اخبار

بازیگران فیلم شب واقعه + عکس و داستان

5/5 - (1 امتیاز)
بازیگران فیلم شب واقعه + عکس و داستان

فیلم شب واقعه به کارگردانی شهرام اسدی، بخشی از داستان زندگی دریاقلی سورانی را با هنرنمایی بازیگران شناخته شده ای چون حمید فرخ نژاد، لادن مستوفی، حبیب دهقان نسب و بسیاری دیگر از هنرمندان کشورمان روایت می کند.

بازیگران فیلم شب واقعه + عکس و داستان

«شب واقعه» عنوان فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی شهرام اسدی و تهیه کنندگی احمد میرعلایی، محصول سال 1387 است.

نگارش فیلمنامه این فیلم بر عهده ی همایون شهنواز بوده و توسط شهرام اسدی بازنویسی شده است.

فیلم شب واقعه به صورت کامل در آبادن تصویربرداری شده است.

این فیلم که در ژانر دفاع مقدس می باشد با شرکت در دوره بیست و هشتم جشنواره بین المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس، سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌ های ویژه میدانی و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را کسب کرده است.

خلاصه داستان

در چهلمين روز بعد از آغاز جنگ تحميلی، درياقلی سورانی که در حاشيه بهمنشير يک اوراق فروشی دارد خانواده اش را به اهواز می فرستد، اما پسر بچه نوجوانش خواهان حضور در شهر و مقاومت با نيروهای عراقی است.

درياقلی در کش وقوس فرستادن پسرش، به طور اتفاقی از نقشه محاصره آبادان مطلع می شود و تلاش می کند تا نيروهای ايرانی را در جريان اين تهديد قراردهد و…

زندگی نامه دریاقلی سورانی

شهید دریاقلی سورانی فرزند محمدقلی در سال ۱۳۲۵ در روستای یانچمشه متولد شد و در آبان ماه سال ۱۳۵۹ با هوشیاری و ایثار خود ،مدافعان شهر آبادان را در زمینه نقشه دشمن بعثی برای حمله به آبادان و اشغال این شهر، با خبر کرد.

این شهید در جریان حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به ایران و پس از اشغال خرمشهر، در منطقه کوی ذوالفقاری در ۲۰ کیلومتری شهر آبادان به صورت اتفاقی متوجه تحرکات شبانه سربازان عراقی و عبور آن‌ها از رودخانه بهمنشیر برای حمله غافلگیر کننده و اشغال این شهر شد و با دوچرخه به آبادان رفت، مردم و مدافعان شهر را از ماجرای نفوذ و توطئه دشمن آگاه کرد.

شهید سورانی در این ماجرا پس از ساعت‌ها مقاومت، بر اثر ترکش خمپاره مجروح و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۹ در سن ۲۴ سالگی در راه انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت خونریزی، در قطار به شهادت رسید و پیکر پاکش در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

اسامی بازیگران فیلم شب واقعه

اسامی بازیگران فیلم شب واقعه

بازیگرنقش
حمید فرخ نژاددریاقلی
لادن مستوفیبانوی شعله ور – مادربزرگ دریاقلی
حبیب دهقان نسبعلیمردان
علیرضا کمالیمحسن
آرا اصلانیانهایگاز
بابک انصاریامیری
الناز بهمن زادههمسر امیری
ایمان کلهرکوهیار
قاسم خشنودوندهرنام
آرتوئیت زهرابیانتیگران
علی غابشیقابشی
علی حقیقتژاندارم ارشد
حسن نیک آزادعمو غلام
فروغ فرخ نژادهمسر دریاقلی
حسین عسگراوینوه ی ناخدا جاسم
شاهد سلطانیپدربزرگ دریاقلی
مسعود جلالیستوان
نعمت نعمتیمهندس مهدوی
کاظم بدوی زادهطاهری
احمد مسافریدکتر
محمد ربانیپزشکیار
مرتضی شاه کرم
حسین پوریده
امیر علوی
اسماعیل جوان
علی مجلسی آرا
حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد متولد 28 فروردين 1348 در آبان، بازيگر است. فارغ التحصيل ليسانس رشته كارگردانی تئاتر از دانشكده هنرهای زيبای دانشگاه تهران است، علاوه بر بازيگری، فيلمنامه مي نويسد و كارگردانی نيز انجام می دهد.

فرخ نژاد در یک خانواده جنوبی به عنوان آخرین پسر به دنیا آمد و 6 برادر و 4 خواهر تنی و ناتنی دارد و پدر ناخدای لنج بود. تا سال 1359 که 9 ساله بود در آبادان بودند که بخاطر شروع جنگ به ماهشهر نقل مکان کردند تا اینکه دبیرستان هم در سربندر ساکن شدند.

او با فروزان جلیلی فر ازذواج کرده است و یک فرزند به نام فربد دارد.

لادن مستوفی

لادن مستوفی

لادن مستوفی با نام اصلی زهرا مستوفی، متولد ۲۰ اسفند ۱۳۵۱در شهرستان تنکابن، بازیگر است.

او تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه تمام رها کرده و وارد عرصه و دنیای بازیگری شده است.

مستوفی همسر شهرام اسدی (کارگردان) و خواهر لاله مستوفی (منشی صحنه) است.

شهرام اسدی متولد 1332 در سلماس است.

او دارای کارشناسی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما و کارشناسی ارشد از دانشگاه کالیفرنیا امریکا می باشد.

فیلم شب واقعه

سایر عوامل فیلم

برخی از عوامل تولید فیلم سینمایی «شب واقعه» عبارتند از کارگردان: شهرام اسدی، نویسنده فیلمنامه: همایون شهنواز، بازنویسی فیلمنامه: شهرام اسدی، مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، مدیر تولید: ابوالقاسم حسینی، تدویمگر: محمد حسین غضنفری، سازنده ی موسیقی متن: کارن همایونفر، صداگذاری و ترکیب صداها: امیرحسین قاسمی، صدابردار همزمان: یدالله نجفی، طراح چهره پردازی: جلال الدین معیریان، طراح جلوه های ویژه بصری: حسن ایزدی، مجری طرح: ناصر دهقانی، مدیر پروژه: منوچهر فضلی، جانشین مدیر تولید: مهدی بشکوفه، ناظر تولید: محمد اسماعیل رضایی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: لادن مستوفی،منشی صحنه: یاسمن کفایتی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا