فرهنگ و هنر

اسامی بازیگران سریال کیمیا + عکس و داستان

2.5/5 - (603 امتیاز)

اسامی بازیگران سریال کیمیا + عکس و داستان

سریال کیمیا یکی از سریال های پرمخاطبی است که به کارگردانی جواد افشار ساخته شده و پوریا پورسرخ و مهراوه شریفی نیا بازیگران اصلی سریال کیمیا هستند.

اسامی بازیگران سریال کیمیا + عکس و داستان

سریال کیمیا عنوان مجموعه تلویزیونی به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی می باشد که در سال 1394 از شبکه دو سیما پخش شد و با استقبال خوب مخاطبان همراه بود. نویسندگان این مجموعه تلویزیونی مسعود بهبهانی‌نیا و زهرا پارسا بودند.  این مجموعه علاوه بر تهران، آبادان، خرمشهر و دیگر مناطق استان‌های جنوبی در کشور گرجستان به‌ ویژه پایتخت آن تفلیس نیز تصویربرداری شده است.

این مجموعه تلویزیونی ۱۱۰ قسمتی با محوریت زندگی بانوی جوانی به نام «کیمیا پارسا» با بازی مهراوه شریفی‌نیا در سه مقطع زمانی قبل و حین انقلاب، آغاز جنگ، دوران جنگ ایران و عراق و زمان حال روایت می‌شود.

تحولات جامعه، پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است. دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر است و معترض و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌شود؛ زنی مشابه هزاران زن ایرانی مسلمان که برای حفظ خانواده از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. «کیمیا» که در سه مقطع زمانی: قبل از انقلاب، دوره‌ جنگ و زمان حال روایت می‌شود، بیش از ۳۰۰ بازیگر دارد.

بازیگران سریال کیمیا

بازیگران سریال کیمیا

بازیگران سریال کیمیا عبارتند از:

بازیگر  نقش
مهراوه شریفی نیا کیمیا
آزیتا حاجیان مهری
حسن پورشیرازی فرخ
پوریا پورسرخ آرش مشفق
امیرحسین ارمان شهریار کامفر
مهدی پاکدل
عاطفه رضوی مهتاب
سیدمهرداد ضیایی منوچهر
علی شادمان کیوان
رضا توکلی تورج
کوروش زارعی خسرو ملکی با نام مستعار خسروی
سوگل طهماسبی نرگس
خاطره حاتمی بهاره – بنفشه
نسرین نکیسا معصومه
حمیدرضا هدایتی حمید نکونام
عطا عمرانی فرشید
محمد مقامی
روح اله کمانی بیژن کیانمهر
عبدالحلیم تقلبی
ابتسام بقلانی
علی افشار امین
فریبا طالبی عاطفه
علی منجری
میرفرخ هاشمیان
زیبا بنماران
نوید خداشناس نادر
دایانا حکیمی سحر
علی تقوازاده سروش
مهدی سلطانی شهرام کامفر
گلاره عباسی فرزانه مشفق
حسن جوهرچی حسن
سودابه بیضایی مرضیه طاهری
میرطاهر مظلومی فریبرز فتحی
پوراندخت مهیمن سیمین
حسین توشه ناخدا جمال
بیوک میرزایی رستمی
مالک سراج سمیر
مهوش وقاری ناهید
علی انصاریان فرهاد
صدرالدین حجازی اسحاق
منوچهر آذر دکتر خجسته
شهین تسلیمی فروغ
غلامحسن تسعیری مهدوی
فخرالدین صدیق شریف احمد
زهره صفری فرحی
آزاده مهدی زاده الی
زری عماد
گلوریا هاردی آزاده (رها)
حسن هندی بهنام رسولی
رضا کیانیان فریدون مشفق
نیکی کریمی محبوبه ملکی
حامد بهداد محمد جهان آرا
محمدرضا شریفی نیا همایون
برزو ارجمند کیوان

داستان سریال کیمیا

سایر عوامل سریال کیمیا

برخی دیگر از عوامل سریال «کیمیا »عبارتند از نویسندگان: مسعود بهبهانی‌نیا و زهرا پارسا، سرپرست گروه کارگردانی: فرید سجادی حسینی، مدیران برنامه‌ریزی فصل اول: حسین دیردار، فصل دوم: امیر سلیمانی، فصل سوم: سعید نقدزاده، دستیار کارگردان: داود باقری، مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، مشاور هنری: محمدرضا شجاعی، آهنگساز: آرمان موسی‌پور، تدوین: خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا، طراحی و صداگذاری: بابک شکیبا و امین شریفی، طراحان صحنه و لباس فصل اول و دوم: بهزاد جعفری و محمدحسین کرمی، فصل سوم: فرهاد عزیزی‌فرد، مدیر صدابرداری: فرشید احمدی، طراح گریم: امیر اسکندری، مدیر تولید: فرشید رئوفی، دستیار تهیه‌کننده: سیدسجاد طباطبایی، طراح تیتراژ: فرهاد توکلی فارسانی، جلوه‌های بصری: سیدحسن ایزدی، جلوه‌های میدانی: محسن روزبهانی، مدیر تدارکات: افشین رئوفی، بدلکار: علیرضا فتحی، منشی صحنه فصل اول و دوم: داریوش اسقایی، فصل سوم: هدیه نصیری، عکاس: حسن هندی، مشاور رسانه ای: راضیه جباری، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا

مهراوه دختر بزرگ محمدرضا شریفی نیا در سال 1360 در شهر تهران متولد شد و فارغ التخصیل رشته موسیقی شاخه نوازندگی است و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین نوازنده های خانم پیانو به حساب می آید. مهراوه شریفی نیا تا به امروز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ

پوریا پور سرخ  متولد۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. پوریا پورسرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به ‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد. پورسرخ در رشته رزمی تکواندو دارای کمربند مشکی است. مدرک تحصیلی او دکترای فیزیولوژی گیاه است. از بهترین سریال های او میتوان به سریال وفا و کیمیا و مرز خوشبختی و رستگاران و روز حسرت و فیلم های مهم سینمایی او خالتور و به وقت خماری و شیر و عسل اشاره کرد.

پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا ازدواج کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا