اخبار

روز عرفه در سال ۱۴۰۱ چه روزی است

5/5 - (1 امتیاز)
روز عرفه در سال ۱۴۰۱ چه روزی است

روز عرفه در تقویم رسمی سال ۱۴۰۱ کشورمان ایران چه روزی و چند شنبه است؟ در ادامه با مجله اینترنتی پیک نت همراه باشید تا از تاریخ دقیق این روز مطلع شوید.

روز عرفه در سال ۱۴۰۱ چه روزی است

روز نهم ذی الحجة به نام «روز عرفه» شناخته می شود.

این روز، یک روز پیش از عید قربان است و بنابر نظر فقها و مراجع شیعه، کسانی که حج به جا می آورند باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در این منطقه توقف کنند.

این وقوف یکی از ارکان اعمال حج گزاران است؛ یعنی اگر یک حج گزار به «عرفات» نرود و مقداری هرچند کوتاه در آنجا نباشد، حجّ او باطل خواهد بود.

«عرفه» نام کوهی نزدیک مکه است. در حدیثی از پیشوای ششم شیعیان، امام جعفر صادق(ع) آمده است:«اگر شخص گناه کاری نتواند در شب های قدر، از قدر و منزلت خود به نحو احسن استفاده کند وبهره گیرد، می تواند در این روز (روز عرفه) از رحمت الهی برخوردار گردد.»

عرفات کجاست

عرفات، نام منطقه وسیعى است با مساحت حدود ۱۸ کیلومتر مربع در شرق مکه معظمه، اندکى متمایل به جنوب که در میان راه طائف و مکه قرار گرفته است وزائران بیت ‏الله الحرام در نهم ذى الحجه، از ظهر تا غروب در این منطقه حضور دارند.

در نقلى آمده است که آدم و حوا پس از هبوط از بهشت و آمدن به کره خاکى، در این سرزمین یکدیگر را یافتند و به همین دلیل، این منطقه «عرفات» و این روز «عرفه» نام گرفته است.

تاریخ روز عرفه

روز عرفه بر اساس تقویم سال 1401، شنبه 18 تیر است.

این روز در تقویم شمسی، قمری و میلادی به شرح زیر می باشد:

شمسی:

شنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۴/۱۸

قمری:

‫السبت‬، ٩ ذوالحجه ١٤٤٣

۱۴۴۳/۱۲/۰۹

میلادی:

Saturday, July 9, 2022

2022-07-09

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا