

نویسندگی این سریال طنز را هم  پیمان قاسم‌خانی، مهراب قاسم‌خانی، سروش صحت، بهمن معتمدیان، محمدرضا آریان، علیرضا کاظمی ‌پور، شقایق دهقان، محسن چگینی، علیرضا ناظرفصیحی و امیر مهدی ژوله بر عهده داشته اند.

خلاصه داستان

داستان دربارهٔ یک آپارتمان سه واحدی و ساکنان آن است. ساکن یکی از خانه‌ها، صاحبخانه آپارتمان در نقش آقای پیردوست و پسرش در نقش کوروش است که مغازه‌ای نیز در نزدیکی آن دارند.

مستأجر خانه دوم یک کاراگاه به نام اردلان پشندی است که پس از چند قسمت بازنشسته می‌شود و کارمند شرکت خصوصی می‌شود. همسر او منیژه است. خانه سوم، منزل باجناق اردل، بامشاد پَهن فر همسرش در نقش مُژده است. اردل و بامشاد در شرکت منچولباف که متعلق به پدر زن آنها بازی است با یکدیگر همکار هستند.

منیژه و مژده با همدیگر خواهر هستند که پدر آنها ددی است. همچنین کوروش بعدها با بهنوش، خواهر بامشاد ازدواج می‌کند.

بازیگران سریال نقطه چین

بازیگران سریال نقطه چین

بازیگر نقش
مهران مدیری اردلان پشندی
سعید پیردوست اصغر پیردوست
سیامک انصاری کوروش پیردوست
سحر جعفری جوزانی منیژه جابری
ساعد هدایتی ساعد هدایتی
رضا شفیعی جم بامشاد پهن فر
محمدرضا هدایتی  رستم جابری
یوسف پشندی یوسف پشندی
سحر ولدبیگی مژده جابری
وحید مهین دوست پنجشنبه
شایان احدی فر  مشاور شرکت منچولباف

سریال نقطه چین

سایر عوامل سریال

برخی از عوامل تولید سریال طنز «نقطه چین» عبارت هستند از: منوچهر شمسایی، طراح گریم: حمید مهین دوست، طراح صحنه و لباس: مهران مدیری، ضبط تصاویر: جواد اصلانی، دستیار اول و برنامه ریز: حجت ذیجودی، مدیر تدارکات: علی کاظمی، تصویر: منوچهر مظفری – فرشید رسولی، صدا: محمد حاتم نژاد – حمید گرمابدری، مدیر فنی: مهتا ملک زاده، آهنگساز: بهرام طالقانی، تدوین: فریور رضایی، مدیر تولید: حسن شکوهی، مجری طرح: محسن چگینی، طراح ئ کارگردان: مهران مدیری.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا