فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال جلال 2 (فصل دوم) + عکس، بیوگرافی و داستان

4/5 - (4 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال جلال 2 (فصل دوم) + عکس، بیوگرافی و داستان

سریال جلال 2 به کارگردانی حسن نجفی تولید شده است و عمار تفتی و حمیرا ریاضی از جمله بازیگران فصل دوم سریال جلال هستند که برای پخش از شبکه یک سیما می باشد. در ادامه به معرفی کامل بازیگران و داستان آن می پردازیم، با ما همراه باشید…

اسامی بازیگران سریال جلال 2 + خلاصه داستان

سریال تلویزیونی «جلال» به کارگردانی «حسن نجفی» و تهیه کنندگی علیرضا جلالی سال گذشته در ایام دهه فجر از شبکه یک سیما پخش شد و حالا فصل دوم این مجموعه با حضور مدیران رسانه ملی اواخر شهریور ماه در آذربایجان شرقی کلید خورده است. این سریال قرار است تا شش فصل به تولید برسد.

در ادامه داستان جلال كه با حدود 300 هنرور و چهره‌های قدیمی و آشنا جلوی دوربین رفت، قرار است كه قصه‌ها و خرده‌ روایت‌های انقلاب ‌اسلامی در سراسر كشور، در صحنه رسانه ملی منعكس شود. تصویربرداری این سریال كه با فاصله كمتر از شش ماه از اتمام پخش فصل اول آن شروع شده به سفارش معاونت امور استان‌های صداوسیما و مركز آذربایجان‌ شرقی تهیه و تولید می‌شود.

سریال جلال2 با همان عوامل فنی و هنری، نقش تاریخی آذربایجان در تحولات 40 سال ایران از 29 بهمن 56 تا پیروزی انقلاب و پس از آن تا سال‌های61 و 62 را روایت می‌كند. جریانی كه نقطه بارز آن روایت حضور شخصیت‌های برجسته انقلاب و دفاع مقدس از‌ جمله شهید قاضی‌ طباطبایی، شهید مدنی و شهید علی تجلایی است.

این روایت‌ها در كنار ده‌ها روایت دیگر از حماسه‌های مردان و زنان این استان و به ‌خصوص شهر تبریز به ‌منزله حق بزرگی است كه آن دلاوران بر گردن آحاد مردم این استان دارند.

چند قسمت از این سریال در خوزستان ضبط می‌شود و ماجرای فتح سوسنگرد را روایت می‌كند. سریالی كه در آن دلاوری‌های رزمندگان آذربایجان را در كنار رزمندگان سوسنگرد نمایش می‌دهد و اثر بسیار مهمی در تقویت وحدت ملی و همبستگی و وفاق بین اقوام ایرانی دارد.

بومی‌ گرایی در تولیدات آثار نمایشی مراكز استان‌ها و میدان دادن به هنرمندان بومی و محلی در كنار روایت واقعیت‌های تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در استان و تجلیل از حماسه ‌سازان این عرصه‌ها از ویژگی‌های دیگر سریال جلال 2 است. در این سریال شهدای محراب تبریز هم معرفی می‌شوند و از حماسه شهید علی تجلایی در حماسه سوسنگرد پرده‌برداری می‌شود.

خلاصه داستان

جلال در واقعه ۲۲ بهمن از ناحیه پا تیر خورده و مجروح می‌شود. او به همراه خانواده خود به تهران می‌گریزد. ارتشبد شفقت دستور تجسس و دستگیری متهمین را صادر می‌کند. جلال در تهران متوجه موضوع شده و در خانه‌های امن از دست ساواک می‌گریزد و… .

بازیگران سریال جلال 2

  • عمار تفتی
  • حمیرا ریاضی
  • هادی افتخارزاده
  • همایون ارشادی
  • رضا آب پاک
  • سنا پورسعیدی
  • جواد قامتی
  • صدرا راعی
  • مهدی فقیه
  • راید تمیمی
  • شهرام عبدلی
  • علیرضا مهران
  • شیوا خسرومهر
  • مهران آتشزای
  • افشین سنگ چاپ
  • سعیده عرب

عمار تفتی در سریال جلال

عمار تفتی در سریال جلال

عمار تفتی در فصل دوم سریال جلال نقش اصلی سریال را بر عهده دارد. او در گفتگویی که با جام جم داشت، ضمن اشاره به جایگاه و ظرفیت استان آذربایجان در موضوعات مختلف گفت:‌ جلال در سریال از همین ظرفیت‌های استان آذربایجان استفاده كرده است و در واقع به همین سبب این نقش درخشید.

در حقیقت از همین نعمات موجود در استان آذربایجان ‌شرقی توانست استفاده كند برای این ‌كه بیشتر دیده شود. من فكر می‌كنم از تمام پتانسیل‌های موجود در استان استفاده كردیم و به نظرم طبق آنچه از فیلمنامه خواندم شخصیت جلال2 به مراتب پرجلال و جبروت‌تر خواهد بود.

تفتی خاطرنشان كرد: به هر حال به پاس استقبال و اتفاقات خوشایند پس از جلال یك قرار شد جلال 2 در فصل دوم ادامه پیدا كند و در حقیقت انقلاب را پشت سر گذاشته و وارد دوران پس از انقلاب شود.

هادی افتخارزاده: مردم، جلال را دوست داشتند

هادی افتخارزاده: مردم، جلال را دوست داشتند

هادی افتخارزاده، بازیگر نقش فخاری در سریال جلال با اشاره به آغاز تصویربرداری جلال2 گفت: جلال یك به ‌واسطه فضای كار و فیلمنامه و نوع نگاه به قصه و جغرافیای مكانی و زمانی كه در قصه اتفاق می‌افتاد تا حدی مورد توجه قرار گرفت، البته باید اذعان كنم این را به سبب تعصب و فعالیت در پروژه عرض نمی‌كنم. این حس را از مردم گرفتم، در برخوردهایی كه هم در فضای مجازی داشتیم و هم در واحد ارتباطات مردمی سازمان صدا و سیما. همین دیده شدن هم باعث شد تا فصل دوم آن ساخته شود.

وی ادامه داد: استان‌های آذری زبان به ‌ویژه مناطق شمال‌ غرب كشورمان پتانسیل بسیار بالایی در حوزه فیلمسازی دارد. چه در حوزه لوكیشن و چه در مقیاس بازیگران تراز ملی و چه حتی عوامل پشت صحنه، باید اذعان كرد این منطقه هنوز شناخته نشده و از این ظرفیت استفاده نشده است.

سنا پورسعیدی: نقش من با بازیگر نقش اسماعیل پیوند می‌خورد

سنا پورسعیدی: نقش من با بازیگر نقش اسماعیل پیوند می‌خورد

 سنا پورسعیدی، بازیگر جوان سریال جلال كه از 10 سالگی وارد این حوزه شده و از سال88 رسما فعالیت خود را در تئا‌تر شروع كرد هم درباره نقش‌اش در سری دوم این مجموعه گفت: در قسمت دوم ماجرا نقش من متفاوت و بسیار گسترده‌تر است. نقش من با بازیگر نقش اسماعیل پیوند می‌خورد و روایت‌های جدیدی را در بر خواهد گرفت.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

بیوگرافی بازیگران فصل دوم سریال جلال

عمار تفتی بازیگر سریال جلال 2

عمار تفتی بازیگر سریال جلال 2

عمار تفتی بازیگر فصل دوم سریال جلال متولد ۳ دی ۱۳۶۰ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، دستیار صحنه و لباس، و دستیار کارگردان است.

او فارغ التحصيل رشته سينما با گرايش تدوين از دانشگاه هنر می باشد.

عمار تفتی از سن 10 یا 11 سالگی اولین کار سینمایی خود را با بازی در فیلم « ایلیا نقاش جوان » به کارگردانی ابوالحسن داودی آغاز نمود و از آن پس تصمیم گرفت تحصیلاتش را در این زمینه ادامه دهد.

دومین فیلم را عمار تفتی با بازی در « نون و گلدون» به کارگردانی آقای مخملباف انجام داد.

عمار تفتی در عید قربان سال 99 ازدواج کرده است.

حمیرا ریاضی بازیگر سریال جلال 2

حمیرا ریاضی بازیگر سریال جلال 2

حمیرا ریاضی بازیگر سریال جلال 2 متولد 28 خرداد سال 1346 در تهران می باشد.

او فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر است وی همچنین فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا در سال 1374 است.

بعد از ورود به دانشگاه تهران در سال 1369 فعالیت هنری اش را در زمینه تئاتر شروع کرد. در نمایشنامه تراژدی اسفندیار و پس از آن نمایش  مهرگیاه و لیرشاه و ایلیات، چند و چون به چاه رفتن چوپان، بهرام چوبینه و هانچو حضور یافت و در ادامه به کارهای تلویزیونی و سینمایی دعوت شد.

حمیرا ریاضی در سال 78  با علی اوسیوند ازدواج کرده و یک فرزند دختر به نام یاسمین دارد.

هادی افتخارزاده

هادی افتخارزاده

هادی افتخارزاده  بازیگر سریال جلال 2، متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۴۵ در مراغه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.

وی دانش‌آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبا می باشد.

او کار هنری و بازیگری خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه از سال ١٣٦٣ آغاز و پس از ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته بازیگری به حرفه بازیگری فیلم و تئاتر و تلویزیون روی آورد.

افتخارزاده علاوه بر بازیگری به عنوان مدرس فیلمسازی و بازیگری در دانشگاهها و انجمن سینمای جوانان و انجمن نمایش فعالیت کرده و همچنین داور جشنواره‌های مختلف تئاتر و فیلم از جمله نخستین جشنواره فیلم کوتاه تبریز در سال ١٣٩٦ بوده‌ است.

سنا پورسعیدی بازیگر سریال جلال 2

سنا پورسعیدی بازیگر سریال جلال 2

سنا پورسعیدی متولد 1374 در تبریز، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.

او از هنرستان به تئاتر آمده و هم اکنون نیز در در رشته‌ی کارگردانی تحصیل می‌کند. از سال 88 اولین کار هنری‌‌اش در سال 91 سعادت لرزان و مردمان تیره روز به کارگردانی یعقوب صدیق جمال بود که به جشنواره تئاتر فجر هم رفت. در چند فیلم کوتاه و سریال “طاهره” و “آجی‌بال” به کارگردانی آقای قربانعلی طاهرفر بازی کرده‌ است.

سنا پورسعیدی بازیگر سریال جلال 2 تاکنون ازدواج نکرده است.

همایون ارشادی

همایون ارشادی

همایون ارشادی، بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 5 فروردین سال ۱۳۲۶ در اصفهان است.

او در سال 1344 بعد از گذراندن مقطع دیپلم در آبادان، برای ادامه تحصیل در رشته معماری عازم ایتالیا می شود و پس از یازده سال به ایران باز می‌گردد. پس از بازگشت به ایران در یک شرکت ساختمانی در اهواز مشغول به کار می شود و یک سال بعد از انقلاب به کانادا می رود و تا سال 1370 آنجا می ماند.

همایون ارشادی سالهاست ازدواج کرده و یک دختر و و یک پسر دارد.

مهدی فقیه

مهدی فقیه

مهدی فقیه متولد ۱۳۲۴در شیراز، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

فقیه کار تئاتر را از دهه چهل در شیراز آغاز کرد. وی پس از آن به فرانسه رفت و در دانشگاه ونسن نمایش را به صورت آکادمیک آموخت. بدین ترتیب از 1347 فعالیت‌های حرفه‌ایِ نمایشی خود را آغاز نمود.

مهدی فقیه سالها پیش ازدواج کرده است و چهار فرزند دارد.

شهرام عبدلی

شهرام عبدلی

شهرام عبدلی بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۵۵ در تهران می باشد. سریال خط قرمز اولین حضور رسمی وی در قاب تلویزیون بود، در این سریال او با نقشی منفی و منفور به شهرت فراوانی رسید.

شهرام عبدلی سالهاست ازدواج کرده و صاحب دو فرزند، یک پسر و یک دختر بنام های آرتین و آدرین است.

شیوا خسرومهر

شیوا خسرومهر

شیوا خسرو مهر متولد آذر ماه سال 1350 است، یک خواهر و دو برادر دارد و خودش فرزند اول خانواده است.

از کودکی با تئاتر آشنا بوده چون پدرش در این عرصه حضور داشته و فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا بوده، شیوا خسرو مهر علاوه بر بازیگری در زمینه داستان نویسی هم فعالیت دارد. در کلاسهای امین تارخ هم حضور داشته، اولین حضورش بر روی صحنه سال 79 در تله تئاتر به سوی دمشق به کارگردانی استاد سمندریان بوده است.

شیوا خسرومهر از همسرش جدا شده و یک دختر بنام رکسانا دارد.

افشین سنگ چاپ 

افشین سنگ چاپ 

افشین سنگ‌ چاپ متولد تیر ۱۳۴۷ در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است.

وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر می باشد.

 او در عرصه های مختلف هنری از جمله دستیاری کارگردانی، بازیگردانی، بازیگری، مدیریت تولید و تدریس فعالیت دارد.

افشین سنگ چاپ  در سال ۱۳۷۵ با بهار حقیقی ازدواج کرده است و یک فرزند به نام حورا دارد.

برگرفته از جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا