بیوگرافی

محمدرضا شجریان درگذشت + علت فوت و بیوگرافی

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

محمدرضا شجریان درگذشت + علت فوت و بیوگرافی

محمدرضا شجریان درگذشت + علت فوت و بیوگرافی

استاد محمدرضا شجریان پس از یک دوره طولانی بیماری سخت روز پنجشنبه ۱۷ مهر ۹۹ در بیمارستان جم تهران درگذشت. در ادامه علت فوت و بیوگرافی شجریان را می خوانید.

محمدرضا شجریان، خواننده نامدار ایرانی،  روز پنجشنبه ۱۷ مهر ۹۹ دار فانی را وداع گفت. شجریان روز ۲۵ مردادماه به دلیل وخامت حال عمومی, افت فشار، افت سطح هوشیاری و شوک سپتیک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم تهران بستری شد، اما با بهبود سطح هوشیاری پس از ۹ روز به خانه بازگشت تا روند درمانی را از خانه ادامه دهد. او در اسفندماه نیز سابقه بستری شدن به همین دلایل را داشت.

اما این پایان ماجرا نبود و بار دیگر در ۱۳ مهرماه خسرو آواز ایران به دلیل شرایط عمومی، قلبی و ریوی -تنفسی ناپایدار و افت سطح هوشیاری، افت فشار خون و پلاکت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

در نهایت خبرگزاری ایرنا بعدازظهر روز (۱۷ مهرماه) خبر از درگذشت استاد محمدرضا شجریان داد.

علت فوت

محمدرضا شجریان در نوروز ۱۳۹۵ با انتشار یک ویدئو در صفحه اینستاگرام خود با موهای کوتاه و تراشیده خبر از یک مهمان قدیمی ۱۵ ساله داد که بعدها مشخص شد او به سرطان مبتلا شده است. بیماری که در مبارزه با آن شجریان شکست خورد و ایران خسرو آواز خود را از دست داد.

بیوگرافی محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان متولد یکم مهرماه سال ۱۳۱۹ در مشهد مقدس است. محمدرضا از پنج سالگی در خلوت کودکانه‌اش آواز می‌خواند. وی سال ۱۳۲۶ به کلاس اول رفت و یک سال پس از آن به آموزش تلاوت قرآن ‌کریم نزد پدر پرداخت.

در سال ۱۳۳۱ برای نخستین بار صدای محمدرضا شجریان از رادیو خراسان پخش شد و پس از آن با خواندن تصنیف‌های مشهور به قله آواز ایران رسید. به او لقب “خسرو آواز ایران” دادند. از کارهای مشهور وی می‌توان به ربنا، از خون جوانان وطن، گلچهره مپرس، مرغ سحر و دلشدگان اشاره کرد.

شجریان به گفته ونکوورسان یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان نام گرفته و دوبار نامزد جایزه گرمی، مهم‌ترین جایزه موسیقی در سطح جهان شده است. وی به غیر از پسر خود، همایون، هنرمندان بزرگی همچون ایرج بسطامی، مظفر شفیعی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار را آموزش داده است. شجریان همینطور چندین ساز ابداعی دارد که از بین آنها می‌توان به صراحی، شهر آشوب، ساغر، کرشمه، سبو اشاره کرد.

ازدواج و فرزندان محمدرضا شجریان 

فرخنده گل افشان همسر اول محمدرضا شجریان

ازدواج و فرزندان محمدرضا شجریان 

محمدرضا شجریان ابتدا در سال 1340 وقتی 21 ساله بود با فرخنده گل افشان ازدواج کرد که حاصل آن سه دختر و یک پسر بنام همایون بود. گل‌افشان هم مثل شجریان معلم دبستان بود و هر دوی آن‌ها در شهر قوچان تدریس می‌کردند و در همین شهر عقد کردند.این زندگی بعد از سی سال به طلاق و جدایی ختم شد.

در سال ۱۳۴۲ فرزند اول محمدرضا شجریان (راحله) متولد شد، در سال ۱۳۴۴ دختر دوم  محمدرضا شجریان (افسانه) در مشهد به دنیا آمد که بعدها به همسری پرویز مشکاتیان در می‌آید. دختر سوم محمدرضا شجریان مژگان در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران متولد شد و در سال ۱۳۵۴ همایون متولد شد.

محمدرضا شجریان و همسرش کتایون خوانساری

محمدرضا شجریان و همسرش کتایون خوانساری

محمدرضا شجریان در سال 1370 در 53 سالگی با دختر 26 ساله بنام کتایون خوانساری ازدواج کرد و در سال ۷۶ فرزند دیگر شجریان به نام رایان از همسر دوم متولد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا