فرهنگ و هنر

بیوگرافی بازیگران سریال فصل مینا با عکس و اسامی + خلاصه داستان

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

بیوگرافی بازیگران سریال فصل مینا با عکس و اسامی + خلاصه داستان

بیوگرافی بازیگران سریال فصل مینا با عکس و اسامی + خلاصه داستان

سریال فصل مینا عنوان سریال جدید شبکه یک سیماست که به کارگردانی محمدرضا آهنج، با هنرنمایی بازیگران شناخته شده ی سینما و تلویزیون همچون حسام منظور و نسیم ادبی در دست تولید می باشد.

با ما همراه باشید…

سریال تلویزیونی فصل مینا به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه کنندگی مهدی عظیمی میرآبادی ساخته می شود. نگارش فیلمنامه سریال نیز مریم سادات پور بر عهده دارد.

محمدرضا آهنج  کارگردان، بازیگر و فارغ‌التحصیل مهندسی طراحی صنعتی از دانشگاه هنر است. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۶۲ آغاز کرد و در کارنامه هنری خود کارگردانی سریال های «برادرجان»، «ملکوت»، «عملیات 125»، «به دنیا بگویید بایستد» و … را دارد.

این سریال در سکوت خبری کلید خورده و قرار است در بهمن‌ماه و یا رمضان ۱۴۰۰ به روی آنتن شبکه یک سیما برود.

داستان سریال فصل مینا

«فصل مینا» در دو فصل می‌گذرد؛ روایت اول در سال 57 و روایت دوم به سال 97 می‌رسد.

درباره داستان سریال «فصل مینا» برخی گمانه‌زنی کردند که سریال، سریال دفاع‌ مقدسی است اما محوریت داستان نشان می‌دهد که بنابر روایت‌هایی از دانشجویان نخبه‌، «فصل مینا» ساخته می‌شود. دانشجویان نخبه‌ای که گروهی در خارج از کشور به دنبال جذب این استعدادها هستند. سریال سریال دفاع ‌مقدسی نیست اما شخصیت‌های اصلی قصه انقلابی‌اند.

بازیگران سریال فصل مینا

تاکنون حضور سعید چنگیزیان، نسیم ادبی، یوسف مرادیان و مریم مؤمن، جلال فاطمی، رویا جاویدنیا و  حسام منظور در سریال مشخص شده است و بزودی دیگر بازیگران سریال فصل مینا نیز معرفی می شوند.

بیوگرافی بازیگران سریال فصل مینا

سعید چنگیزیان

سعید چنگیزیان

سعید چنگیزیان متولد ۲۲ آذر ۱۳۵۶ در سمنان، بازیگر اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه سینما و تئاتر است.  او همچنین دیپلم گرافیک از هنرستان امیرکبیر سمنان دارد. چنگیزیان فعالیتش در سینما را از فیلم خداحافظ رفیق به کارگردانی بهزاد بهزادپور آغاز کرد.

سعید چنگیزیان با الهام کردا «بازیگر» ازدواج کرده است.

نسیم ادبی

نسیم ادبی

نسیم ادبی بازیگر سریال فصل مینا ،  متولد ششم شهریور 55 در تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، اهل ایران است. وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز می باشد. وی فرزند خواهر محمود کلاری است.

خانم ادبی فعالیت هنری خود را از ۱۷ سالگی آغاز کرد. وی برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ با ایفای نقش در نمایش تنبورنواز به کارگردانی هادی مرزبان پا به عرصه ی بازیگری گذاشت.

نسیم ادبی در سال 1388  با ابراهیم ثباتی  ازدواج کرده است.

یوسف مرادیان 

یوسف مرادیان 

یوسف مرادیان در یکم اسفند ماه  ۱۳۴۹ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. از کودکی در صداوسیمای کرمانشاه به عنوان بازیگر فعالیت کرد. وی با بازی در فیلم دوستان به دلیل فیزیک ظاهر و به دلیل حرف و حدیثهایی مبنی بر صحبت چنگیز جلیلوند به جای او در این فیلم که نقش او یادآور محمدعلی فردین شده که بعدها به دلیل همین شباهت خسرو خسروشاهی به جای او صحبت کرد، مشهور شد.

وی بازی در سینما را از سال ۱۳۷۵ با «لاک‌پشت» کاری از «علی شاه حاتمی» آغاز کرد.

یوسف مرادیان همسر سابق سارا خوئینی ها می باشد که به دلایلی از هم جدا شده اند.

مریم مؤمن در سریال فصل مینا

مریم مؤمن

مریم مومن  بازیگر سریال فصل مینا ، در ششم مرداد ماه سال ۱۳۷۷ در مشگین شهر اردبیل به دنیا آمده است، او تک فرزند است و از ۷ سالگی به همراه خانواده اش به تهران مهاجرت کرده و هم‌اکنون ساکن کرج می‌باشد. وی دانشجوی رشته بازیگری است، او فعالیت خود را از تئاتر شروع کرده و با بازی در سریال بانوی عمارت به شهرت رسید.

مریم مومن تاکنون ازدواج نکرده است.

جلال فاطمی

جلال فاطمی

جلال فاطمی متولد ۱۳۳۶، کارگردان و بازیگر ایرانی است. فاطمی دانش‌آموختهٔ رشته فیلم و پویانمایی از مؤسسهٔ هنرهای کالیفرنیا است.

او فرزند جواد فاطمی و پریدخت سپهری نویسنده و خواهر شاعر و نقاش نامدار ایرانی سهراب سپهری است. او سه خواهر و یک برادر دارد. از کودکی شیفته نقاشی و فیلم بوده‌ است. در سال ۱۳۵۴ برای ادامه تحصیل عازم آمریکا می‌شود. او دوره دبیرستان را در شهر سالت – لیک در ایالت یوتا به پایان رسانده و فارغ‌التحصیل رشته فیلم و پویانمایی از دانشگاه کل آرتس The CalArts یا مؤسسه هنرهای کالیفرنیا است که بنیانگذارش والت دیزنی می‌باشد.

رویا جاویدنیا

رویا جاویدنیا

رویا جاویدنیا متولد 10 مرداد 1344 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته هنرهای تجمسی شاخه سفال گری می باشد.

وی برای اولین بار در سال 91 با سریال حیرانی وارد قاب تلویزیون شد، سپس دومین تجربه اش را با مینی سریال راه شیری (خط روی خط) در سال 93 بدست آور و با بازی در سریال سایه بان به شهرت رسید.

 حسام منظور

 حسام منظور

حسام منظور  بازیگر سریال فصل مینا ، ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. مادرش اهل ارومیه است، به همین سبب کودکی و نوجوانی خود را در آذربایجان سپری کرده‌ است.

او که فارغ‌التحصیل کارشناس ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است، فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده در بیش از ۴۰ نمایش ایفای نقش کرده‌ است.

وی در سال ۱۳۹۷ با ایفای نقش «شازده ارسلان میرزای قوانلوی قاجار» در سریال تلویزیونی «بانوی عمارت» به عنوان بازیگر تلویزیون مورد توجه قرار گرفت و موفق شد تندیس بهترین بازیگر سال تلویزیون را در پنجمین جشنواره جام جم از آن خود کند.

سایر عوامل سریال فصل مینا

برخی دیگر از عوامل سریال فصل مینا عبارتند از:

  • کارگردان: محمدرضا آهنج
  • تهیه‌کننده: مهدی عظیمی میرآبادی
  • دستیار کارگردان: داود بابایی
  • فیلمبردار: جمال شمسی
  • صدابردار: حامد شیوندی
  • تدوینگر: رضا بهارانگیز
  • مدیرتولید: محمود محمدطائمه
  • مدیر تدارکات: بابک الفت
  • گریمور و چهره پرداز: احسان روناسی
  • صحنه و لباس: فرهاد عزیزی فرد
  • منشی صحنه: آناهیتا کارخانه
  • عکاس: آرش زارع
  • مجری طرح: زهرا فخری.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا