اخبار

نصرت الله وحدت درگذشت + علت مرگ و بیوگرافی

دوست عزیز، لطفا از ما حمایت کنید

نصرت الله وحدت درگذشت + علت مرگ و بیوگرافی

نصرت الله وحدت درگذشت + علت مرگ و بیوگرافی

به گزارش بخش خبری مجله اینترنتی پیک نت به نقل از روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، نصرت الله وحدت بعد از چند روز بستری بودن شب گذشته (سه شنبه ۱۵ مهر ماه) درگذشت.

او از پیشکسوتان تئاتر اصفهان بود که سال‌ها در تئاتر اُلمپ نقش‌آفرینی کرد.

وحدت همچنین در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی بازی و ایفای نقش کرده است.

بیوگرافی نصرت الله وحدت

نصرت‌الله وحدت متولد ۱۶ شهریور ۱۳۰۴در اصفهان، کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر ایران بود.

وحدت یکی از پایه‌گذاران تئاتر اصفهان بود و از ۱۸ سالگی در تئاتر حرفه‌ای حاضر شد. شیرینی بیان و کلامش دلها را شاد و مجذوب خویش می‌کرد و سر انجام به دنیای شیرین کمدی و شادی آفرینی روی آورد. نخستین نمایش او «خلیفه یک روزه» در تئاتر المپ بود و پس از آن سال‌ها به همراه رضا ارحام صدر در این تئاتر و تئاتر سپاهان فعالیت کرد.

وی پس از مدتی وارد سینما شد. او می‌گوید: «از زمانی که به عرصه سینما راه یافتم روزها روی صحنه فیلمبرداری بودم و شب‌ها ساعت ۶ به تئاتر می‌رفتم و تا ساعت ۸ تمرین می‌کردم که ساعت ۸ موقع اجرای عمومی بود» وحدت علاوه بر بازیگری در عرصه کارگردانی نیز موفق بود در بسیاری از فیلم‌ها کارگردانی سناریو را به عهده داشت.

همسر و فرزندان نصرت الله وحدت

همسر و فرزندان نصرت الله وحدت

نصرت الله وحدت با فروغ رجایی ازدواج کرده است.

من ۵ تا بچه دارم که هیچ‌کدام وارد این عرصه نشدند. یکی از پسرهایم در مونترال کانادا استاد دانشگاه است. پسر دیگرم در لس‌ آنجلس چاپخانه بزرگی دارد. دخترهایم نیز هر سه ایران هستند. همسرم بازیگر نبود اما خواهر ایشان سرور رجایی آن زمان، هم در تئاتر و هم در سینما فعالیت داشتند که در حال‌ حاضر در انگلستان زندگی می‌کنند. ایشان همان زمان چند فیلم هم با خود من داشتند.

علت فوت نصرت الله وحدت

علت فوت

نصرت الله وحدت در ۱۵ مهر ۱۳۹۹ به دلیل کهولت سن و سینه ‌پهلو در سن ۹۵ سالگی درگذشت. همسرش فروغ رجایی علوی در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ چند ماه قبل از وی درگذشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا