فرهنگ و هنر

سریال بر سر دوراهی | بازیگران سریال بر سر دوراهی و خلاصه داستان

5/5 - (1 امتیاز)

سریال بر سر دوراهی | بازیگران سریال بر سر دوراهی و خلاصه داستان

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]سریال بر سر دوراهی به کارگردانی بهرنگ توفیقی برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه دو ساخته می‌شود.تهیه‌کنندگی و نویسندگی سریال بر سر دوراهی را حامد عنقا بر عهده دارد.[/box]

خلاصه داستان و بازیگران سریال بر سر دوراهی

سریال بر سر دوراهی به کارگردانی بهرنگ توفیقی برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه دو ساخته می‌شود.تهیه‌کنندگی و نویسندگی سریال بر سر دوراهی را حامد عنقا بر عهده دارد.

بهرنگ توفیقی کارگردانی است که «زیر پای مادر» و «پدر» جزو‌ آخرین کارهای اوست که از سریال های پر بیننده در زمان خود بودند و انتظار می رود سریال بر سر دوراهی نیز از کارهای پرمخاطب او باشد.این سریال سومین همکاری حامد عنقا و بهرنگ توفیقی است. زوجی که مدتی است بیشتر با هم کار می‌کنند و توفیقی در کارگردانی از نظرات عنقا و حامد عنقا در امور مربوط به تهیه‌کنندگی از مشورت توفیقی استفاده می‌کند.

پشت صحنه سریال بر سر دوراهی

ویدئویی کوتاه از پشت صحنه سریال بر سر دوراهی به کارگردانی بهرنگ توفیقی که قرار است در نوروز 98 از شبکه دو سیما پخش شود.

بازیگران سریال بر سر دوراهی

بازیگران سریال بر سر دوراهی

حمید گودرزی(نقش حامد)، مهراوه شریفی‌نیا(نقش مریم)، میترا حجار(نقش پریناز)، عنایت بخشی، بهنوش بختیاری، افسانه چهره آزاد (نقش سیمین)، بهرنگ علوی(نقش سینا)، مجید مشیری (نقش جاوید)، شهین تسلیمی (بازیگر نقش عزت‌الملوک)، اسماعیل پوررضا، اکبر رحمتی، یلدا قشقایی (نقش اکرم)، شیرین آقاکاشی، داود بنی اسد، محمد شهرابی، مجید علیزاده بازیگران سریال «بر سر دوراهی» هستند.

حمید گودرزی در سریال بر سر دو راهی

بیوگرافی حمید گودرزی 

حمید گودرزی بازیگر سریال بر سر دوراهی متولد دوم آذر ۱۳۵۶ در تهران اصالتا بروجردی و  فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است.او در این سریال بازیگر نقش حامد را بر عهده دارد که پسری از طبقه فقیر جامعه است و فراز و نشیب‌های بسیاری را در طول قصه تجربه می‌کند .

او درباره حضور در سریال نوروزی «بر سر دوراهی» که بناست در ایام نوروز از شبکه دو سیما پخش شود، گفته است: سال‌های زیادی است که حامد عنقا را می‌شناسم و با هم کار می‌کنیم، به همین خاطر وقتی این کار را به من پیشنهاد داد، به سرعت همکاری دوباره با او را پذیرفتم. ضمن اینکه نقشی که برایم در نظر گرفته شده بود نیز خیلی خوب بود.

گودرزی با بیان اینکه این سریال دومین تجربه سریال نوروزی او است، استقبال از این مجموعه را اینطور پیش بینی کرده است: این کار کستینگ و گروه خیلی خوبی دارد ، همچنین قصه‌ای خیلی شیرین و دیدنی را روایت می‌کند و با رنگ و لعاب قشنگی که دارد قطعا پربیننده خواهد بود.

میترا حجار بازیگر سریال بر سر دوراهی

بیوگرافی میترا حجار 

میترا حجار بازیگر سریال بر سر دوراهی متولد  ۱۵ بهمن ۱۳۵۶، در مشهد و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است.او در این سریال نقش پریناز را بازی می‌کند که پس از یک حادثه وارد قصه می‌شود و اتفاقات بسیاری را رقم می‌زند.

او درباره شخصیت پریناز در سریال گفته است که: پریناز دختری است که شخصیتی چند لایه دارد و مخاطبان ممکن است ابتدا درباره او اشتباه فکر کنند اما به مرور به واقعیت پی خواهند برد.

بهنوش بختیاری در سریال بر سر دوراهی

بیوگرافی بهنوش بختیاری 

بهنوش بختیاری در سریال بر سر دوراهی متولد  ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران و بازیگر و منشی صحنه است. او دارای مدرک کارشناسی در رشتهٔ زبان فرانسوی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران می باشد.

بختیاری درباره نقش خود در این سریال در مصاحبه با خبرگزاری ها گفته است: در اولین صحبتی که برای حضور در این سریال با من شد، فهمیدم یک نقش جدی را برایم در نظر گرفته‌اند و من هم به دلیل جدی بودن نقش همکاری را پذیرفتم. در این سریال کاراکتر ثریا را بازی می‌کنم که آدم خاصی است و اصلا شاد و شنگولی و انعطاف همیشگی من در نقش‌هایم با این شخصیت نیست.

وی در مورد کاراکتر های سریال نیز گفته است که:کاراکترهای این سریال چند لایه هستند و تک بعدی نیستند. ثریا هم از این موضوع مستثنی نیست و کاراکتر چند بعدی دارد. در مجموع امیدوارم این سریال کار خوبی شود.

او با اشاره به اینکه پربیننده شدن هیچ سریالی را از قبل نمی‌توان تشخیص داد، گفت: امیدوارم که دست خدا در دستمان قفل شود و زحمات شبانه روزی این گروه نتیجه بدهد. اغلب لوکیشن‌های این سریال در جاده ساوه و رباط کریم و دور از محل زندگی همه است و هر بار سه ساعت طول می‌کشد تا به سر صحنه برسیم. من که کمتر از بقیه حضور داریم اما بچه‌های پشت صحنه به صورت شبانه روزی مشغول تلاش هستند و امیدوارم زحمات تیم دیده شود.

بهرنگ علوی بازیگر نقش سینا در سریال بر سر دوراهی

بیوگرافی بهرنگ علوی 

بهرنگ علوی بازیگر نقش سینا در سریال بر سر دوراهی متولد یکم فروردین سال ۱۳۵۹ در  تهران می باشد. وی تک فرزند از یک خانواده سه نفره است. پدر او فرهنگی بازنشسته و از مدیران آموزش و پرورش و مادرش از مدیران شرکت مخابرات است. وی مجرد است و دارای مدرک فوق دیپلم نقشه‌کشی با کامپیوتر می‌باشد و همچنین فارغ‌التحصیل بازیگری از اولین دوره فارغ التحصیلان مؤسسه فرهنگی هنری کارنامه است.

بهرنگ علوی همان فردوست «معمای شاه» و بازیگر نقش خاکستری «هشت و نیم دقیقه» است که این‌ بار برای نوروز «سینای»- «بر سر دو راهی» است. او در مصاحبه با خبرگزاری ها این چنین گفته است: تقریبا می‌توانم بگویم سعی کردم در فیلم‌ها، نقش‌های چند بعدی را انتخاب کنم. همین است که یک تعلیقی دارد که شما نمی‌دانید مثبت است یا منفی و کاراکترها رنگ‌بندی و لایه‌بندی دارند.

نقش سینا در سریال «بر سر دوراهی» خیلی یک دست است چون مخاطب ذهنیت آن نقش‌ها را دارد همین باعث می‌شود یک تعلیقی بدهد نسبت به سینا برای قضاوت‌ کردن آن این کاری که سینا می‌کند درست است یا نه! سینا را دوست دارم، چون بچه‌های پایین‌ شهر مثل همیشه جنوب شهر زلال، صاف، ساده و با معرفت را در آن‌ها می‌بینید اگر هرچیزی داشته باشند دوست دارند با همه تقسیم کنند. من شیفته این فرهنگ از قدیم‌الایام بودم و با اینکه این همه شرایط زندگی تغییر کرده هنوز این‌ها در این محله‌ها هستند.

افسانه چهره آزاد بازیگر نقش سیمین در سریال بر سر دوراهی

بیوگرافی افسانه چهره آزاد 

افسانه چهره آزاد بازیگر نقش سیمین در سریال بر سر دوراهی متولد 22 بهمن 1341 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است.افسانه چهره‌ آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر یکی از بازیگران سینمای ایران و نوه رقیه چهره آزاد بازیگر و همسر شاهرخ فروتنیان بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما می باشد.

افسانه چهره آزاد با بیان اینکه نام کاراکتری که در «بر سر دوراهی» بازی می‌کنم سیمین است، تاکید کرد: سیمین در خارج از کشور زندگی می‌کند و بنا به دلایلی که نمی‌توانم توضیح بدهم با شرایط خاصی به ایران می‌آید و باعث پیش آمدن برخی اتفاقات می‌شود. باقی قصه را مخاطبان روی آنتن خواهند دید.

افسانه چهره آزاد بازیگر سریال نوروزی «بر سر دو راهی»، درباره دلایل حضور در این سریال گفت: من همیشه قلم آقای عنقا را دوست داشته و دارم. نگاه چند بُعدی که در فضای نوشته‌های او جاری است، مورد علاقه من است. در ساخت سریال خرده داستان‌ها در روند قصه اصلی همیشه نقش موثر دارند. در چند کاری که از عنقا دیدم، متوجه شدم او هم از این موضوع بهره می‌برد و این نکته برای من حائز اهمیت است؛ چون قصه‌های فرعی همیشه به درستی قصه اصلی را جلو می‌برند. لحاظ کردن این موضوع در آثار عنقا باعث شد به پیشنهاد همکاری با او پاسخ مثبت بدهم.

او افزود: از سوی دیگر بهرنگ توفیقی هم از دوستان قدیمی من و همسرم است. چندین بار بنا بود همکاری داشته باشیم، اما مشغله کاری من اجازه نداد. سریال‌هایی که توفیقی تا به حال کار کرده موفق و پرمخاطب بوده‌اند و همین موضوع انگیزه‌ای برای هر بازیگر است تا با کارگردانی که کاربلد است و رگ خواب مخاطب را می‌شناسد،کار کند.

مهراوه شریفی نیا بازیگر سریال بر سر دوراهی

بیوگرافی مهراوه شریفی نیا بازیگر نقش مریم در سریال بر سر دوراهی

مهراوه شریفی نیا بازیگر نقش مریم در سریال بر سر دوراهی متولد ۲۹ فروردین۱۳۶۰ در تهران  است. وی دیپلم ریاضی فیزیک دارد و فارغ‌التحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران می‌باشد. او مجرد و فرزند بازیگر سرشناس محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان است.

مهراوه شریفی نیا:  سریال «بر سر دوراهی» اولین حضور من بعد از «کیمیا» در تلویزیون است و در این سه سال هر کاری پیشنهاد شد نپذیرفتم. چون می‌خواستم مقداری از تلویزیون فاصله بگیرم. در این مدت سه یا چهار فیلم سینمایی و یک تئاتر کار کردم و کمی به احیای خودم پرداختم؛ کلاس رفتم، کتاب خواندم و فیلم دیدم اما کار با حامد عنقا همیشه جذاب و لذت‌بخش است. شاید اگر فرد دیگری پیشنهاد همکاری می‌داد ترجیح می‌دادم دوری‌ام از تلویزیون ادامه پیدا کند اما قلم آقای عنقا برای من دوست‌داشتنی است و به او اعتماد دارم.

بازیگر «بر سر دوراهی» با بیان اینکه در سریال جدیدش اولین همکاری خود با بهرنگ توفیقی را پشت سر می‌گذارد، گفت: وارد کردن فضای نوستالژیک به سریالی در دهه ۹۰ اتفاق جذابی است و امیدوارم روزهای عید مهمان خوبی برای لحظات شاد و تعطیل مردم باشیم.

شیرین آقاکاشی بازیگر سریال بر سر دوراهی

بیوگرافی شیرین آقاکاشی 

شیرین آقاکاشی بازیگر سریال بر سر دوراهی  فعالیت‌های هنری خود را از اوایل دهه نود آغاز کرد و با ایفای نقش عصمت در فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی به شهرت رسید.

بازیگر نقش مادر حمید گودرزی در سریال «بر سر دوراهی» که چهار سالی است در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند، درباره ایفای نقش در سریال نوروزی شبکه دو سخن گفت. شیرین آقاکاشی بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضور در «بر سر دوراهی»  گفت: زمانی که متن را خواندم از کار خوشم آمد و به پروژه پیوستم. این سریال بچه های خیلی خوبی دارد و کارگردان هم بسیار پرانرژی و زحمتکش است. تمام عوامل شبانه‌روز در حال تلاشند و همگی خیلی زحمت می‌کشند.

بازیگر  سریال بر سر دوراهی تأکید کرد: من اولین همکاری خود با هر بهرنگ توفیقی و حامد عنقا را پشت سر می‌گذارم. البته آنها را دورادور می‌شناختم. حالا هم که وارد کار شده‌ام می‌بینم که چقدر زحمت زیادی می‌کشند و ساعت‌های زیادی کار می‌کنند. با این همه انرژی که روی پروژه گذاشته شده مطمئنم بینندگان خیلی از آن استقبال خواهند کرد.

آقاکاشی یادآور شد: «بر سر دوراهی» جذابیت‌های زیادی دارد، مثلا داستان‌های عاشقانه را روایت می‌کند، همچنین یک اثر خانوادگی است و اگر در بحرش بروید می‌بینید که چقدر زیبا است. من در این سریال نقش مادر حامد را دارم. نقش حامد را حمید گودرزی بازی می‌کند و اسماعیل پوررضا نیز در نقش پدر خانواده ظاهر شده. در مجموع نقشم را دوست دارم و اغلب بازی من در خانه ای قدیمی در سه راه امین حضور است.

شهین تسلیمی بازیگر سریال بر سر دوراهی

بیوگرافی شهین تسلیمی 

شهین تسلیمی بازیگر سریال بر سر دوراهی متولد 1334 می باشد.او در جوانی تئاتر بازی می‌کرده‌است و همچنین در رادیو هم تست صدا داده و قبول شده بود اما به علت مخالفت خانواده هر دو را رها کرد. اولین حضور او در جلوی دوربین به سریال باغ مظفر بر می‌گردد. الیزابت امینی وی را برای ایفای نقش در این سریال به مهران مدیری معرفی کرده بود. وی بازی کوتاهی در سریال بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران در سال هشتاد و هفت داشت و با حضور پررنگ تر در سریال «زن بابا» به کارگردانی سعید آقاخانی به شهرت رسید.

شهین تسلیمی درباره حضورش در سریال نوروزی «بر سر دوراهی» بیان کرد: «بار اول برای همکاری از دفتر آقای عنقا به من زنگ زدند و سپس حضوری با آقای توفیقی صحبت کردم. او نقش را برای من توضیح داد و گرچه آن زمان فیلمنامه هنوز کامل نوشته نشده بود اما از آنجایی که قبلا هم با توفیقی و هم آقای عنقا کار کرده بودم و از نظر کاری قبول‌شان دارم، به پروژه پیوستم.»

او افزود: «از سوی دیگر نقشی که در این سریال به من پیشنهاد شد جدا از تمام نقش‌هایی است که تا به حال بازی کرده‌ام. عزت‌الملوک یک نقش خاص است و در کارنامه کاری من متفاوت به حساب می‌آید. تا به حال نیز طی ۱۲، ۱۳ جلسه این نقش را ایفا کرده‌ام. من هم کار کردن با آقای عنقا و توفیقی را دوست داشتم و هم «بر سر دوراهی» دارای بازیگران خیلی خوبی است، وقتی فیلمنامه، کست و کارگردان همه خوب هستند و نقش هم خاص است، جوابی جز بله نمی‌شود داد.»

عنایت بخشی در سریال بر سر دوراهی

بیوگرافی عنایت بخشی 

عنایت بخشی بازیگر سریال بر سر دوراهی متولد 7 فروردین 1324 در طالقان است.او طی پنج دهه کار هنری در بیش از ۱۵۰ اثر نمایشی ایفای نقش نموده و دارای گواهی‌نامه درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی با کارگردانان بسیاری چون ابراهیم گلستان، بهرام بیضایی، علی حاتمی، امیر نادری، مسعود کیمیایی،داریوش مهرجویی و داود میرباقری همکاری داشته است.

عنایت بخشی از بازیگران این مجموعه در مورد نقشش در سریال بر سر دوراهی به جام‌جم می‌گوید: شخصیت پدرخوانده محله را بازی می‌كنم كه حواسش به همه چیز هست و آدم‌های محله رویش حساب می‌كنند. این شخصیت ابعاد مختلفی دارد و برخلاف اغلب شخصیت‌های خنثی كه در سریال‌های تلویزیونی می‌بینیم، از زوایای متفاوتی به آن نگاه شده است.

بازی كردن چنین شخصیت‌هایی برای بازیگر جالب‌تر است و جای مانور بیشتری دارد. این مهم‌ترین فاكتوری بود كه من را برای پذیرش نقش وسوسه كرد.

وی درباره تجربه همكاری با بهرنگ توفیقی در سریال بر سر دوراهی بیان می‌كند: كار كردن با آقای توفیقی خیلی خوب است،‌ شخصیت دوست‌داشتنی دارد كه مهم‌ترین حسن او برقراری ارتباط با بازیگر است. بازیگر و كارگردان باید مكمل همدیگر باشد و نگاهشان به هم برخورد كند،‌ خدا را شكر رابطه آقای توفیقی با بازیگر این‌گونه است.

خلاصه داستان سریال بر سر دوراهی

خلاصه داستان سریال 

حمید گودرزی بازیگر سریال نوروزی شبکه دو ، درباره خلاصه داستان سریال بر سر دوراهی این چنین گفته است:این سریال حال و هوای خانوادگی دارد و درام قشنگی است که باید آن را دید. «بر سر دوراهی» در عین حال یک سریال اجتماعی هم هست و با حال و هوایی جوانانه مسائل عشق و عاشقی را نیز مطرح می‌کند.

حمید گودرزی این سریال را ملودرامی جدی، خوب و عاشقانه توصیف کرد و گفت که در این سریال  طبقات مختلف جامعه را می‌بینیم و از این رو زیباست که هر کس در هر سطحی که زندگی می‌کند گرچه ممکن است سطوح دیگری را لمس نکند اما با این قصه جنوب شهری و شمال شهری زندگی همدیگر را درک و لمس می‌کنند. موضوع سریال هم کاملا واقعی است و در شهرها آدمهای پولدار و فقیری در کنار هم زندگی می‌کنند که قصه بر اساس آنها نوشته شده و قرار است بازتابی از جامعه باشد.

زمان پخش سریال بر سر دو راهی 

زمان پخش سریال 

زمان پخش سریال:پس از همکاری حامد عنقا با بهرنگ توفیقی در سریال «پدر»، این دو نوروز 98 با مجموعه «بر سر دوراهی» مهمان خانه‌های مردم می‌شوند. این سریال  در ایام نوروز همانند سریال‌های سال‌های گذشته ساعت 21:30 از شبکه دو پخش خواهد شد.

سریال بر سر دو راهی چند قسمت است؟

سریال بر سر دوراهی چند قسمت است؟

سریال بر سر دوراهی به تهیه‌کنندگی و نویسندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی در سیزده قسمت در ایام نوروز سال 98 از آنتن شبکه دو سیما پخش می‌شود.

عوامل سریال بر سر دوراهی

عوامل سریال 

عوامل سریال «بر سر دوراهی» نیز عبارتند از طراح، نویسنده و تهیه کننده: حامد عنقا، کارگردان: بهرنگ توفیقی، مدیر تصویربرداری: میلاد پرتوی، مدیر تولید: افشین قلی پور، دستیار اول کارگردان: مجید مافی، تدوینگر: کاوه ایمانی، بهمن داداشی، مدیر صدابرداری: مسعود شاهوردی، فیلمنامه: حامد عنقا، سیدحسین امیرجهانی، آهنگساز: فرزین قره گوزلو، طراح گریم: مهرنوش طبیبی، طراح صحنه و لباس: محسن شریفی، منشی صحنه: مهین شهبازی، مدیر صحنه: مانی ربیعی، برنامه ریز: امیرعباس لطیفی، مدیر تدارکات: شهرام اسلامی، تصویربردار: ستار فاضلی.

حامد عنقا و بهرنگ توفیقی تهیه کننده و کارگردان سریال بر سر دوراهی

منشی صحنه: مهین شهبازی، دستیاران: تصویر: شمس حسن نژاد، ستار فاضلی، حامد دوستی، میثم سخایی، محمدرضا حسین زاده، کارگردانی: رضا عزیزی، سیاوش وحیدی، بهاره توفیقی، صدا: علی شندآبادی، تدوین: کسری پیش نماز، رضا بقائی، مجریان گریم: سمن حجازی، عماد صمدی، صحنه: صادق صدری، محمد شهریاری، امیرحسین قوچاق، لباس: نیاز حمیدی، فاطمه سادات سیدین، تولید: اصغر پسندپور، برنامه ریزی: بیتا آصفی، تدارکات: رامین کرمانیان، یاسر میرمجیدی، آرمین شیرگیر، عکاس: محمد دارایی، تصویربردار پشت صحنه: مجتبی سعادت، گرافیک: مجید اسماعیلی، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پیشنهادها:

خلاصه داستان و بازیگران سریال مر قانون

بازیگران سریال لحظه گرگ و میش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا