فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال چهار چرخ + عکس و داستان + نقد و بررسی

5/5 - (1 امتیاز)
اسامی بازیگران سریال چهار چرخ + عکس و داستان + نقد و بررسی

سریال چهار چرخ از جمله سریال های طنز ایرانی با بازی زیبای حمید لولایی است که در ادامه توضیحات کاملتری در رابطه با خلاصه داستان سریال، نقد و بررسی سریال، تعداد قسمت های سریال و اسامی بازیگران آن ارائه خواهیم داد.

اسامی بازیگران سریال چهار چرخ + عکس و داستان + نقد و بررسی

«چهار چرخ» نام یک سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه کنندگی محمدرضا شجاعی ست که در سال 1390 در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تولید گردید. این سریال در زمان پخش خود از محبوبیت بالایی برخوردار بود و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

نگارش فیلمنامه این سریال طنز در 15 قسمت بر عهده ی رضا فاضلی بوده است.

سریال چهار چرخ به موضوعاتی مانند تلاش برای رسیدن به آرزوها، روابط خانوادگی و اجتماعی می‌ پردازد.

خلاصه داستان سریال چهار چرخ

سریال چهار چرخ داستان مردی به نام «ذبیح» را روایت می کند که علاقه عجیبی به داشتن ماشین دارد و در این راه همه تلاشش را به کار می گیرد تا پولی جمع کند تا به مدد آن بتواند ماشینی خریداری کند و به این وسیله در زندگیش تحولی ایجاد کند.

او به این آرزو عمری را چای فروش لب خط بوده است. ذبیح سرانجام موفق می شود پس از مدت ها پول ماشینش را جمع آوری کند اما همزمان در روز خواستگاری دخترهایش پول ها به سرقت می رود و این آغاز ماجراهای «آقاذبیح» ما و دیگران است.

بازیگران سریال چهار چرخ

بازیگران سریال چهار چرخ

اسامی بازیگران سریال چهار چرخنقش ها
حمید لولاییذبیح
مریم امیر جلالی
بهنوش بختیاری
فلامک جنیدی
مجید یاسر
مصطفی طاری
مرتضی کاظمی
شهین تسلیمی
خشایار راد
اصغر سمسارزاده
شهرام قائدی
محسن قاضی مرادی
رضا توکلی
نقد و بررسی سریال چهار چرخ

سریال “چهار چرخ” یک کمدی اجتماعی است که با پرداختن به آرزوی ساده و انسانی ذبیح برای داشتن یک ماشین، به مسائل و مشکلات جامعه و روابط انسانی در آن زمان می پردازد.

این سریال نقاط قوت و صعف هایی داشته است که در ادامه به آنها می پردازیم.

نقاط قوت:

  • داستان ساده و در عین حال جذاب: داستان سریال به گونه ای روایت می شود که مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار می کند و تا انتها منتظر می ماند تا ببیند ذبیح به آرزوی خود می رسد یا خیر.
  • شخصیت های دوست داشتنی و طنز: شخصیت های سریال، از ذبیح و خانواده اش گرفته تا همسایه ها و مشتریان چایخانه، همگی به نوعی طنز و جذابیت دارند و به دل مخاطب می نشینند.
  • بازی های روان و باورپذیر بازیگران: بازی های خوب و باورپذیر بازیگران، به خصوص حمید لولایی در نقش ذبیح، از نقاط قوت سریال است.
  • به تصویر کشیدن مسائل و مشکلات جامعه: سریال “چهار چرخ” به دور از شعارزدگی، به مسائلی مانند فقر، گرانی، و مشکلات اقتصادی و اجتماعی می پردازد و آنها را به تصویر می کشد.

نقاط ضعف:

  • ضعف در پرداخت برخی از شخصیت های فرعی: برخی از شخصیت های فرعی سریال به طور کامل پرداخت نشده اند و انگیزه های آنها برای مخاطب روشن نیست.
  • قابل پیش بینی بودن داستان در برخی از قسمت ها: داستان سریال در برخی از قسمت ها قابل پیش بینی است و غافلگیری خاصی برای مخاطب ندارد.

جمع بندی:

در مجموع، سریال “چهار چرخ” یک کمدی اجتماعی سرگرم کننده و آموزنده است که با پرداختن به مسائل و مشکلات جامعه، مخاطب را به تفکر و تأمل وا می دارد. این سریال با بازی های خوب و فضایی طنز، می تواند انتخاب مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت باشد.

بیوگرافی بازیگران سریال چهار چرخ

حمید لولایی

حمید لولایی

حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۳۴ در تهران است اما اصالتا شمالی می باشد.

وی ازدواج کرده است و دو فرزند دختر دارد.

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی متولد 29 آذر 1326 در تهران، بازیگر است او اصالتا تهرانی است، دارای مدرک فوق دیپلم حسابداری بوده و چهار خواهر و برادر دارد، پدرش مرحومش بازنشسته ارتش بود.

او یک دختر به نام مهشید و دو نوه دارد.

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری متولد 29 اردیبهشت ماه 1354 در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است.

وی در یک خانواده شش نفره به دنیا آمده و یک خواهر و دو برادر دارد که هر سه بزرگ تر از او هستند.

خانم بختیاری تیرماه سال 87 ازدواج کرد و زندگی مشترک را با همسرش محمدرضا آرین آغاز کرد.

شهرام قائدی

شهرام قائدی

شهرام قائدی متولد۳۱ مرداد ۱۳۵۴ و تحصیلاتش دیبلم می باشد.

وی در شهر قیر و کارزین در استان فارس به دنیا آمده‌ است و سال 1370 از شهرستان به تهران مهاجرت کرد و در 19 سالگی، سال 1373 در کلاس های آموزش بازیگری امین تارخ شرکت کرد و بواسطه او در سال 74 به کارگردانای مشهوری چون گلاب آدین وثطب الدین صادقی معرفی شد.

شهرام قائدی ازدواج کرده و همسرش دختر دایی او است که آنها یک دختر هم به نام سارینا دارند.

 فلامک جنیدی

فلامک جنیدی

فلامک جنیدی متولد ۱۴ بهمن ۱۳۵۱در مشهد هنرپیشه سینما و تلویزیون و تئاتر است.

او فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایشنامه‌ نویسی است.

وی با آیدین پوری ازدواج کرده و ثمره زندگی مشترکشان دو فرزند می باشد.

سریال چهار چرخ

سایر عوامل سریال چهار چرخ

برخی از عوامل تولید سریال «چهار چرخ» عبارتند از نویسنده فیلمنامه: رضا فاضلی، مدیر تدارکات: امیر هوشنگ فراهانیان و رضا ریاحی، مدیر مالی: محبوبه بختیاری، دستیار تهیه کننده: سعید پروینی، عکاس: مهدی حیدری، تیتراژ: رضا شهبازی، منشی صحنه: هادی شریعتی، دستیار دوم کارگردان: محمد حسین رمضانلو، دستیار اول کارگردان: مهدی برگ نیل، طراح چهره پردازی: حسین صالحیان و اعظم رحمانی، طراح لباس: ونوس ابوذری، طراح صحنه: مجید علی اسلامی، مدیر برنامه ریزی: صدابردار: احمد پولی بابایی، آهنگساز: پیروز ارجمند، خواننده: مجید اخشابی، تدوین و صداگذاری: مهدی مختاری و رضا شهبازی، مدیر تصویربرداری: هومن سلماسی، تهیه کننده: محمدرضا شجاعی، کارگردان: جواد مزدآبادی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا