فرهنگ و هنر

سریال آقای شهردار | بازیگران سریال آقای شهردار و خلاصه داستان

5/5 - (1 امتیاز)
سریال آقای شهردار | بازیگران سریال آقای شهردار و خلاصه داستان
سریال آقای شهردار 

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]سریال آقای شهردار به کارگردانی مهدی رمضانی برای شبکه یک سیما تولید شده است.تهیه کننده سریال آقای شهردار نیز علیرضا نظارات می باشد.[/box]

سریال آقای شهردار

سریال آقای شهردار به کارگردانی مهدی رمضانی برای شبکه یک سیما تولید شده است.تهیه کننده سریال آقای شهردار نیز علیرضا نظارات می باشد.در این مجموعه به دوران شهردار شدن شهید باکری و اقدامات مثبت وی در آن دوران که هنوز هم زبانزد خاص و عام است، پرداخته شده است.

«مهدی رمضانی» که کارگردانی مجموعه «آقای شهردار» را بر عهده دارد، گفت: این مجموعه در چند فاز تولید خواهد شد که هر فاز نیز به یک مقطع از زندگی شهید باکری می‌پردازد.

مهدی رمضانی : فاز اول این سریال در ۳ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید خواهد شد که به بخش کودکی این شهید بزرگوار تا مقطعی که شهرداری ارومیه را برعهده می‌گیرند، مربوط می‌شود. در حقیقت دوران کودکی، نوجوانی، فعالیت‌های جهادی ایشان و شهردار شدنشان به تصویر کشیده می‌شود.

رمضانی اظهار داشت: در بخش‌های بعدی نیز به وجوه دیگر زندگی این شهید و فعالیت‌های ایشان در مقطع انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت. همچنین تصویربرداری بخش‌های کودکی شهید باکری در میاندوآب بوده و زبان کار نیز ترکی- فارسی خواهد بود.مهدی رمضانی کارگردان سریال پیش از این مستندهایی درباره زندگی شهدای مدافع حرم حججی، سرباز گمنام عشوری، جیلان، ایمانی، محمدی، عباسی و … را کارگردانی کرده است.

 شهید مهدی باکری در سال 1333 در میاندوآب دیده به جهان گشود؛ پدر وی کارمند کارخانه قند این شهرستان بوده و خانواده وی در یکی از این واحدهای مسکونی این کارخانه سکونت داشت. شهید باکری که مدتی شهردار ارومیه بود، در جنگ تحمیلی فرماندهی لشکر 31 عاشورا را بر عهده داشت. این شهید والامقام و سردار سپاه اسلام در روز پانزدهم اسفند سال 1365 در عملیات بدر به شهادت رسید.

تیزر سریال آقای شهردار

زمان پخش سریال

زمان پخش سریال: مجموعه «آقای شهردار»در سه قسمت تولید شده و قرار است که همزمان با ‘روز شهردار’ که مصادف با سالروز شهادت شهید مهدی باکری /روز شنبه 25 اسفند/ است، از شبکه یک سیما پخش شود.

این سریال بعد از اتمام سریال خاک گرم پخش خواهد شد.

بازیگران سریال آقای شهردار

بازیگران سریال آقای شهردار

بازیگران سریال آقای شهردار عبارتند از: مهدی رمضانی کارگردان سریال: با بیان اینکه در این مجموعه سعی شده است از بازیگران بومی شهرستان میاندوآب و ارومیه استفاده شود، افزود:”حمید احدی” در نقش شهید باکری و”میرطاهر مظلومی” در نقش رفتگر محله در این مجموعه ایفای نقش کرده اند.  به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای والامقام و قدردانی از تلاش و کوشش شهرداران، روز 25 اسفند سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید مهدی باکری به عنوان روز شهردار نامگذاری شده است.

خلاصه داستان سریال آقای شهردار

خلاصه داستان سریال آقای شهردار

در خلاصه داستان سریال آقای شهردار که قرار است از شبکه یک سیما پخش شود آمده است که:«آقای شهردار»در قالب داستان های کوتاه، برگرفته از زندگی شهید مهدی باکری بخصوص فعالیت ایشان در شهرداری ارومیه می باشد. “رفتگر”، “سیل”، “کارگر جدید آسفالت” و” کاپشن در دوران کودکی” از داستان های این مجموعه است.

عوامل سریال آقای شهردار

عوامل تولید سریال «آقای شهردار» عبارتند از: تهیه کننده علیرضا نظارات، نویسنده هادی فلاحی و مهدی رمضانی، مدیر تولید بهزاد ابراهیمی، برنامه ریز مهرانه عزآبادی، مدیر تصویربرداری ایمان ابراهیمی، دستیار اول کارگردان هادی فلاحی، مشاور پروژه دکتر محمد محمودی، طراح چهره پرداز مهدی معینی، صدابردار حمید زیبا کلام، طراح صحنه و لباس مهدی رمضانی و هادی فلاحی، دستیار دوم کارگردان حسین خنکا، تدوین فاطمه ولایت، مشاوره مذهبی حجت الاسلام صابر اعتمادی.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”20″]

پیشنهادها:

سریال بر سر دوراهی

بازیگران سریال لحظه گرگ و میش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا