اخبار

بازیگران فیلم عقاب ها جمشد هاشم پور + خلاصه داستان و تصاویر

4/5 - (2 امتیاز)

بازیگران فیلم عقاب ها جمشد هاشم پور + خلاصه داستان و تصاویر

فیلم عقاب ها به کارگردانی ساموئل خاچیکیان و با نقش آفرینی بی نظیر جمشید هاشم پور ساخته شده است. در ادامه قصد دارم به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان فیلم بپردازم.

بازیگران فیلم عقاب ها جمشد هاشم پور با خلاصه داستان و تصاویر

«عقاب ها» عنوان فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی ساموئل خاچیکیان و نویسندگی محمدرضا یوسفی در ژانر جنگی، محصول سال 1363 است.

ساخت فیلم «عقابها» سه ماه طول کشیده و محل فیلمبرداری آن در طالقان و پایگاه یکم شکاری در پشت فرودگاه مهرآباد بوده است.

این فیلم به یادماندنی در سال ۶۴ به اکران درآمد و لقب پرمخاطب ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را با رقم تقریبی ۸ تا ۹ میلیون تماشاگر به خود اختصاص داد.

در حالی که جمعیت کشور در آن زمان حدود ۴۵ میلیون نفر بود، بر اساس آمار سینماها، چیزی در حدود ۱۸ درصد مردم این فیلم را به تماشا نشستند تا به این وسیله “عقاب ها” با فروشی بالغ بر ۷۳۸ میلیون تومان از حیث جذب مخاطب رکورد شکسته و بر فراز هنر هفتم وطنی به پرواز درآید.

 فیلم «عقاب ها» چندین بار از شبکه های تلویزیونی پخش شد و از جمله آثاری است که با وجود بارها بازپخش از شبکه های مختلف تلویزیون، همچنان پرمخاطب و جذاب است. دوباره قرار است این فیلم در روز پنجشنبه (یکم مهر 1400) ساعت 22 به روی آنتن شبکه آی فیلم برود.

 فیلم «عقابها» بر پایه رویداد واقعی نجات خلبان ایرانی به نام یدالله شریفی‌راد به وسیله کردهای عراقی و انتقال او به ایران ساخته شده‌ است.

خلاصه داستان فیلم

در جنگ ایران و عراق یک هواپیمای ارتش ایران، پس از انجام مأموریتی درخاک عراق، مورد حمله عراقی ها قرار می گیرد و در کردستان عراق سقوط می کند.

خلبان با چتر نجات فرود می آید. گروهی از نظامیان در پی دستگیری او هستند. خلبان به کمک یک تکاور ایرانی که برای انجام مأموریتی با لباس مبدل وارد کردستان عراق شده، نجات می یابد. هر دو پس از درگیری با نظامیان دشمن به همراه گروهی از مبارزان کرد عراقی به روستایی پناه می برند.

نظامیان آنان را تعقیب می کنند خلبان و تکاور با موتور سیکلت می گریزند. یک هلی کوپتر عراقی آن دو را تعقیب می کند. در نزدیکی مرز نیروهای ایرانی هلی کوپتر را سرنگون می کنند. خلبان و تکاور، سوار بر موتور سیکلت، درنزدیکی مرز به سرعت به میدان مین نزدیک می شوند.

اشاره سربازان ایرانی که می کوشند آن دو را متوجه خطر کنند مؤثر نمی افتد و در برخورد موتور سیکلت با مین تکاور کشته می شود و خلبان نجات می یابد.

اسامی بازیگران فیلم عقاب ها

اسامی بازیگران فیلم عقاب ها

بازیگر نقش
سعید راد
جمشید هاشم پور
زری برومند
رضا رویگری
شهاب عسگری
علی اکبر ایلخانی
مرتضی نیکخواه
بهزاد رحیم خانی
علی برجسته
پروانه نیکورزم
حسین صفاریان
تقی شریفی نوری
رضا آشتیانی

کودکان خردسال:

  • مسعود آرش
  • سمیرا گلستانی

فیلم عقاب ها

سایر عوامل فیلم

برخی از عوامل فیلم سینمایی «عقاب ها» عبارتند از گریم: علی جاویدان، عکس: حسن محمدی، مدیر دوبلاژ: خسرو شاهی، موسیقی: مجید انتظامی، صدابردار: محسن روشن و جمشید توفیقی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا