فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال دختران حوا با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

3.4/5 - (13 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال دختران حوا با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

سریال دختران حوا یکی از سریال های حسین سهیلی زاده می باشد که در آن بازیگران زیادی به ایفای نقش پرداخته اند. بازیگرانی نظیر گوهر خیراندیش، پوریا پورسرخ، امیرحسین رستمی و … . در ادامه قصد داریم به معرفی تمام آنها و خلاصه داستان، این مجموعه تلویزیونی بپردازیم.

اسامی بازیگران سریال دختران حوا با عکس و بیوگرافی + خلاصه داستان

«دختران حوا» عنوان سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی  مشترک عزیز علیزاده و اکبر جناغی، محصول سال 1391 شبکه پنج سیما است.

نویسندگی این سریال را در ژانر درام و خانوادگی در 31 قسمت زامیاد سعدوندیان بر عهده داشته است.

شهرک غرب، بلوار فردوس، محله طرشت، زندان شهرک سینمایی دفاع مقدس و… از لوکیشن‌های اصلی سریال «دختران حوا» بوده است.

خلاصه داستان سریال دختران حوا

داستان سريال «دختران حوا» درباره زنی به نام ثريا است كه وی در زندان در آخرين روزهای زندگی خود پرده از رازی بزرگ برداشته و از شيوا مددكار زندان كمک می طلبد. در اين راه شيوا برای پی بردن به اين راز درگير ماجرا های مختلف می شود.

همچنين اين سريال به داستان زندگی سه دختر در سه قشر جامعه كه با فرهنگ های متفاوت زندگی می كنند، اشاره و آن را به تصوير می كشد.

بازیگران سریال دختران حوا

بازیگران سریال دختران حوا

بازیگر نقش
یکتا ناصر شیوا
پوریا پورسرخ بهزاد
امیرحسین رستمی سامان
نیما شاهرخ شاهی کامران
ایرج راد دکتر شمس
نازنین کریمی گیلدا
تینا آخوندتبار نیکی
ساغر شکوری مژگان
لیدا عباسی گیسو
مریم سرمدی مادر مژگان
پرویز سیرتی پدر مژگان
حمید مهین دوست شاپور
رضا یزدانی فرهاد
شیما نیک پور
مینا وحید سودا
مهدی کاسه ساز
آیلار نوشهری
سارا منصوری
آویشن بیکایی
نادیا فرجی
فرهاد مردان
شکوفه هاشمیان
ملیکا پارسا بازیگر خردسال
گوهر خیراندیش ثریا

سایر بازیگران:

  • امیر ژوبین
  • عفت رسولی نژاد
  • محمدعلی دشتی
  • کاوه آشنا
  • اکبر احمدی
  • علی زمانی
  • محمد یار احمدی
  • ماریه تهرانچی
  • مهرداد ایل بیگ
  • فاطمه فدایی
  • اکرم علمداری
  • امین پویا
  • شاهین فرقانی
  • سعید شجاع
  • امیر اماملی
  • خاطره اکبری
  • هدی شیرخانلو
  • حسین زمانی
  • آیدین نادری

بیوگرافی بازیگران سریال دختران حوا

یکتا ناصر

یکتا ناصر

یکتا ناصر در ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در شهر تهران متولد شد. پدرش افسر بازنشسته نیروی زمینی و مادرش خانه‌دار است. وی در ۱۹ سالگی به واسطه علاقه به بازیگری به چند دفتر سینمایی مراجعه کرده و در تست انتخاب بازیگر شرکت نمود بطوریکه در نهایت برای بازی در سریال گلهای کاغذی انتخاب شد.

یکتا ناصر پس از بازی در سریال گلهای کاغذی، کماکان فعالیتهای خویش را ادامه داده و در چند مجموعه تلویزیونی دیگر نیز بازی کرد؛ تا اینکه در سال ۱۳۸۰ با ایفای نقش در فیلم ساقی رسماً فعالیت خود را در سینما آغاز نمود. او در این مدت وارد دانشگاه نیز شد و در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل گردید.

یکتا ناصر همسر منوچهر هادی کارگردان و فیلمنامه‌نویس است. این زوج صاحب فرزندی به نام سوفیا هستند.

پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ

پوریا پور سرخ  متولد۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به ‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد.

پورسرخ در رشته رزمی تکواندو دارای کمربند مشکی است. مدرک تحصیلی او دکترای فیزیولوژی گیاه است. از بهترین سریال های او میتوان به سریال وفا و کیمیا و مرز خوشبختی و رستگاران و روز حسرت و فیلم های مهم سینمایی او خالتور و به وقت خماری و شیر و عسل اشاره کرد.

وی در سال 99 ازدواج کرده است.

امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او به مدت یک دوره هنرجوی کارگاه آزاد بازیگری به مدیریت امین تارخ، در سال ۱۳۸۲ بوده‌ است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۵ با فیلم فقط چشم‌هاتو ببند آغاز کرد.

امیرحسین رستمی با پوراندخت الستی ازدواج کرده است و یک فرزند بنام ارشیا دارد.

نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی متولد 17 مرداد 1360 در تهران بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر می باشد. تحصیلات وی مهندسی عمران است.  شاهرخ شاهی دارای یک خواهر به نام نیلوفر است که در کشور سوئد زندگی می نماید.

او بازیگری را با شرکت و تست در کلاس های بازیگری آغاز نمود. نیما شاهرخ شاهی بازیگری در سینما را در سال 82 و با بازی در فیلم مکس به کارگردانی سامان مقدم در نقش امیر علی به ایفای نقش پرداخت و بازیگری در تلویزیون را در سال و با بازی در سریال شمس العماره 88 آغاز نمود.

نیما شاهرخ شاهی تاکنون ازدواج نکرده است.

ایرج راد

ایرج راد

ایرج راد با نام اصلی اکبر حسنی متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۲۴ در امیریه تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون  است.

او در دبستان قطران منیریه، و مدارس رشدیه و ایران ما تحصیل کرده و دیپلم گرفته است. وی دارای کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه کاردیف ولز و عنوان درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور می‌باشد.

شروع فعالیت ایرج راد از سال‌های اول دبیرستان با اجراهایی برای کودکان در سال ۱۳۳۷ و گذراندن یک دوره فن بیان و تئاتر در کلاس مهین دیهیم در سال ۱۳۳۸ بوده‌ است.

وی سال ها پیش ازدواج کرده است و یک فرزند پسر بنام نیما دارد.

مریم سرمدی

مریم سرمدی

مریم سرمدی  متولد ۱۳۴۹ در تهران می باشد. او عضو پیوسته ی انجمن بازیگران خانه ئتاتر می باشد. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده سینما تئاتر وابسته به دانشگاه هنر است.

او در سریال های ارمغان تاریکی، شهر قشنگ، فراق، حلقه سبز، دختران حوا، خنده بازار و … بازی کرده است.

مریم سرمدی بازیگر ازدواج کرده و دارای یک پسر ۱۸ ساله می باشد.

مینا وحید

مینا وحید

مینا وحید متولد  ۱۷ مرداد ۱۳۶۶ در رشت، بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. او فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه هنر و بازیگری است، وی علاوه بر بازیگری، دستی هم بر قلم دارد و فیلمنامه نیز می‌نویسد و نویسندگی را نیز همچون بازیگری دوست دارد و یک خواهر و یک برادر به نام میلاد دارد.

مینا وحید اوقات فراغتش نیز فیلم می بیند، کلاس بدن و بیان می رود و ورزش می کند تا روی فرم باقی بماند و حواسش هم به رژیم غذایی اش است، مینا وحید بسکتبال را بصورت حرفه ای دنبال می کند و مدتی نیز اسکواش بازی می کرده است.

از ازدواج و همسر مینا وحید اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد.

گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش متولد ۱ شهریور ۱۳۳۳در شیراز است. وی دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا می باشد.

اولین بار در سال 1349 وقتی تنها 13 سال داشت در نمایش عروس با نقش عذرا به کارگردانی جمشید اسماعیل خانی در تالار ابوریحان شیراز بروی صحنه رفت. گوهر خیراندیش در سال 1351 با جمشید اسماعیل خانی ازدواج کرد حاصل ازدواج گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی یک پسر و دو دختر به نام های امید، آزاده و آناهیتا می باشد.

جمشید اسماعیل خانی در سال ۱۳۸۱ به دلیل سکته مغزی در سن ۵۲ سالگی درگذشت.

سریال دختران حوا

سایر عوامل سریال دختران حوا

برخی دیگر از عوامل تولید مجموعه تلویزیونی «دختران حوا» عبارت هستند از عکاس: شکوفه هاشمیان، طراح تیتراژ: امین عابدی، دستیاران کارگردان: امین محمودی و مجد جلالی، دستیار صدا: علی ظهوری، جانشین تولید: ابوالفضا کوه میشی، مدیران تدارکات: مرتضی خسروی و کامبیز اینانلو، مدیر تولید: نعمت الله یمینی، ناظر کیفی: محمد نبی خسروی، منشی صحنه: آتوسا شاه سیاه، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: امیر سلیمانی، طراح صحنه و لباس: نازی پرتوزاده، طراح چهره پردازی: محمدرضا قومی، مدیر صدابرداری: مهدی آزادی، خواننده: حمید عسگری، آهنگساز: فرزین قره گزلو، تدوین و صداگذاری: امین عابدی و میلاد جعفری جوزانی، مدیر تصویربرداری: سهیل نوروزی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا