فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال خسوف با عکس و بیوگرافی + داستان

4/5 - (2 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال خسوف با عکس و بیوگرافی + داستان

سریال خسوف سریالی عاشقانه به کارگردانی مازیار میری است که در آن بازیگران زیادی نقش آفرینی کرده اند. هنرمندانی همچون امین تارخ، ستاره اسکندری و چندین جوان نوظهور را هم به عرصه بازیگری معرفی کرده است. در ادامه قصد دارم به معرفی تمام بازیگران و خلاصه داستان سریال جدید پلتفرم نماوا بپردازم. با مجله پیک نت همراه باشید…

اسامی بازیگران سریال خسوف با عکس و بیوگرافی + داستان

«خسوف» عنوان سریال جدید شبکه نمایش خانگی به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی همایون اسعدیان، محصول سال 1400 پلتفرم نماوا می باشد.

مازیار میری ۱۳ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد و دانشکده صدا و سیما در رشتهٔ تدوین تحصیل کرد.

از ۱۳۷۵ با کارگردانی فیلم کوتاه فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد.

نویسندگی این سریال هم توسط مهدی شیرزاد و حسین تراب نژاد در ژانر درام، اجتماعی و عاشقانه انجام شده است.

زمان پخش سریال خسوف در نماوا

اولین قسمت سریال «خسوف» جمعه ۲۳ مهرماه ساعت ۸ صبح به صورت اختصاصی از نماوا منتشر می شود و قسمت های بعدی نیز به صورت هفتگی روزهای جمعه پخش خواهد شد.

خلاصه داستان سریال خسوف

«خسوف» روایتی عاشقانه دارد و در خلاصه داستانش آمده: «امیر بر خلاف قول و قرارهایی که با دختر دایی خود گذاشته، دل به دختر دیگری می‌بازد.

آشکار شدن این عشق، خانواده امیر را به تکاپو انداخته و …»

بازیگران سریال خسوف

بازیگران سریال خسوف

بازیگر نقش
پوریا رحیمی سام
پریا مجللی
مسعود کرامتی
ستاره اسکندری
فریبا خادمی
المیرا دهقانی
کسرا پرتوی
نیک آفرید سماواتی
سامان مظلومی
امین تارخ مهراب
مینو شریفی آتیه
سجاد بابایی
شهره لرستانی
علی عمرانی
شمسی فضل الهی
نسیم یعغوبی
مهدیس توکلی
امیر حاجی محمدی

بیوگرافی بازیگران سریال خسوف

پوریا رحیمی سام

پوریا رحیمی سام

پوریا رحیمی سام متولد ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در هشتگرد، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

وی پیش از ورود به دانشگاه در گروه تئاتر مهرداد کوروش، اصول تئاتر را فرا گرفت و در دانشگاه هنر از رشته کارگردانی فارغ‌التحصیل شده‌ است.

پوریا رحیمی سام ازدواج نکرده است.

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری متولد 25 خرداد 1353 در تربت حیدریه است. او خواهر لاله اسکندری بازیگر سینما می باشد. شهرت او بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده، مخصوصاً مجموعه نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش نرگس را در آن بازی می‌کرد.

ستاره اسکندری ازدواج کرده است.

مسعود کرامتی

مسعود کرامتی

مسعود کرامتی متولد ۹ مرداد ۱۳۳۵ در محله حشمتیه تهران و فارغ‌التحصیل هنرهای نمایشی از دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

یک سال قبل از انقلاب وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و به دلیل انقلاب فرهنگی چند سالی فعالیت‌هایش متوقف ماند و دوباره با شروع کلاس‌ها به دانشگاه بازگشت که هم‌زمان با فعالیت‌های تلویزیونی او بود.

وی فعالیت هنری را سال ۱۳۵۵ پس از آشنائی با اردشیر کشاورزی با تکنیک تئاتر سایه و با اشعار مولوی آغاز کرد.

وی در سال ۱۳۷۰ با فرخنده بانو شادمنش (دختر پری امیرحمزه بازیگر) ازدواج کرد.

خانم شادمنش در فیلم‌های معدودی مثل چمدان (فیلم) به کارگردانی جلال مقدم بازی کرده بود؛ اما بعد از ازدواج تمایلی به ادامه بازیگری نداشت و در سال ۱۳۹۳ درگذشت.

المیرا دهقانی

المیرا دهقانی

المیرا دهقانی متولد پنجم شهریور ماه 1373 در شیراز می باشد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته صنایع غذایی است و بازیگری را با تئاتر شروع کرده است.

او در یک خانواده پنج نفره به همراه پدر و مادرش و دو خواهرش زندگی می کند. المیرا دهقانی بیشتر وقت خود را صرف خواندن کتاب می کند و می‌گوید این کتاب خواندن است که کمک می‌کند او بتواند هنرپیشه بهتری شود و راحت‌تر شخصیت‌ها را درک کند. تغذیه‌ گیاهی و ورزش جزئی جدانشدنی از زندگی خانم دهقانی است.

المیرا دهقانی ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

امین تارخ

امین تارخ

امین تارخ متولد ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در شیراز، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مدرس رشته بازیگری است که در فیلم‌های متعدد، تعدادی نمایشنامه و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است. از معروفترین نقش‌هایی که وی ایفا نموده نقش اول در مجموعه تلویزیونی ابن سینا است.

وی تحصیلات ابتدائی و راهنمائی خود را در شیراز به اتمام رساند. او در سال ۱۳۵۶ از دانشکدهٔ هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و تحصیلات تکمیلی خود را در سال ۱۳۶۳ با کسب مدرک فوق لیسانس در رشته مدیریت فرهنگی به پایان برد.

امین تارخ سالها پیش با منصوره شادمنش ازدواج کرده است و سه فرزند به نام های نیما، مانی و نامی دارد.

شهره لرستانی

شهره لرستانی

شهره صالحی لرستانی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۴۵ در تهران اصالتاً خرم‌آباد، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و کارگردان است. وی فارغ التحصیل رشته فیلمنامه‌ نویسی در مقطع فوق لیسانس است و یک خواهر و یک برادر دارد.

وی فعالیت خود را با عنوان بازیگر تئاتر از سال ۱۳۶۴ با کاری به نام آدم‌برفی آغاز نمود.

از ازدواج و همسر شهره لرستانی اطلاعاتی در دست نیست.

علی عمرانی

علی عمرانی

علی عمرانی متولد ۱۴ تیر ۱۳۳۹ در بهشهر مازندران، بازیگر تئاتر و تلویزیون سینما و گویندهٔ رادیوی است. وی فوق لیسانس از دانشگاه هنرهای زیبای تهران است.

پدر وی سید ولی‌الله عُمرانی پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و نوازنده سازهای نی و سنتور بود.

او بیش از ۳۰ سال در عرصه رادیو فعالیت داشته و از باتجربه‌ ترین‌ های عرصه نمایش و حتی تلویزیون است. علی عمرانی در ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ از رادیو استعفاء داد و در دی ماه همان سال به رادیو بازگشت . وی برادر محمد و رضا عمرانی است.

علی عمرانی سالها پیش ازدواج کرده است و دو فرزند دختر دارد.

شمسی فضل الهی

شمسی فضل الهی

شمسی فضل‌ الهی، بازیگر، گویندهٔ رادیو و صداپیشه، متولد ۱۰ آذر ۱۳۲۰ در محله سنگلج تهران است، پدرش نظامی و مادرش کارمند اداره پست بوده است.

شمسی فضل‌ الهی در سال ۱۳۴۳ با خجسته کیا ازدواج کرد و صاحب فرزند یک دختر و یک پسر و دارای نوه می باشد. دخترش گرافیست و پسرش نیز در کار صادرات و واردات می باشد.

آقای خجسته کیا نماینده تلویزیون ایران در هند بود، این زوج در سال ۱۳۵۵ به کشور هند مهاجرت کردند و سه سال در این کشور زندگی کردند.

سریال خسوف

سایر عوامل سریال خسوف

برخی از سایر عوامل تولید سریال «خسوف» عبارتند از کارگردان: مازیار میری، نویسندگان: حسین تراب نژاد و مهدی شیرزاد، خوانندو آهنگساز: محسن چاوشی، تهیه کننده: همایون اسعدیان، گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه: شیوا رشیدیان، مدیر فیلمبرداری: حسن کریمی، تدوین: سودابه سعیدنیا، طراح لباس: شیوا رشیدیان، صدابردار: سامان نخعی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا